Spierpijn, wat helpt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Spierpijn, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 20:08

Hoi,
Ik verga echt van de spierpijn, Heb letterlijk óveral spierpijn en vooral in mijn benen. Dit is nu al een paar weken en ben het inmiddels echt zat.
De reden dat ik spierpijn heb ik dat mijn gewrichten anders staan doordat het vocht afneemt omdat de medicijnen voor mijn reuma aan gaan slaan.
Nu heb ik een elektrische deken en die staat aan voor ik naar bed ga en neem ik vaak een warm bad, maar dit helpt niet.
Nu ga ik zo een bad met arnica (spierbalsem) proberen. Maar als dit niet helpt, iemand dé gouden tip? :D

Renee

Re: Spierpijn, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:22

Een paar weken? Heb je griep of gewoon elke dag hard gesport? Makkelijkste oplossing is de oorzaak verminderen/weghalen haha. Verder vind ik het zelf heel fijn om yoga te doen, even door de pijn heen en dan voelt het fijn (maar nooit helemaal weg, en als je pech hebt krijg je daar ook spierpijn van :') )

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:24

Enige wat ik kan bedenken is blijven bewegen. Als je stil gaat liggen of zitten, worden je spieren juist stijver en gaat bewegen alleen maar meer pijn doen. Kun je je huisarts/behandelaar niet vragen om oefeningen of om een doorverwijzing naar een fysiotherapeut?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 20:26

Renee schreef:
Een paar weken? Heb je griep of gewoon elke dag hard gesport? Makkelijkste oplossing is de oorzaak verminderen/weghalen haha. Verder vind ik het zelf heel fijn om yoga te doen, even door de pijn heen en dan voelt het fijn (maar nooit helemaal weg, en als je pech hebt krijg je daar ook spierpijn van :') )

Nee, ik doe gewoon dagelijkse dingen (school, fietsen, paard, traplopen enzo) en hier krijg ik onwijs spierpijn van. Dit komt doordat mijn gewrichten anders staan nu de medicijnen aan gaan slaan. De oorzaak is niet weg te halen dus, maar moet er gewoon door heen.
Yoga heb ik vroeger met de fysio wel eens gedaan, maar revalidatie met oa fysio start 1 april dus zal er dan naar vragen, bedankt :)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 20:27

kevertje04 schreef:
Enige wat ik kan bedenken is blijven bewegen. Als je stil gaat liggen of zitten, worden je spieren juist stijver en gaat bewegen alleen maar meer pijn doen. Kun je je huisarts/behandelaar niet vragen om oefeningen of om een doorverwijzing naar een fysiotherapeut?

Bewegen blijf ik zeker doen, ik kan fiets elke dag naar school en ben bijna elke dag op stal, fiets dan bijna 20km per dag, dus dat komt goed.
Doorverwijzing heb ik gekregen, 1 april beginnen met revalidatie met ergo- en fysiotherapeut, kon helaas niet eerder want ze zaten vol.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:29

Dan is het even geduld hebben, ben ik bang. Succes!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:31

TanjaxBas schreef:
Renee schreef:

Nee, ik doe gewoon dagelijkse dingen (school, fietsen, paard, traplopen enzo) en hier krijg ik onwijs spierpijn van. Dit komt doordat mijn gewrichten anders staan nu de medicijnen aan gaan slaan. De oorzaak is niet weg te halen dus, maar moet er gewoon door heen.
Yoga heb ik vroeger met de fysio wel eens gedaan, maar revalidatie met oa fysio start 1 april dus zal er dan naar vragen, bedankt :)

Ah ik snap! Dan denk ik dat yoga nog wel is een goede kan zijn, maar ik heb er natuurlijk niet zo veel verstand van als je fysio. Sterkte ermee!

Wat misschien nog kan helpen is een ibuprofen of een paracetamol maar ik weet niet of dat samen gaat met je medicijnen, en of je het natuurlijk al geprobeerd hebt!
Laatst bijgewerkt door Renee op 18-03-15 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:32

Extra eiwitten eten? Dus ook kwark enzo.

verder eventueel homeopathische RhusTox. Is tegen spierpijn.
Of tijgerbalsem of Traumeeldruppels.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:57

Eiwitten, magnesium, veel water drinken en blijven bewegen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:12

....als je in bad gaat, 100 gram natrium bicarbonaat bijmengen.
En dan een half uur blijven weken.
Probaat middel. Ik heb het ooit gebruikt tijdens een blessure - na de eerste dag weken heb ik een rare nacht gehad, maar het was ietsje minder. Een dag later was bet echtveel minder.

