Calorieën off road mountainbiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Calorieën off road mountainbiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:08

Hee!

Na net heerlijk een half uurtje door bos en hei te hebben gecrost met de mountainbike, heb ik een vraagje over de verbrandde calorieën.

Ik kan het namelijk nergens precies vinden, overal staat wat anders, de ene site houd daar weer geen rekening mee, en de andere site met het ander niet. -O-
Hoeveel calorieën heb ik nou ongeveer verbrand? En hoeveel verband je anders gemiddeld met off road mountainbiken?

Ik heb in een klein half uurtje 13 km afgelegd, waarvan elf off-road (gedeeltelijk wind tegen), als in diepe plassen, modder, heuvels, gaten noem maar op. 2km heb ik over de weg afgelegd. Nu is mijn vraag dus, hoeveel calorieën heb ik daar nou werkelijk mee verbrand?? Iemand enig idee?

Alvast bedankt :D

Chiave

Re: Calorieën off road mountainbiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:11

Waarom download je er geen app voor? :)
Doe ik altijd met wielrennen.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:13

Chiave schreef:
Waarom download je er geen app voor? :)
Doe ik altijd met wielrennen.

Dat was alseerst ook mijn plan, maar toen begaf mijn mobiel het met dingen downloaden dus dit is helaas niet gelukt
En verder verstaan die apps vaak bij mountainbiken ook het op de weg fietsen met een mountainbike, waar echter een stuk minder energie naartoe gaat met dezelfde snelheid, zodat het antwoord nog steeds niet helemaal duidelijk is :=

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:14

Mm, dat is inderdaad zo, maar met de hartslag app lijkt me dat onwaarschijnlijk. ;)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:15

Chiave schreef:
Mm, dat is inderdaad zo, maar met de hartslag app lijkt me dat onwaarschijnlijk. ;)

Oh ja, dat is dan een goede voor de volgende keer, die ga ik onthouden. Bedankt! :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:00

En wat kun je dan met dat getal? Wil je het een beetje nauwkeurig benaderen dan moet je sowieso met hartslagmeter trainen en de zones goed instellen en natuurlijk je gewicht goed instellen. Ik heb zelf de garmin XT 310 en kan voor verschillende sporten invoeren. Maar als ik zonder hartslagmeter fiets rekent de garmin me rijk (of eigenlijk arm want ik raak veel meer kcal kwijt). Maar het is en blijft een beetje natte vingerwerk net als met het berekenen van wat je nu daadwerkelijk binnen krijgt.
Een ding is zeker , als je ongeveer evenveel inneemt dan verbruikt blijf je op gewicht. verbruik je meer dan val je af, verbruik je minder kan kom je aan. in het algemeen is dat belangrijker dan een exact kcal getal.