Dreamybol schreef:Met mijn elleboog zei de 3e arts pas dat ie vond dat ik naar de fysio moest, maar dat had ik zelf ook al bedacht. Dus pin je niet teveel vast op de woorden van een arts. Ken een oefentherapeut die ook aangaf geen touw te kunnen vastknopen aan wanneer een arts wel of geen fysio adviseert.
Dit dus, een goede fysio kan je echt wel helpen met het voorzichtig opbouwen van het plooien én weer correct kunnen gebruiken van je arm en elleboog. Dat artsen en chirurgen dat zeggen wil niet zeggen dat het geen kwaad kan; toen ik met een gebroken rug het ziekenhuis in kwam werd ik ook in eerste instantie niet bepaald handig geholpen, en toen het na 6 weken 'geheeld' was mocht ik het ook allemaal zelf uitvogelen en werd er ook niet gezegd of dat ik wel of niet kon/mocht gaan sporten, fysio'en o.i.d. en moest ik dat dus ook zelf uitvogelen; niet iedere arts is even goed op de hoogte van herstel en een rondje fysio kan dus absoluut geen kwaad. Het gaat immers niet alleen om het plooien van je elleboog maar je spieren zul je ook opnieuw moeten gebruiken en opnieuw moeten leren rekken & strekken en dat kan best wat tijd nodig hebben en rustig opgebouwde training, wat je bij een fysio (mits een goede natuurlijk!) goed leert en profijt van hebt. Juist omdat bij jou je gewrichtsband is aangespannen en je zenuwen herlegd zijn lijkt het mij van belang dat hier voorzichtig en correct mee omgegaan wordt, simpelweg omdat je zenuwen nou eenmaal een aardige opsodemieter kunnen krijgen wanneer er dalijk wéér wat mis gaat door een verkeerde beweging, en dan ben je echt verder van huis...