De perfecte foundation, is dat nou echt zo lastig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

De perfecte foundation, is dat nou echt zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:15

Hoi hoi,

Het valt mij op dat ik het heel erg lastig vind om een goede foundation te vinden. Ik heb in huis ik weet niet hoeveel aangebroken flesjes foundations die het gewoon niet zijn. De een wordt geel op mijn huid, de andere wordt weer vlekkerig en de daarop volgende blijft nog geen uur fatsoenlijk zitten.

Vandaag besloten om maar eens naar een goede make-up zaak te gaan. Ik ben daar echt prima geholpen. Echter was er 1 foundation die er voor mij uitstak, hij had echt een wauw factor. Echter koste dit flesjes 130 euro en dat gaat mij hoe mooi hij ook is te ver.

Dus bokkers wat voor foundation is nou echt goed? Ik heb het probleem dat ik grove poriën heb en de foundation dus snel gaat vlekken. En zelfs roze foundations presteren het nog om bij mij geel te worden.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 20-03-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Re: De perfecte foundation, is dat nou echt zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:17

Herken dit helemaal. Ik heb sproetjes en af en toe heb ik daar gewoon even geen zin in. Nu zijn bij mij foundations of te donker, of ze dekken niet.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:20

Ik heb een foundation van Olaz. Is echt super!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:21

Ik vind de mineralenpoeder foundations van mineralissima heel fijn.
Je kunt heel goedkoop monsters bestellen en bepalen of ze bij je passen. Ook de grotere potjes zijn meer dan betaalbaar. Ze dekken prachtig, vlekken niet en er zitten geen parabenen en andere zooi in.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:21

https://www.foreverliving.com/retail/sh ... opCategory
Deze vind ik zelf echt enorm fijn! Samen met die poeder.
Ik ben overal allergisch voor dus kwam al snel uit bij minerale poeder. Alleen vind ik die te weinig dekken (soms is het gewoon erg fijn om lekker te kunnen smeren ;) ). Deze zijn op minerale basis maar dekken wel erg goed. De kleuren vind ik zelf ook erg mooi. Enige nadeel is dat je niet kan testen via het internet wellicht kan dat wel bij een distribiteur maar ik heb ze gewoon op de gok gekocht (en gelukkig goed gegokt).

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:22

Ik gebruik al jaren maxfactor. Zo af en toe wel eens wat anders geprobeerd maar kom steeds weer terug bij MF.
Ik heb overigens niet zoveel last van vlekken enzo. Ik smeer ook heel weinig op ( en maak het af met een blushje ).
Is het niet zo dat je er dan een te dikke laag opsmeert?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:22

Ik ben zelf helemaal fan van de Dior Skinstar foundation. Qua teint e.d. is het lastig, ik ben nu al n tijdje tevreden met m'n dior, maar daarvoor ben ik bij de douglas langsgeweest en heb daar verschillende uitgeprobeerd, van degene die het beste aansloten bij mijn huid heb ik testers meegekregen zodat ik ze thuis nog rustig een paar keer kon uitproberen.

Welke foundation had nu de wauw-factor dan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:27

Nee ik smeer niet zoveel foundation. De wauw factor was van Sisley Skinleya, helaas boven mijn budget.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 20-03-15 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:27

MAC heeft voor iedereen foundation, wel 50 tinten en allerlei texturen. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:31

En welke foundations heb je bijvoorbeeld geprobeerd? En op welke manier breng je ze aan? Dat kan ook wel verschillen.

Als je skinleya is aangeraden ben je bij de ici geweest denk ik? Ik zou je aanraden eens bij de douglas langs te gaan op zoek naar een juiste tint in jouw prijsklasse, dat moet echt wel lukken voor de helft van die skinleya. :=

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:35

Ik ben heel blij met L'Oréal True Match.
Ik gebruik het omdat ik van mezelf een behoorlijk rode gezichtshuid heb en wat niet rood is, is heel licht.
Dagelijks kreeg ik meerdere opmerkingen van 'lekkere rode wangen', 'gezond kleurtje' tor 'je moet iets aan je conditie doen want jeetje, je bent zó rood, van zó'n klein stukje fietsen?!' Etc etc. Heel brutaal en F**** irritant gewoon.
Sinds ik foundation gebruik heb ik nóóit meer opmerkingen gekregen. Fantastisch blij met dit product!!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:37

Wat ik allemaal heb geprobeerd? Heel veel laten we het daar maar op houden. :P

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:38

Ik breng het met een dun sponsje aan.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:39

Ik gebruik Mac Mineralize :j
En in breng het met een beautyblender aan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:47

Ik gebruik een speciale kwast, soms gebruik ik ook wel eens een sponsje.

