Verwijdering klier van Bartholin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Verwijdering klier van Bartholin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:41

Dag lieve bokkers,

In december kreeg ik last een ontsteking daar beneden. Een grote gezwollen warme bult. Meteen naar de HA geweest en kreeg van hem een antibioticakuur van een week.
Na een week was de ontsteking idd weg en ik had er geen last van.

Hoewel het onderhuidse bultje nooit helemaal weggegaan is, ben ik niet teruggegaan naar de HA omdat ik er geen last van had.
Tot vorige week..
Weer een grote bult waar een enorme spanning opstond en onwijs zeer deed.
Lopen, zitten of liggen was ook geen doen. Ben toen naar de HAP geweest, de arts daar stelde vast dat het een ontstoken klier van Bartholin was. Helemaal zeker wist zij dit niet. Het kon ook een zweet of talgklier ontsteking zijn. Hiervoor weer antibiotica meegekregen.
Die kuur netjes afgemaakt, en de bult was weer weg.

Een dag na de laatste antibioticapil kwam de ontsteking weer terug. Denk dat de ontsteking nooit weggeweest is maar onderdrukt werd door de medicatie. Achteraf is dat ook te lezen op internet, antibiotica helpt niet voor de ontstoken Bartholin klier.
Ik ben dus vanmiddag weer naar de HA geweest, die heeft er een snee ingemaakt om te pijn te verlichten. Wat een opluchting was dat. De vorige keren moest ik wachten tot hij rijp werd en zelf open ging barsten. Verschrikkelijk..

Nu heb ik een verwijzing gekregen van de HA voor een afspraak in het ziekenhuis, bij de gynaecologie.
Gelijk de poli gebeld voor een afspraak om de klier operatief te laten verwijderen, het is immers al de derde keer in 3 maanden tijd.
De afspraak staat voor a.s vrijdag, 11:25 uur.

Vrijwel na het telefoontje begonnen de zenuwen al. Wat gaan ze precies doen? Hoelang duurt de ingreep? Hoe erg is de nasleep ervan? Kan ik kiezen voor een algehele narcose of een plaatselijke verdoving? etc. etc.
Zit mezelf nu even op te vreten van de zenuwen..
Neem aan dat de chirurg wel even uit komt leggen hoe en wat toch?

Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben? Lees graag ervaringen hoe het bij andere dames verlopen is na het verwijderen van die klier ;)

sjaslique

Re: Verwijdering klier van Bartholin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:12

Wat een vervelend probleem zeg. Geen ervaring mee, maar met je vragen kun je best nog een keer naar het ziekenhuis bellen. Wellicht brengt dat wat meer rust. Succes ermee in elk geval.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:22

Dat ga ik idd maar even doen morgen. Hopen dat zij mij een beetje gerust kunnen stellen nog
Bedankt!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:58

Maak je nog niet te druk. A.s. vrijdag zal alleen een gesprek zijn dan gaan ze je hoogstwaarschijnlijk nog niet meteen behandelen. Dit moet waarschijnlijk op de ok gebeuren en dan moet je eerst door de arts gezien worden. Kijken of de diagnose van huisarts klopt en klopt dit dan moet je nog langs de anesthesist etc.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:07

Ik heb geassisteerd bij zo'n ingreep, ik stuur je een pb!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:01

genja schreef:
Maak je nog niet te druk. A.s. vrijdag zal alleen een gesprek zijn dan gaan ze je hoogstwaarschijnlijk nog niet meteen behandelen. Dit moet waarschijnlijk op de ok gebeuren en dan moet je eerst door de arts gezien worden. Kijken of de diagnose van huisarts klopt en klopt dit dan moet je nog langs de anesthesist etc.

Oh! Dat hebben ze mij niet verteld, dacht dat ze gelijk aan de slag gingen. Hoef ik mij idd niet druk te maken nog.
Ga morgen eens vragen hoe dit precies allemaal in z'n werk gaat. Aan de telefoon werd vanmiddag niet veel verteld erover.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:04

Wat een vervelend probleem zeg!! Ik heb twee keer een ontstoken talgklier daaronder gehad en dat was geen pretje. Hoop dat je er dadelijk voorgoed vanaf bent.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 23:53

Idd geen pretje, zeker met lopen niet. Ik heb gewoon dagen plat gelegen omdat ik niks kon. Ben blij als ik er vanaf ben.
Vandaag vergeten te bellen, morgenochtend gelijk maar doen.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 13:52

Nou het was niet die klier zei de gynocoloog.
Gelukkig! Hij heeft gekeken en m'n lichaam moet t zelf gaan oplossen. Mocht de ontsteking weer opkomen deze week, dan moet ik gelijk weer terug en zetten ze er een katheter in. Voor nu, biotex badjes en goed schoon houden.
Hij dacht aan een ingegroeide haar die maar blijft rond zwerven daar.

Wat een opluchting dat het niet die klier is en ik geen operatie hoef ! :)