Laat ik maar direct met de deur in huis vallen.
In begin dit school jaar ben ik in een andere klas terecht gekomen en heb daar een hele goeie vriendin leren kennen. Ik noem haar nu even B.
B is in het begin altijd al erg aandacht eisend geweest van andere mensen. Luidruchtig, druk doen enzovoort.
Even een voorbeeld, ze heeft haar arm nu in het verband omdat ze is gevallen. Elke dag zegt ze hoe ongelooflijk pijn haar arm doet en dat ze hem echt niet kan gebruiken. Maar ondertussen kan ze wel zware boeken en haar tas tillen.
Ze kwam ook met het verhaal dat haar arm gebroken was, maar de volgende dag was de arm alleen maar gekneusd, de dag daarna had ze ineens een kras in haar bot zitten.
Een ander voorbeeld, waar het eigenlijk om gaat.
Een paar weken terug hadden een reis naar Assen met de bus. Een week van te voren zei B al dat het een drama zal gaan worden omdat ze reisziekte heeft. Ik heb dat ook dus kan kunnen we naast elkaar zitten zodat we niet naast drukke mensen komen te zitten.
De dag dat we naar Assen gingen kwam ze aanzetten met reisbandjes en pilletjes.
Vervolgens loopt ze naar iedereen toe van '' kijk mijn ''armbanden '' '' Waarop ieder natúúrlijk weer moet vragen waarom ze die bandjes nou heeft.
Toen we in de bus zaten moest ze zo nodig bij het raam zitten anders word ze misselijk. Na een tijdje rijden in de bus was ze alleen maar aan het draaien, omgekeerd op de stoel zitten, schreeuwen, gillen, mij aanstoten noem maar op! Ik vroeg aan haar of ik bij het raam mocht zitten want ik werd namelijk wel misselijk ( van haar) Maar dacht mocht niet want ze was echt super misselijk...
Als ik dan tegen haar zeg dat ze dan eens stil moet gaan zitten voelt ze zich ongelooflijk gekwetst. Het ergste was nog dat ze het de terug weg net zo deed.Ik heb geen 1 moment gemerkt dat ze misselijk was, maar op het schoolplein zat ze aan iedereen te vertellen hoe misselijk ze wel niet was in de bus. Ik moest het van haar ook nog besvestigen aan andere zodat die ook wisten dat ze ''echt'' misselijk was.
Dat heb ik niet gedaan, ik zei eerlijk dat ze aan het schreeuwen, draaien en ontzettend druk aan het doen was. Nadat ze dat van mij hoorde liep ze kwaad weg.
Ondertussen is dat wel weer bij gedraaid maar nu gaan we in Juni ook naar Praag toe in de bus. Een heel stuk verder dan Assen.
Nu heb ik tegen haar gezegd dat ik naast haar ging, maar dat was voor de bus reis van Assen.
Ik weet dat B bij het raam wilt zitten anders word ze misselijk. Maar ik weet ook 100% zeker dat ze zich weer zo druk gaat gedragen in de bus. Waar ik dan ongelooflijk gestoord van word.
Hoe kan ik het tegen haar zeggen dat ik liever naast iemand anders zit zonder haar te kwetsen? Want de bus reis naar Praag hou ik gewoon niet vol naast haar..
Ik weet niet of ze zich kwetsend gaat voelen, of dat het schaamte is wat ze voelt. Omdat zij ook waarschijnlijk wel weet dat ze helemaal niet zo misselijk was als ze zei.
Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag..
Alvast bedankt!

verschrikkelijk is dat.
dus dit kan je ook tegen haar zeggen, dat het normaal is met langere stukken dat de misselijkheid mee zal vallen en dat jij het best begrijpt als ze deze busrit weer lekker hyper en stront irritant zal zij. Maar dat jij nu wel graag bij het raam wilt zitten, anders ga je ergens anders zitten.