Goede sportschoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laauraax

Goede sportschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 17:34

Hay! Ik wil graag weer beginnen met hardlopen en een keer per week naar de sportschool. Nu had ik hiervoor telkens van die goedkope gympjes die totaal niet geschikt zijn voor het sporten, dus wil ik nu graag echt een goede sportschoen hebben voor ik weer begin. Alleen weet ik niet wat nou een goede schoen is voor hardlopen en fitness. Op internet zie ik zooveeel verschillende.
Ik denk dat ik sowieso voor Nike wil gaan, maar ik ben benieuwd welke sportschoenen jullie gebruiken.
Het moet dus een stevige schoen zijn die geschikt is voor hardlopen en fitness!

Kan iemand mij helpen? :)

LoveBodin

Re: Goede sportschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:44

Ik zou je niet vastpinnen op een bepaald merk, maar gewoon langs kijken bij een sportwinkel. Iedereen heeft andere voeten en zij weten er vast meer van

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:50

In sommigen steden en dorpen heb je loopfit-zaken waar ze je de juiste sportschoen kunnen aanmeten. ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:01

Idd langs de handloopwinkel (liefste net podoloog), zij kunnen aanmeten. Je betaald misschien 10/20 euro meer maar dan weet je vrij zeker dat je geen blessures gaat lopen. Als het goed gaat, kan je daarna via internet bestellen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:03

Idd naar de hardloop winkel. Zij meten je voeten en kijken welk merk bij je voeten past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:13

Ik vond Asics altijd een erg fijn merk, maar het ligt echt aan wat je zelf fijn vindt natuurlijk.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:15

Ik ben super goed geadviseerd voor hardloopschoenen bij Runnersworld. Die heeft meerdere zaken in NL dacht ik. Misschien zit iets dergelijks ook bij jou in de buurt. Het is belangrijk dat ze kijken naar hoe je loopt (liefst op een mini loopbaan in de winkel en evt. met camera) ze kunnen zien aan de manier van afwikkelen welk type schoen je nodig hebt.
Succes!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:16

Goede schoenen zijn schoenen die goed bij je lichaam passen. Dus inderdaad, zoals hierboven ook gezegd: laat je goed adviseren en pin je niet vast op een merk. Runnersworld is een goede tip. Iemand kan zweren bij een bepaald model, maar als jij net een smallere of bredere voet hebt, gaat dat voor jou niet op.

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 18:40

Apochewinta schreef:
Ik ben super goed geadviseerd voor hardloopschoenen bij Runnersworld. Die heeft meerdere zaken in NL dacht ik. Misschien zit iets dergelijks ook bij jou in de buurt. Het is belangrijk dat ze kijken naar hoe je loopt (liefst op een mini loopbaan in de winkel en evt. met camera) ze kunnen zien aan de manier van afwikkelen welk type schoen je nodig hebt.
Succes!!

Ik zag dat die ook in Groningen zit! Ik denk dat ik daar maar even langs ga binnenkort. Thanks!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 07:32

Je richt nu je pijlen volledig op hardloopschoenen, maar realiseer je dat je vd sportschool wellicht andere schoenen nodig hebt, afhankelijk van wat je daar wilt gaan doen

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:36

Inderdaad wat er gezegd wordt laat bij een sportwinkel meten hoe je loopt. Diegene die dat opmeet kan dan meteen zien waar jij evt. extra demping of steun nodig heb en daarop de goede schoen aanraden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:45

benangelique schreef:
Je richt nu je pijlen volledig op hardloopschoenen, maar realiseer je dat je vd sportschool wellicht andere schoenen nodig hebt, afhankelijk van wat je daar wilt gaan doen

Helemaal mee eens, een hardloopschoen is echt anders dan een fitness-schoen.
Dat gezegd hebbende kun je beter op een hardloopschoen fitnessen dan andersom :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:43

secricible schreef:
benangelique schreef:

Dat gezegd hebbende kun je beter op een hardloopschoen fitnessen dan andersom :)

Daarnaast mag je in de sportschool geen sportschoenen gebruiken die je ook buiten gebruikt.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:54

Ga naar een hardloopwinkel. Bij een goede winkel wordt je gemeten en kan je op een hardloopbaan een stukje runnen. Hierbij wordt je van achteren gefilmd en wordt er gekeken of je recht in je schoenen blijft staan. Ik ben uiteindelijk gegaan voor new balance. Deze zijn na 8 jaar weer aan vervanging toe maar heb er heerlijke schoenen aan gehad.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:02

