Fitnessoefeningen voor thuis - tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Fitnessoefeningen voor thuis - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 20:13

Hoi allemaal,

Sinds ik een fulltime baan heb komt er niet zoveel meer van sporten terecht. Ik doe nog steeds aan paardrijden, maar ik merk dat ik behoefte heb aan iets meer om lichamelijk wat gezonder te zijn. Nu heb ik erg weinig tijd en naar de sportschool gaan zit er even niet in. Ik ben daarom op zoek naar oefeningen die ik thuis kan doen. Ik wil me daarbij vooral richten op wat strakker in mijn vel komen te zitten, met name buik/benen/billen.
Hebben jullie suggesties wat voor oefeningen ik kan doen? Ik ben op zoek naar iets langdurigs, geen x-dagen challenge. Oefeningen met gewichten, kettlebell etc is ook prima; ik wil best wat aanschaffen als dat nodig is. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. :)

RusselNuwell

Re: Fitnessoefeningen voor thuis - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:20

http://www.followfitgirls.com/category/workouts/

Ik klik zelf net deze weg. Staan challenges onder, maar ook leuke ideeën voor workouts.
Heb mezelf voorgenomen om het springtouwen op te gaan pakken en 3-4 keer per week te gaan springtouwen! Wel naast mijn gewone workouts bij de sportschool trouwens.
Handig om in huis te hebben is sowieso een fitnessmatje.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:26

Op www.fitnessblender.com staan allerlei workout filmpjes, van 5 minuten tot anderhalf uur. Daar zit vast iets voor je bij!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:30

Nike Training Club (app) heeft fijne workouts.

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:16

Ik ben net begonnen met blogilates.com, die heeft een maandkalender met elke dag verschillende filmpjes op youtube. Super leuk en elke dag anders, dus t wordt niet snel saai.
Je hebt bij meeste filmpjes alleen een matje nodig, dus je hoeft ook niet veel aan te schaffen.
Een hele workout duurt meestal een uur, maar je kan natuurlijk ook zelf kiezen andere filmpjes te doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:03

Kijk eens naar insanity of jillian michaels. Ook de stronger workouts (even op googlen) zijn goed om thuis te doen :)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:07

De bikini body guide. Ik vind de manier waarop het opgezet is echt heel prettig, hij is zwaar maar effectief, ik merkte al zo snel verbetering qua kracht en uithoudingsvermogen. Het is een 12 weken plan. Ik heb eerder al andere dingen geprobeerd, maar die hield ik niet vol omdat ik te gedemotiveerd raakte. Dit gaat nu al een week of 5 goed, ik begin uit te kijken naar work-outs, zelfs :)
Hij is niet goedkoop, maar er staat ergens op internet een torrent waar je hem gratis van kan downloaden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 10:39

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga ermee aan de slag :)