Morfinespuit; na 2 weken nog pijn aan arm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Morfinespuit; na 2 weken nog pijn aan arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 21:47

Hallo,
16 dagen geleden is in de nacht de HA bij me geweest en heeft in de linker arm een morfinespuit gezet en in mijn rechterarm een diclofenac spuit.
Een uur nadat zij weg was ben ik met de ambulance naar de SEH gebracht. Daar hebben ze bloedafgenomen en diegene die dit deed schrok van de plekken van de eerdere spuiten. De plek van de diclofenac was iets dik en blauw en de plek van de morfine was echt gigantisch. Er zat echt een hele grote ei en het was ook echt goed pijnlijk. Naja het wordt in de spier gezet dus wel logisch dat het pijnlijk was maar hij vond het raar dat het zo dik was. Mijn man zei nog ze hebben het in het donker gezet misschien is dat een excuus (beetje op een lacherige toon zei hij het) maar di man zei dat dat geen excuus mocht zijn. Maar goed verder niet meer over gehad.

Echter, nu 16 dagen later is de verkleuring (is 1.5 week flink blauw geel geweest) wel weg maar er zit nog een verdikking en het voelt ook hard aan. Het is echt pijnlijk, ook het gebied eromheen.
Ik heb b 12 injecties die in de bilspier gaan maar daar h b ik hooguit een dag wat gevoeligheid maar dit heb ik nooit gehad.
Is dit normaal? Heb nog nooit een morfinespuit gehad.
Mijn zoontje komt graag tegen me aan kruipen om te knuffelen en mijn man idemdito maar dan schiet ik haast tegen het plafond omdat het pijn doet. Een jas aantrekken (de arm in de mauw steken) doet ook pijn.

Iemand die mij kan vertellen of dit normaal is? Begin me nu een beetje zorgen te maken dat het na zo'n lange tijd nog echt pijnlijk is en wat dik/hard maarja vindt het ook zowat om hiervoor naar de huisarts te gaan. Vandaar dat ik hoop dat hier bokkers zijn die ereprijs info over hebben/ervaring en me gerust kunnen stellen :)

mariekekroon

Re: Morfinespuit; na 2 weken nog pijn aan arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:52

heb je mischien een foto?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:53

is het niet geinfecteerd?

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:54

daar dacht ik ook aan... maar dat is zonder foto moeilijk te beoordelen

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 22:04

Oef nee ik lig nu ziek op bed. Hoe herken je een infectie? Dan is het vaak toch ook rood of vergis ik me..
Het is verder niet meer blauw/geel ofzo. Alleen de verdikking en verharding.
Als het echt 'van belang is' kan mezelf wel even naar de badkamer slepen om een foto te maken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 22:16

Ik heb net foto gemaakt in de badkamer maar daar zie je de verdikking niet op, je ziet niet echt diepte op de foto.

Heb we een foto van afgelopen zondag. De verkleuring is dus zo goed als weg. Als je in het echt kijkt zie je nog iets verkleuring maar dat zie je amper meer.
Afbeelding

Afbeelding

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:18

Ik zou morgen even langs de dokter gaan! Misschien wel een allergische reactie op de prik? Iedergeval niet goed als het nu nog zo pijn doet

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:21

ik vermoed dat door het prikken in je spier je spier een gat heeft gekregen van de prik, dat gedeelte herstellen kan zeker enige weken duren

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 09:34

Kimberlyve ik ben zo bang dat het vaker voorkomt en ik voor niets ga. Dat zou ik erg banketstaaf vinden.
Van de andere kant heb ik er wel echt last van. Zit nu gewoon op de bank en heb stekerige/branderige pijn met vlagen steeds.

Zat eerst te denken om te bellen voor info maar 'durf' niet zo goed want weekends is voor spoedgevallen en dat is dit lijkt me niet.
Moeilijk moeilijk.. Denk maandag eigen huisarts maar bellen voor de zekerheid.

Speurneusc dat is dus iets wat vaker voorkomt begrijp ik uit jouw post?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:51

Morfine is soms rotzooi, ook al verlicht het de pijn. Heb de afgelopen tijd veel morfinespuitjes gehad in mijn bovenbeen. Dit jeukte iedere keer vreselijk en ik kreeg er ook een plaatselijke zwelling van. Deze trok wel na enkele uren weg.
Later kreeg ik morfine via het infuus (morfinepomp) en binnen 1 dag was mijn bloedvat kapot. Vreselijke pijn als er weer een schotje door het infuus ging. Uiteindelijk is het infuus eruit gegaan maar die arm kon ik een week niet meer buigen. Aanrakingen waren vreselijk en de pijn kwam echt van binnenuit.
Die pijn heeft enkele weken aangehouden maar is uiteindelijk wel weggegaan

Ik zou dus nog even afwachten, lijkt op eenzelfde soort "verbranding" van je weefsel.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:54

Bellen kost niets.. :D als je het niet vertrouwd, gewoon ff een belletje doen. Daar zijn ze voor!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 12:10

beschadigingen aan spier kost nu eenmaal meer tijd dan wanneer je een oppervlakkig wondje hebt aan huid en onderliggend vlees, heb nu al weer een tijd geleden een spinnebeet gehad waardoor spier beschadigd is geraakt en dat zie je nog steeds maar voel het ook vaak nog is denk ik al maand of 4 geleden