Fijn, dat de medicijnen aanslaan, maar lastig hoor - dat je lijf zo nadrukkelijk nog moet wennen.

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:15

Magnesium slikken?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:20

massage?

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:23

Idd veel water drinken,magnesium en eiwitten innemen.
Dat helpt bij reguliere spierpijn,hopelijk ook hierbij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:06

Magnesium tabletten slikken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:26

magnesium zowel innemen als in je badwater. Of jeneverbesolie werkt ook verzachtend voor stramme spieren.

Een halve koffielepel bicarbonaat in lauw water uitdrinken kan ook helpen verzuring tegen te gaan.

Verder gewoon stretchen en goed masseren om de doorbloeding en de "afvalstoffen" sneller af te voeren

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:34

Magnesium! Je kunt tabletten slikken, maar ook een hoop zonnebloempitten eten (daar zit veel magnesium in). Calcium is de tegenhanger van magnesium, dus als je veel calcium in je dieet hebt zitten, kun je deze ook verlagen en vervangen door magnesium. We eten doorgaans namelijk veelsteveel calcium en te weinig magnesium.

Calcium zorgt ervoor dat je je spieren kan aanspannen. Magnesium zorgt ervoor dat ze kunnen ontspannen.
Als je magnesiumtabletten wilt gebruiken raad ik je die van Lucovitaal aan. Je hebt namelijk verschillende vormen van magnesium (carbonaat, stereaat etc.) en ze zijn niet allemaal even goed opneembaar.
Bij die van Lucovitaal heb ik zelf enorm goede ervaringen toen ik spierverkrampingen had als gevolg van stress + veel beweging (waardoor je dus dubbelop veel magnesium verbruikt).

Maar het beste is nog altijd van voeding: eet 100g zonnebloempitten per dag en je hebt al 390 microgram magnesium extra per dag!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 15:56

Bedankt iedereen :)
Magnesium slik ik toevallig sinds 2 weken, maar dit was voor meer energie. Wist niet dat het hier ook tegen hielp!
Mijn moeder masseert mij regelmatig, maar de fysio gaat het ook doen.
Eitwitten zou ik op letten met het eten.
Het gaat nu wel, voel me al iets beter maar zodra ik weer iets ga doen (rijden, hardlopen) is het weer mis dus even dat wordt even doorzetten en wachten :P
Natriumdicarbonaat zal ik proberen!

Renee, dit mag ik slikken naast mij medicijnen en heb dit opgegeven moment 2000mg parecetemol moeten slikken en 600mg ibuprofen per dag, maar dit heb ik helemaal afgebouwd naar 500mg parcetemol.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:04

Welke magnesiumtabletten neem je? Niet alle varianten zijn goed opneembaar, bij sommige supplementen gooi je eigenlijk je geld weg.
En zoals ik zei: zonnebloempitten is nog steeds het allerbeste.

Je zou na 2 weken namelijk echt al verschil moeten voelen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:21

ik heb een paar jaar geleden een half jaar lang elke dag spierpijn gehad. ik reed toen 2x per week paard en was bezig met de overstap van met zadel naar zonder zadel rijden. Ik vroeg op die manier wel veel van mijn spieren.
maar ik eet ook bijna geen vlees. Ik zorg nu voor vitamine pillen met extra magnesium, vitamine B. dit scheelt bij mij heel erg veel. Heb nog steeds elke week wel 2 a 3 dagen spierpijn maar dit is te verdragen. dus ik zou ook met sublementen proberen.

de huisarts zij wel mocht het nog een keer terug komen dan wou hij het wel verder onderzoeken

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 23:41

Ik slik deze magnesium: https://www.kruidvat.nl/lucovitaal-400- ... fromsearch
Zonnebloem pitten ga ik ook maar eens proberen dan.

floorsil, Jeetje dat je daar nu nog steeds spierpijn van hebt. Zonder zadel is wel wennen inderdaad. Ik merk het als ik altijd met mijn dressuurzadel rijd en dan ineens op het springzadel, kon na de vorige springles amper lopen. :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:51

Misschien beweeg je teveel? Nu je lichaam nog aan het 'aanpassen' is?
Veel succes met de therapie, hoop dat dat voor je gaat helpen!