migraine en psychostimulantia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

migraine en psychostimulantia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:28

Hi all!

Door mn hormonen heb ik veel last van migraine op het moment en omdat ik medicatie gebruik voor mn adhd ben ik maar eens gaan uitzoeken of deze combinatie wel of niet handig is.

Zo kwam ik er achter dat retalin ook wordt voorgeschreven aan mensen met een grote frequentie aan migraineaanvallen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of mensen die ook medicatie slikken uit deze categorie en wel eens migraine hebben?

Vanmiddag en vrijdag naar mn arts, ga het hier ook bespreken. Dat terzijde

thembi

Re: migraine en psychostimulantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:43

Ike heb zelf ook veel last van migraineaanvallen met name ook veroorzaakt door hormonen. Nog nooit gehoord dat Ritalin voorgeschreven wordt, lijkt me ook niet zo handig omdat Ritalin eigenlijk dezelfde werking heeft als speed. Ik werk in de verslavingszorg. Veel mensen gebruiken speed en ook wel cocaine tegen de onrust die adhd veroorzaakt. Ook wordt ritalin veel verkocht op de zwarte markt. Iemand die dus geen adhd zou hebben en dus ritalin zou nemen zou dus helemaal hyper en "speedy" worden. Ik kan me niet voorstellen dat ritalin zou werken, ik wil juist rust als ik migraine heb.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:52

Ik weet wel dat paddo's helpen tegen migraine, maar van ritalin hiervoor nog nooit gehoord.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:55

Het enige wat ik kan bedenken is dat de werking op de bloedvaten misschien hetzelfde is? De bijwerkingen van Ritalin dan?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:00

Ik heb zelf met rialin minder last van migraine, maar voor mijn gevoel komt dat doordat ik minder snel overprikkelt raak en ook minder gestressed ben met ritalin dan zonder.

Wat bij mij trouwens flink heeft geholpen tegen mijn migraines is een specifiek E-nummer uit mn eten bannen: E621, ofwel vetsin, ofwel gistextract ofwel mononatriumglutamaat (en vast nog een handvol namen). Het is een smaak versterker, en ik heb echt duidelijk minder migraine sinds ik dat spul niet meer eet. Helaas zit het in heel veel eten dus het vermeiden is wel ff goed etiketjes lezen.