Ja ik heb het. Na altijd naar huis te zijn gestuurd met een neusspray heb ik me door laten verwijzen naar de KNO arts. Omdat ik het gevoel te worden afgescheept door mijn HA. Daar hebben ze via mijn neus gekeken en heb ik een gehoortest gehad.
Ik heb littekenweefsel op mijn trommelvlies en mede daardoor staan mijn trommelvliezen altijd naar binnen getrokken. Rechts is het eerste, piepen, ploppen, brommen, tikken bij elke stap die ik doe. Soms (zoals nu) gaat het weer wat beter. Over gaat het niet, dus ik leef er maar mee.
Ik kan bijvoorbeeld als het maar een beetje koud is ook niet zonder muts op fietsen, lange wandeling maken of hardlopen. Mijn oren komen direct in protest.
Ik heb heel lang neusspray gebruikt van de huisarts, maar de KNO arts raadde mij aan echt alleen neusspray te gebruiken als ik echt heel veel last had. Neusspray is namelijk ook geen wondermiddel en is gewoon slecht voor je slijmvliezen op de lange duur. Geen duren kopen, gewoon Kruidvat eigen merk was goed genoeg volgens hem. En die ervaring heb ik ook.
Hoewel ik het in de zomer en voorjaar wel het beste doe op Nasonex van de HA