ingetrokken trommelvliezen wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

ingetrokken trommelvliezen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 21:50

het lijkt wel niet uit te leggen wat ik voel dag in dag uit

heb al jaren last van ingetrokken trommelvliezen heb nu weer een neusspray die ik paar keer per dag tot mei moet gebruiken

elke dag oorpijn oorsuizen gebrom hoofdpijn druk op mn oren..

meer mensen die dit hebben?

Babbelientje

Re: ingetrokken trommelvliezen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:54

Ik heb dit vorig jaar gehad, aan één oor. Kwam plotseling opzetten en trok helemaal door tot in mijn schouder. Gruwelijk pijn inderdaad! Duurde een tijd voordat ontdekt was wat het was (eerst gezeur dat ik teveel spanning in mn schouders zou hebben enzo) maar toen dat eenmaal duidelijk was kreeg ik ook neusspray, en ik moet eerlijk zeggen dat dat echt wel enorm goed heeft geholpen. Heb er uiteindelijk een week of tien mee rondgelopen, toen neusspray en na twee weken was het weg. Hoop dus dat de spray bij jou ook werkt!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 22:07

nou vrees ergste dit is al 2e keer neusspray nu moet ik het paar maand gebruiken met gevolg paar keer bloedneus al .. merk helaas nog geen verschil maaar het is nog geen mei haha dan mag ik weer heen maar gek wordt je er zeker van en niemand die het lijkt te begrijpen pfff

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:26

Herkenbaar, naast neusspray kunnen ze er niets aan doen. Ik leer er maar mee leven. De piep is het vervelendst en na mijn oorontsteking van vorig jaar is het alleen maar erger geworden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:34

Ja ik heb het. Na altijd naar huis te zijn gestuurd met een neusspray heb ik me door laten verwijzen naar de KNO arts. Omdat ik het gevoel te worden afgescheept door mijn HA. Daar hebben ze via mijn neus gekeken en heb ik een gehoortest gehad.
Ik heb littekenweefsel op mijn trommelvlies en mede daardoor staan mijn trommelvliezen altijd naar binnen getrokken. Rechts is het eerste, piepen, ploppen, brommen, tikken bij elke stap die ik doe. Soms (zoals nu) gaat het weer wat beter. Over gaat het niet, dus ik leef er maar mee.
Ik kan bijvoorbeeld als het maar een beetje koud is ook niet zonder muts op fietsen, lange wandeling maken of hardlopen. Mijn oren komen direct in protest.

Ik heb heel lang neusspray gebruikt van de huisarts, maar de KNO arts raadde mij aan echt alleen neusspray te gebruiken als ik echt heel veel last had. Neusspray is namelijk ook geen wondermiddel en is gewoon slecht voor je slijmvliezen op de lange duur. Geen duren kopen, gewoon Kruidvat eigen merk was goed genoeg volgens hem. En die ervaring heb ik ook.
Hoewel ik het in de zomer en voorjaar wel het beste doe op Nasonex van de HA :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:38

Ik heb geen idee eigenlijk. Maar ik herken wel (in mildere mate) veel van wat jullie hier schrijven. Als ik weer klachten krijg, ga ik toch ook maar eens aan de neusspray.