Ontzettende pijn in onderrug linkerkant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loei

Ontzettende pijn in onderrug linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 10:01

Allereerst wil ik melden dat ik vanmiddag om 15:10 een afspraak heb staan bij de dokter!

Gisteravond begon het, ik kwam uit bad en ging beneden op de bank zitten. Opeens ontzettende pijn in mijn onderrug, linkerkant net boven mijn bil zeg maar. Het was nog niet zo erg en kon er nog prima op zitten of mee lopen. Toen ik naar bed ging, ging het ook nog wel. Ik merkte dat als ik op mijn rechterzij lag, dat dit pijn deed omdat mijn linkerkant van mijn lichaam zeg maar naar beneden zakt als het ware. Dus ging ik op mijn linkerzij liggen, daar waar de pijn is, maar dit deed echter geen pijn.

Toen ik vanmorgen wakker werd was het veel en veel erger. Kon niet eens rechtop gaan zitten en lopen is een drama. Bij het lopen trekt er een pijnscheut door mijn linkerbeen heen.

De pijn zit in mijn lichaam. Niet op mijn huid of niet net onder mijn huid. Bij mijn bekken/heup in de buurt. Maar ik heb dus geen idee waar het vandaan komt! Ik heb niets raars gedaan, niet gestoten, niet eens paard gereden, niets. Het enige wat ik gister heb gedaan is 20 minuten gelongeerd maar na mijn idee, kan mijn pijn hier niet door komen. Ook lijkt het me geen spierpijn, ik heb namelijk gewoon niets intensief of raars gedaan.

Iemand dit dit herkend? Iets soortgelijks gehad?

Moet vanmiddag dus naar de dokter en moet ook urine meenemen. Dus ben benieuwd wat hier uit komt!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:10

Kan zijn dat het gewoon ordinair in je rug geschoten is, gevalletje spit of verrekking bij het SI gewricht. Kan je door de meest simpele bewegingen krijgen. Ik had het een keer opgelopen doordat ik van een barkruk afstapte.
Heeft de assistente gezegd waarom je urine mee moet nemen? Lijkt wel of ze aan iets met de nieren denken (nierbekkenonsteking bijvoorbeeld, doet gruwelijk zeer) maar bij mijn weten straalt dat niet uit naar de benen

Loei

Re: Ontzettende pijn in onderrug linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 10:17

Ja geen idee, zal vast voor de zekerheid gewoon urine mee moeten nemen. Om misschien nierbekkenontsteking uit te sluiten. Wel moet ik zeggen dat ik met regelmaat last heb van blaasontsteking, alleen is het nu al wel een hele tijd geleden dat ik dat voor het laatst heb gehad. (4 maand geleden ofzo)

Verder heb ik er geen koorts bij of iets, tis echt alleen de pijn. Wat ook veel erger word als ik me ga bewegen. Ik kan ook geen houding vinden als ik zit, echt alle houdingen doen pijn. Ik hoop inderdaad dat het simpel een verrekking is inderdaad! We zullen het zien.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:22

Wel vervelend dat je pas zo laat terecht kan als je zo veel pijn hebt. Heb je goede pijnstillers genomen? Je mag 1000mg paracetamol met 400mg ibuprofen tegelijk slikken en dat 3x per dag. Ook kan een hittepit of kruik de pijn wat verlichten

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:14

Nou ik heb inderdaad een zwaar overbelaste spier diep in mijn rug. Hij kon het me op foto's precies aanwijzen. Moet 4 weken rust houden en 4x per dag 1000m ibu! Gelukkig niets ernstigs dus :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:15

Fijn dat het meevalt! Nu maar hopen dat het snel over is :) Heb je nog iets van een maagbeschermer gekregen? 4x per dag 1000mg ibu is wel vrij funest voor je maag.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:21

dat noemen ze spit !

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:22

Marie111 schreef:
dat noemen ze spit !

Dat was het inderdaad!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:26

Oh dat is een pijnlijke aangelegenheid, ik heb er zelf ook wel eens last van. Echt je rust nemen en ook als het over is goed oppassen want het kan er zo weer in schieten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:40

Allereerst beterschap! Wel de tip om even goed naar je pijnstillers te kijken, moet het niet 4x daags 1000 mg paracetamol zijn? Al dan niet aangevuld met ibu? Want 4 keer daags 1000mg ibu is echt een overdosering....

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:53

Lalidan schreef:
Allereerst beterschap! Wel de tip om even goed naar je pijnstillers te kijken, moet het niet 4x daags 1000 mg paracetamol zijn? Al dan niet aangevuld met ibu? Want 4 keer daags 1000mg ibu is echt een overdosering....

Nee klopt, je hebt helemaal gelijk. Inderdaad moet het 4x paracetamol zijn. Ik vind het eigenlijk allemaal hetzelfde spul, maar zit degelijk verschil in. Heb inderdaad net de eerste paracetamol en 1 ibuprofen gehad.

Ik slik die dingen eigenlijk nooit, maar gelukkig heeft mijn moeder er wel verstand van ;d