In december kreeg ik last een ontsteking daar beneden. Een grote gezwollen warme bult. Meteen naar de HA geweest en kreeg van hem een antibioticakuur van een week.
Na een week was de ontsteking idd weg en ik had er geen last van.
Hoewel het onderhuidse bultje nooit helemaal weggegaan is, ben ik niet teruggegaan naar de HA omdat ik er geen last van had.
Tot vorige week..
Weer een grote bult waar een enorme spanning opstond en onwijs zeer deed.
Lopen, zitten of liggen was ook geen doen. Ben toen naar de HAP geweest, de arts daar stelde vast dat het een ontstoken klier van Bartholin was. Helemaal zeker wist zij dit niet. Het kon ook een zweet of talgklier ontsteking zijn. Hiervoor weer antibiotica meegekregen.
Die kuur netjes afgemaakt, en de bult was weer weg.
Een dag na de laatste antibioticapil kwam de ontsteking weer terug. Denk dat de ontsteking nooit weggeweest is maar onderdrukt werd door de medicatie. Achteraf is dat ook te lezen op internet, antibiotica helpt niet voor de ontstoken Bartholin klier.
Ik ben dus vanmiddag weer naar de HA geweest, die heeft er een snee ingemaakt om te pijn te verlichten. Wat een opluchting was dat. De vorige keren moest ik wachten tot hij rijp werd en zelf open ging barsten. Verschrikkelijk..
Nu heb ik een verwijzing gekregen van de HA voor een afspraak in het ziekenhuis, bij de gynaecologie.
Gelijk de poli gebeld voor een afspraak om de klier operatief te laten verwijderen, het is immers al de derde keer in 3 maanden tijd.
De afspraak staat voor a.s vrijdag, 11:25 uur.
Vrijwel na het telefoontje begonnen de zenuwen al. Wat gaan ze precies doen? Hoelang duurt de ingreep? Hoe erg is de nasleep ervan? Kan ik kiezen voor een algehele narcose of een plaatselijke verdoving? etc. etc.
Zit mezelf nu even op te vreten van de zenuwen..
Neem aan dat de chirurg wel even uit komt leggen hoe en wat toch?
Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben? Lees graag ervaringen hoe het bij andere dames verlopen is na het verwijderen van die klier