Runnersworld, daar krijg je een schoen die bij je past.
je betaald gemiddeld 130,-, maar dat is het absoluut waard!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:02

benangelique schreef:

Inderdaad dit. En het is doodzonde als je goede hardloopschoenen gebruikt voor fitness, daar slijten ze ook van. Voor fitness kan je vaak redelijke goedkope schoenen kopen, maar ik weet niet wat je precies voor fitness doet?
Als je daar ook veel beweegt (lopen op loopband/groepslessen) zijn schoenen met extra demping misschien ook wel fijn.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:54

Ik vind zelf Nike Air Max echt de allerfijnste ren/sport schoenen, al zweren veel mensen bij Asics.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:02

Hardloop schoenen hoeven echt niet duur te wezen, goedkope schoenen kunnen het zelfs nog beter doen.
Ik heb puma hardloop schoenen gewoon van de scapino en die lopen HEERLIJK!
Voor mij lopen de Puma schoenen lekkerder dan de duurdere schoenen die ik van runnersworld had ;)
Bij die van Runnersworld had ik constant blaren en last van mij knieën. En daar heb ik toch best veel voor betaald!
Bij de Puma's heb ik nergens last van!
Dus kijk niet alleen maar naar dure schoenen, goedkope kunnen net zo goed ( misschien wel beter) hun werk doen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:08

Voor hardlopen zou ik zeker langs de Runnersworld gaan. Ben ook hier in Groningen geweest (langs het Hoornse Diep) en goed geholpen! Ze kijken hoe je loopt dmv filmpjes en kunnen je dan precies de goede schoen aanmeten.
@SindyKaya: Als je met de aangemeten schoenen was teruggegaan hadden ze je vást nieuw advies gegeven en had je je schoenen kunnen omruilen. Daar zijn ze gelukkig heel netjes in :).

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:12

Sting schreef:
Voor hardlopen zou ik zeker langs de Runnersworld gaan. Ben ook hier in Groningen geweest (langs het Hoornse Diep) en goed geholpen! Ze kijken hoe je loopt dmv filmpjes en kunnen je dan precies de goede schoen aanmeten.
@SindyKaya: Als je met de aangemeten schoenen was teruggegaan hadden ze je vást nieuw advies gegeven en had je je schoenen kunnen omruilen. Daar zijn ze gelukkig heel netjes in :).

Heb ik uiteraard gedaan, alleen ze zeiden dat ze mijn voeten wel opnieuw op konden meten maar dan toch op het zelfde uitkomt dus dat zal geen zin hebben? :o?
Ik heb mijn geld wel terug gekregen in ieder geval.

Mijn punt was gewoon dat duurdere schoenen niet beter hoeven te zijn :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:21

Oh oke, dat vind ik dan weer een rare reactie van RW :'). Maar blijft netjes dat je je geld terugkrijgt ;).

Weer ontopic: inderdaad, dure schoenen zijn niet altijd beter :D.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:21

Silvia schreef:
secricible schreef:

Daarnaast mag je in de sportschool geen sportschoenen gebruiken die je ook buiten gebruikt.
Als je zorgt dat ze schoon zijn dan zou ik niet weten waarom niet :).

Inderdaad voor hardloopschoenen schoenen laten aanmeten bij een zaak die daar verstand van heeft. Schoenen voor fitness kunnen beter niet te veel demping hebben, vooral als je bijvoorbeeld zwaar wil gaan squatten. Ga je groepslessen doen met veel springen dan ligt dat weer anders.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:26

Ik zou persoonlijk voor hardloopschoenen gaan, deze kan je ook prima met fitness aan.
Andersom is minder prettig, omdat hardloopschoenen over het algemeen wat meer profiel hebben.

Runnersworld of anders een goede sportzaak kunnen je vaak goed adviseren wat het beste bij je past. Hier zit een zaakje: Get Running, daar geven ze geweldig advies, niet om het duurste te verkopen maar wel om te verkopen wat het beste bij je past ! Incl stukje (hard)lopen voor de drukverdeling etc.

Ik heb ze van het merk asics, heel fijn, maar ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk is.
Van Reebok heb ik aerobics schoentjes, ook prima, maar ik mis wat grip en krijg blaren als ik hier veel km op af wil leggen.