Tot nu toe is mijn beste foundation ooit de L’oreal infallible, helaas neigt hij wat naar geel terwijl ik wel echt zo roze mogelijk heb gekocht. :=
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 20-03-15 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:49

Wat gebruik je verder voor huidverzorging en wat is je huidtype? Dat kan ook wel wat uitmaken.
Ik vind de double wear van Estee Lauder wel fijn, die kost ongeveer 35 euro. Die ging iig niet vlekken bij mij en past goed bij mijn lichte huid.
Nu heb ik een cheap ass foundation van Catrice en die is ook prima op zich. Dekking is wel wat minder en de houdbaarheid ook, maar ook deze vlekt niet maar vervaagt gewoon iets gedurende de dag.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:53

Ik heb ook heel veel verschillende foundations uitgeprobeerd, ben vrij bleek en van een vette naar een gemengde huid gegaan. Rondom mijn neus is mijn huid nu erg droog, maar op mn voorhoofd wat vetter. Ik ben maar een arme student, maar ben nu erg tevreden met de Catrice PhotoFinish, hoewel deze nu stiekem een tintje te donker is. Die breng ik aan met een (nep Real Techniques) stipling brush, die een egale maar lichte dekking verzorgt. De kwast kan heel veel verschil maken!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:56

Photofinish is al een tijdje uit de collectie jammer genoeg.

Ik ben ook al jaren on a quest naar de beste foundation en ik blijf steeds nieuwe proberen :+

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:57

Heb je guerlain al eens geprobeerd? Fantastisch merk!

Heb foundation, mineralenpoeder, primer en mascara van Guerlain, en ik wil echt nooit meer anders (tenzij ik hetzelfde kan krijgen voor wat minder geld haha)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:59

Ik gebruik cc crème van L'Oréal. Deze vind ik fijn.

Het is goed mogelijk dat het bij het aanbrengen misschien fout gaat?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:00

Helaas ben ik zelf ook nog steeds op zoek naar de perfecte foundation. Laatst wel geleerd dat je het beste foundation kunt aanbrengen met een speciale foundation kwast, daarmee kun je het namelijk heel mooi aanbrengen zonder dat het vlekkerig wordt als je het met je handen doet. Tijdje terug heb ik een foundation van Vichy geprobeerd, namelijk de dermablend. Komt in best veel tinten en ik vind 'm fijn! Als je op youtube intikt 'vichy dermablend, kun je ook 'tattoo' erbij intikken en dan zie je dat deze foundation zelfs tattoo's kan bedekken. Bij de apotheek verkopen ze hem ook en daar heb ik testers meegekregen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:03

Ik gebruik nu van Catrice. Hij dekt wel goed alleen vind ik hem erg mat. Ik heb rode wangen dus gebruik zelf foundation om het 1 kleur te geven en wat minder rood te zijn. := Nu nog een goede betaalbare. :+

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:06

De Cream to powder foundation van Hema was fijn maar die is uit de collectie :') plakte niet, was heel zacht en zonder parfum.

Helaas nu opzoek naar iets anders....

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:06

Ik gebruik ook meestal true match van l' oreal, dat is een light/medium coverage. Zou graag aan de mac gaan maar daar heb ik de centjes niet voor :( Die ik nu heb is net een tikkie te licht, maar ik doe vervolgens een poedertje erover die juist net iets te donker is, 1x heel lichtjes over mijn hele gezicht en daarna ruw mijn contouren, dan ziet het er mooi natuurlijk uit.
idd bij het aanbrengen gaat het vaak al mis. Ik zweer bij een stippling brush, wat gebruik jij?

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:10

Probeer de Skinbase van Illamasqua. Bestaat in heel veel tinten, dekt goed, oxideert weinig en ziet er nog steeds uit als echte huid. Vooral op vette/combinatie huid is hij heel goed. Illamasqua maakt ook hele goede primers om onder de fond de teint te dragen. Nars heeft ook hele goeie fond de teint, ik heb zelf Nars Sheer Matte.
Van Mac zou ik wegblijven, zeker de studio fix fluid. Die oxideert enorm en komt enkel voor in ofwel GEEL ofwel ROZE. Als je veel van die ondertoon in je huid hebt, goed, maar veel mensen (incl. ikke) neigen eerder naar het neutrale. Elke ochtend je tint gaan mengen neemt ook weer tijd in beslag.

Als je iets alledaagser en onopvallends zoekt, probeer dan aziatische BB cremes. Bij Ici Paris XL hebben ze soms bb creme van Erborian, anders is het de moeite om bij Wishtrend eens een BB creme te bestellen.