help?? wisselwerking pil&temazepam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

help?? wisselwerking pil&temazepam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 07:01

Hou
Van de bijsluiter of internet wordt ik niet wijzer aangezien ze het wel over een versterkende/verzakkende effect van de pil op temazepam beschreven maar mijn vraag is..

Wanneer ik temazepam neem, is mijn pil nog betrouwbaar?

verootjoo

Re: help?? wisselwerking pil&temazepam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 07:03

Ik zou het aan de apotheker vragen ipv hier op bokt...

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 07:08

Heeft dit medicijn een wisselwerking met andere medicijnen?

Dit medicijn heeft wisselwerkingen met andere medicijnen die het reactievermogen verminderen. Bij deze medicijnen is vaak op de verpakking een gele waarschuwingssticker geplakt. De effecten op het reactievermogen en coördinatievermogen versterken elkaar. Dan kan temazepam nog langer doorwerken. U kunt dan bijvoorbeeld nog langer geen autorijden.

Twijfelt u eraan of bovenstaande wisselwerking voor u van belang is? Neem dan contact op met uw apotheker of arts.

Wanneer je op het internet kijkt heeft het geen wisselwerking met de pil gezien de pil niet valt onder de benzodiazepinen

Hou er wel rekening mee dat wanneer je dat soort medicijnen gebruikt je tot 8 uur na inname niet mag autorijden en langer wanneer je sterk reageerd op dit soort medicijnen.
Laatst bijgewerkt door Monica72 op 18-03-15 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 07:09

Nee hoor, de pil kan je gewoon slikken met Temazepam. Geen probleem.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:07

De vraag is of de werking verminderd of versterkt word ;) *sorry inkoppertje*

Neem even contact op met je apotheker ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:13

Bij ons wordt altijd alles dubbel gechecked, dus zelfs als de huisarts een medicijn met wisselwerking voor zou schrijven, zou de Apotheek daar achter komen.
Ik zou er niet te bang voor zijn, maar navraag doen kan geen kwaad.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:59

Waar heb je dat gevonden dat het een versterkende/verzwakkende werking op de pil heeft?
Temazepam doet namelijk niets op de werking van de pil maar neem aan dat je dit gewoon via recept van huisarts bij apotheek gehaald hebt (en niet van iemand anders gaat gebruiken). Dit soort dingen worden namelijk door huisarts en apotheek gecontroleerd.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:23

genja schreef:
Waar heb je dat gevonden dat het een versterkende/verzwakkende werking op de pil heeft?
Temazepam doet namelijk niets op de werking van de pil maar neem aan dat je dit gewoon via recept van huisarts bij apotheek gehaald hebt (en niet van iemand anders gaat gebruiken). Dit soort dingen worden namelijk door huisarts en apotheek gecontroleerd.

Jep, bij ha en apotheek werken öök mensen die fouten maken, zelf ook meegemaakt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:24

Ik zou niet blind vertrouwen op het opvangen van fouten door de apotheek, maar ik weet wel vrij zeker dat je de medicijnen in dit geval zonder problemen kunt combineren.

Temazepam heeft voor zover ik weet geen effect op de werking van de pil.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:38

Temazepam heeft inderdaad geen wisselwerking met de pil, die blijft gewoon veilig. En als je echt even wilt checken gewoon even de apotheek bellen ;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:45

Natuurlijk werken er bij een apotheek en huisarts ook mensen die fouten kunnen maken. Zelf de bijsluiter nalezen en bij twijfel nog een keer navragen bij de apotheek. Daar zijn ze tenslotte voor.
Maar er wordt hier over het algemeen vrij slecht gedacht over apotheken en hun adviezen en vooral gedacht dat ze alleen geld willen verdienen dat vind ik echt een beetje jammer.