Schudden met hoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 09:23

Ik weet niet wat het is maar het valt me de laatste tijd op dat ik dat doe. Als ik zit of even stil sta dan schud mijn hoofd heel zachtjes heen en weer. Alsof het trilt. Zodra ik het door heb kan ik het ook stoppen. Maar soms merk ik spontaan dat mijn hoofd aan het schudden is. Waarom doe ik dit?! Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Om daar nou voor naar de dokter te gaan weet ik nou ook niet helemaal. Waarschijnlijk word er zo als gewoonlijk gezegd ''we kijken het nog wel even aan'' of ''als je er geen last van hebt hoef je er niet druk om te maken'' Dat is standaard wat er word gezegd bij de dokter -O- heb er weinig vertrouwen in. Heb allemaal van die kleine dingetjes waarvan ik niet weet wat het is maar waar de dokter niets aan wil doen.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:27

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 09:34

lisa_xxx schreef:
ik wiebel met mijn hele bovenlichaam zonder dat ik het in de gaten heb :+
gelukkig valt het bijna niet op maar het is wel een beetje vreemd. dus ik volg even

Haha. Gelukkig hebben mensen er bij mij nog niets van gezegd en valt het me zelf op. Maar vind het toch gek dat ik dit doe. Ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:36

Een collega van mij heeft dit ook en vooral als ze zich druk maakt of moe is. Zij is hiervoor toen zij klein was al eens naar een arts geweest, maar die kon er toen niets aan doen. Zelf heeft ze er geen last van, vandaar dat ze het niet verder laat uitzoeken. Als het wel erger wordt, zal ze dat uiteraard wel doen. Als je het niet vertrouwt, zou mijn advies zijn om toch even naar je HA te gaan (eventueel laten door verwijzen). Liever een keer teveel dan één keer te weinig. ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:37

is het iets dat je ongemerkt 'zelf doet'..
of lijkt het iets dat je zelf niet aanstuurt..
beetje raar uit te leggen omdat je het niet bewust doet..

maar als je het vergelijkt met een hand..
zit je onbewust met je vingers te trommelen en dat kun je stoppen
of trillen je handen en als je je concentreert stopt het wel

in het eerste geval lijk je een gewoonte te hebben ontwikkeld, dat kun je doorbreken door mensen om je heen te vragen om je erop alert te maken als je het doet.

als het dat niet is, dan kun je als het langdurig voorkomt het beste een keer naar de huisarts gaan om te kijken of het niet ergens anders vandaan komt. Kunnen zoveel oorzaken zijn.

-----------

Citaat:
Heb allemaal van die kleine dingetjes waarvan ik niet weet wat het is maar waar de dokter niets aan wil doen.

Nu is het natuurlijk wel zo dat vanaf het moment dat je geboren wordt het stervensproces ongeveer start. ieder mens heeft rare dingetjes of kleine kwaaltjes en dat pakket wordt alleen maar groter als je ouder wordt.

vooral met de opkomst van het internet zijn we allemaal erg snel geneigd om alles helemaal uit te zoeken en voor je het weet ben je een hypochonder geworden, vooral door de medewerking van forumgebruikers die je dan allerlei ernstige kwalen aanpraten terwijl je eigenlijk compleet normaal werkend bent ;).

men zegt ook wel eens, een full body scan zonder echte aanleiding heeft nauwelijks zin, want er zullen tig afwijkinkjes opduiken.. en als je alles wilt verklaren en behandelen die zit iedereen zijn halve leven in het ziekenhuis.

Gydja

Re: Schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:04

Aaah. Ik vind het af en toe vervelend dat ik het zelf doet. Het ziet er naar mijn idee stom uit maar misschien is het wel heelmaal niet te zien voor een ander. Ik zal anderen eens in mijn omgeving vragen om er op te letten. In elk geval als ik het doe valt het me in het begin niet op maar na een paar seconden. Ook als ik mijn hoofd traag draai, als ik heel diep na denk of als ik iets goed probeer te lezen. Maar laatst had ik het ook toen ik langs de spiegel liep en er even in keek.

Ik heb ook een soort van blaasjes op mijn voet maar de dokter geeft met steeds de zelfde soort zalf mee wat niet werkt. Dus daar hoef ik ook niet mee heen want ik krijg toch weer zalf wat niet werkt. Daarnaast had ik ook last van moeilijk ademen en hartkloppingen. Telkens als ik er ben krijg ik te horen dat ik het maar even aan moet kijken.

Maar ik zal dan kijken of het een gewoonte is geworden of dat het toch wat anders is.