Het is niet het meest smakelijke verhaal maar ik wilde toch hier graag om ervaringen vragen omdat ik niet goed weet wat ik heb en waar ik op zou moeten Googlen
en Bokt weet nogal eens wat.Ik ben zo'n vervelende teennagelpeuteraar en kwam er kortgeleden opeens achter dat de nagel van mijn ring-teentje helemaal wit was geworden (zoals de uitgroei-rand van je nagel) en een beetje dikker? Ik had er geen last van, deed geen pijn en jeukte niet. Besloot dat het wellicht een kalknagel was, dat klonk mij logisch in de oren maar weet eigenlijk niet precies wat dat is
en dat ik mijn nageltjes wel zou lakken deze zomer en dat was dat.Totdat ik besloot mijn nagels eens netjes te knippen en toen bleek dat de betreffende nagel volledig los zat, op een inimini hoekje na die ook niet wit was geworden. Heb de nagel er af gehaald, wat absoluut geen pijn deed en onder de nagel lijkt gewoon een soort eelt te zitten? Is geen druppel bloed aan te pas gekomen ook. Er zit ook geen beginnetje meer bij de nagelriem ofzo, hij is er echt helemaal af.
Nu vraag ik mij af, heb ik een kalknagel/schimmelnagel (gehad)? Moet ik gaan smeren met iets? Er gaat ook geregeld een paard op mijn voeten staan en ik stoot mijn teentjes nog wel eens, zou dat de oorzaak zijn? Mijn volledige nagel moet nu teruggroeien (ten minste, ik hoop dat dat gebeurt?) en als ik iets moet smeren oid dan zou ik daar graag mee beginnen
Ik ben benieuwd naar ervaringsverhalen.