Sport gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

immanuela29

Sport gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 18:42

hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een sport.
eentje die ik kan doen naast het paardrijden.
Ik zat al een tijdje op atletiek, maar ik vond dat niet leuk meer. Maar ik merk nu wel dat mijn conditie heel slecht is geworden. :o Dus nu wilde ik weer beginnen ergens mee, maar ik heb echt geen idee wat.
Ik wil dus graag een sport doen waar je aan je conditie kan werken, en het liefst geen hardlopen. Ook wil ik liever geen teamsporten. :o
Weten jullie misschien iets?

Tellie

Re: Sport gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:43

Waarom niet gewoon de sportschool? Kan je over het algemeen zelf je tijd indelen en groepslessen worden vaak genoeg gegeven zodat ze meestal wel in je rooster passen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:44

wat dacht je van law? oftewel lange afstandswandelingen.

Dit kun je zelf indelen wanneer jij dat leuk vind en het is een vorm van duursport.

Het seizoen is inmiddels al wel begonnen en in iedere provincie zijn een paar mooie wandelingen per maand georganiseerd en over een maand of anderhalf zit je op wekelijks 1-2 keuzes..

afstanden kunnen variëren van 5 km (maar die zijn zeldzaam) tot 100+ km

ik gebruik zelf altijd deze
http://www.wandelkalender.nl/

om mooie wandelingen te kiezen

vooral tot enkele jaren terug als voorbereiding voor kennymars of nijmeegse vierdaagsen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:50

Zumbaaaaa :)) super leuk !!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:26

Idd dansen of zumbA? Anderen opties: wielrennen, spinnen, zwemmen, triathlon, mountainbiken, steps of andere les mills lessen, surfen, skateboarden, boksen, turnen, schaatsen, skeeleren...

Uhm verder inspiratieloos :+

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 19:49

Bedankt iedereen! :D
dansen wordt het denk ik niet haha, want ik kan echt niet dansen :') lange afstanden lopen lijkt mij wel leuk voor een keertje, maar ik weet niet echt of je je conditie daar nou van verbeterd. De sportschool is een goed idee! Ik ga wel even rond kijken naar sportscholen in de buurt, maar ook turnen en skaten lijken me erg leuk om te doen, haha :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:33

immanuela29 schreef:
Bedankt iedereen! :D
dansen wordt het denk ik niet haha, want ik kan echt niet dansen :') lange afstanden lopen lijkt mij wel leuk voor een keertje, maar ik weet niet echt of je je conditie daar nou van verbeterd. De sportschool is een goed idee! Ik ga wel even rond kijken naar sportscholen in de buurt, maar ook turnen en skaten lijken me erg leuk om te doen, haha :')

lol.. ik daag je uit om een kennydymars te lopen zonder eerst conditie op te bouwen..

wandelen via georganiseerde tochten werkt erg verslavend.. voor je het weet loop je in het seizoen twee tochten van 40 km in de maand, of zelfs een leuke meerdaagse.

met name de strand 6-daagse, de van Z tot Z, de dodentocht, Amsterdam - Leeuwarden zijn tochten die je niet moet onderschatten.. Ik ben uiteindelijk nooit verder gekomen dan de kennedymars omdat er dusdanig veel training mee gemoeid gaat om je lichaam klaar te stomen voor de echte lange tochten, dat ik dat niet meer voor elkaar kreeg.

conditie verbeter je vooral door lage frequentie en langdurig sporten.. Een uurtje sportschool doet dus wel iets voor je verbranding maar minder voor je conditie dan 5 uur wandelen (dan heb je het over 25-30 kilometer als je inmiddels een beetje conditie hebt opgedaan en vlot kunt wandelen).

dit was trouwens een van mijn favoriete tochten..

De fjoertoer op terschelling.. overdag de ene zijde van het eiland en dan na het donker langs het strand met vuurbakens.. dacht dat het 40 km was of iets dergelijks, maar het zand op de terugweg maakt het zwaar..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:36

Elena, je hebt gezien dat TS 16 is..?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:40

ja, is daar dan wat mis mee?

De meeste tochten, ook de zwaarste mag je lopen vanaf je 16e (kennydy's zijn 16 de minimum leeftijd meestal).

meesten denken vaak dat wandelen een ouwe banketstaaf is.. is het echter in geen geval ;)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:41

Cross-fit! Net mee begonnen en toch erg leuk, conditie, kracht, lenigheid, snelheid, balans, eigenlijk zit alles erin wat je je maar bedenken kan. In kleine groepjes en op je eigen niveau te doen!
Veel leuker en uitdagender dan aan de gewichten handen in de fitness ;-)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:43

Skeeleren! Vind ik heerlijk om te doen, qua fysiek gedoe vergelijkbaar met hardlopen maar gezonder (ivm minder schokken) en veel lekkerder. Kan het moeilijk uitleggen maar ik vind het heerlijk :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:47

Kickboksen? Wil ik heel graag gaan doen omdat ik aan mijn zelfvertrouwen & conditie wil werken.(ben ook 16)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:56

MMA! :-)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:59

Paaldansen, erg leuk, goed voor de conditie en spieren, uitdagend en goed te combineren met paardrijden :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:02

wandelen idd , uit wetenschappelij onderzoek is gekomen dat je evenveel kcal verbrand met wandelen als met hardlopen , en ook geeft het een superconditie ! zeker uithoudingsvermogen groeit enorm !

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:15

Spinning
En uiteraard kan niets boven hardlopen wat conditie betreft (en echt hardlopen, niet joggen hé) maar dat wou je niet, gaf je aan...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:21

Zwemmen? Ik doe dat sinds kort, gewoon baantjes zwemmen. Heerlijke beweging!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:23

fitness of krachttraining? Heerlijk!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:26

Karate!
Geweldige sport, individueel maar toch niet helemaal alleen en goed voor je conditie. Verder is een beetje zelfverdediging ook niet verkeerd natuurlijk. :):)

En anders kickboksen, ook een hele leuke sport!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:33

Kickboksen / bokszak training is echt een aanrader!

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:43

Badminton!
Heerlijke sport, en zeker dat je er conditie van krijgt!
Helaas voor mij is mijn vereniging er vier jaar geleden mee gestopt is..