Ervaringen van herstel met baarmoederverwijdering gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Ervaringen van herstel met baarmoederverwijdering gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:08

Ja, doe ik het of doe ik het niet :o

Maar aangezien ik niets mag ivm week geleden dat mijn baarmoeder verwijderd is
En ik er geen topic over kon vinden
En ik toch wel erg benieuwd ben naar ervaringen van mede bokkers met name van je herstelperiode gewoon maar zeker in combi met paardrijden!
En ik me eigenlijk verveel ;) want ja, heeel de dag lezen is ook zoiets :+

Dus wie wil me over je herstelperiode vertellen :D ?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Ervaringen van herstel met baarmoederverwijdering gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:45

Ik neem aan dat ze het vaginaal gedaan hebben? Voor het herstel staat minimaal 6 weken. Hou je daar ook strikt aan, ook aan alle leefregels die je mee hebt gekregen. Anders zit je dadelijk met een verzakking van je blaas of endeldarm

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 17:13

Ja klopt, heb idd alleen maar 3 kleine hechtingjes.

Nou, waar ik beetje mee zit: boekje van ziekhuis meldt dat ik nu al mag autorijden, wandelen, fietsen etc en na 2 weken " rustig" lichamelijk werk mag doen. En dan houdt het op ; in zoverre rustig opbouwen. Paardrijden zou volgens arts na 5 weken weer kunnen want dat heb ik gevraagd!

Maar dan ga je googlen en lees je overal van wat jij zegt :?
En het geluk / de pest is dat ik me kiplekker voel _/-\o_

Dus wat is licht huishoudelijk werk oid?
En voel je ook echt als je over je grens gaat?
Klinkt heel dom misschien :o? En ik ben echt geen razende wervelwind :):) maar vind het erg moeilijk want in mijn beleving is eten koken, was vouwen en paard poetsen / longeren al mogelijk maar ja, als het me tegen gaat werken omdat ik het gewoon niet weet, is dat ook niet handig natuurlijk :o

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Ervaringen van herstel met baarmoederverwijdering gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:18

Advies is ook niet meer dan 10kg te tillen, niet te duwen, niet te trekken. Kortom, je bekkenbodem ontzien.
Ik ken t, je voelt je topfit

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:44

ik heb het in 2006 laten doen, en het moest via de buik
bikini snede, heb erg veel last van mijn buik gehad ter hoogte van de navel....
een strook soort van verdoofd jeukte en met krabben deed het zeer, heeft ook jaren geduurd voordat dat nare gevoel weg was
in het ziekenhuis voelde ik me heel wat ...maar dat viel thuis erg tegen
mijn man heeft me div keren huilend van de buikpijn van de trap moeten dragen ,dat ik halverwege was en het zo zeer deed
en pas echt op met tillen, ik weet nog dat ik iig binnen de 6 weken iets opraapte en het leek toen net of er van binnen iets afscheurde...

ik heb na 3 weken even op mijn paard gezeten maar dat ging nog niet na 6 weken weer voorzichtig gaan rijden

moet wel zeggen dat ik nog steeds dolblij ben dat dat ding eruit is, al jaren niet meer ongesteld en alle klachten weg *\o/*

ben wel een tijdje incontinent geweest, helaas is mijn blaas gekanteld maar met oefeningen doen is het lekken gelukkig over :+ :D

het is gewoon bizar hoe snel je conditie verdwijnt na een operatie

Beterschap!! :D

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Ervaringen van herstel met baarmoederverwijdering gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:02

Stalgenootje is ook pas geopereerd en ze heeft 6 weken niets gedaan met haar paard, heel weinig huishoudelijke werkzaamheden en geen auto gereden. Ze voelde zich heel goed, tot ze te zwaar belaste: gelijk pijn in de buik! Na 6 weken weer begonnen met halve dagen werken (in de zorg) en met rijden. Haar is het enorm meegevallen.

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 22:15

Mirgino: ai, dat klinkt niet als een prettig herstel ;(
Ookal heb ik er nu geen last van, weet ik wel wat het is om inwendig zo'n pijn te hebben zoals je het beschrijft. Erg naar ....

Gelukkig dat je er nu nog blij mee bent *\o/* !
Wat voor klachten had je ( als ik vragen mag :o )?

Want het is voor mij nog te vroeg om te zeggen of het werkt (behalve dat oma nie meer komt dan :wow: )!

Benangelique: aha .... Maar is paard rossen dan wel of nie goe O:) ?
Fijn dat je je ook topfit voelde iig +:)+ !
Is dat gevoel gebleven?
Want voor mij is verandering nu zo groot en ik heb geen idee of dat komt doordat hij eruit is, of omdat ik nie veel doe ( maar deed ik ivm gebrek aan energie eigenlijk van te voren ook nie) of doordat ik door operatie zo ben uitgerust?!

Ikzelf vond het uittrekken vd drain het pijnlijkst :oo . Vloekte echt heel het ziekhuis bij elkaar :x

Zie eigenlijk wel op tegen komende periode; zeker als ik dan lees van dat iets optillen in je 6e week verkeerd kan knappen. Wat eng, krijg er de bibbers van :(:)