Binnenste knieband gescheurd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Binnenste knieband gescheurd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 13:50

Hoi,

Twee weken terug ben ik van Kiki gevallen in de bak thuis.
Voor ik het wist vloog ik er af, was ook echt vliegen, ik ging met zo'n gang dat ik onder de draad door ging. Ik wist toen nog niet waar ik tegen aan lande maar het deed zo veel pijn in me knie dat ik overeind wilde komen maar direct weer ben gaan liggen.
Ik zag kiki rond rennen door de bak met een zadel onder de buik en een paar beugels tegen de benen aan kletterend.
Ik wist echt me god niet hoe ik dit ging oplossen. Wie ging ik bellen me vriend, een vriendin op dat moment zag ik iemand de oprit op lopen. Ze waren aan het mennen en zagen iemand van een paard vliegen en hadden het idee dat ik wat hulp kon gebruiken.
Dus die mw heeft me overeind geholpen kiki voor me afgezadeld en op stal gezet en mij in me keuken afgeleverd *\o/* Toppie dat zulke mensen bestaan.

Ben eerst onder de douche gesprongen en daarna gaan koelen.
Vriendin op gebeld of die met me samen een kat wilde op halen bij de DA die was net gesteriliseerd.

Poehh knie deed goed pijn...
Ik kreeg hem maar niet gestrekt
Vrijdag naar de Huisarts ja hij was nogal dik als de zwelling weg was maar terug komen op maandag.
Zondag naar de APK geweest met kiki.
En daarna rust genomen. veel op de bank gelegen.
Ma naar de Huisarts knie kon ik nog niet strekken.
Hij vond toch iets verbetering in me knie zitten. nog ff afwachten.

Afgelopen ma weer naar de Huisarts, het viel hem tegen het moest nu wel over zijn.
Dus door gestuurd naar de orthopeed.
Vanmorgen daar geweest en hij kon me knie zo heel en weer knakken van buiten naar binnen, betekende weinig goeds begreep ik al.
Daarna mri gemaakt me binnenste knie band is helemaal door, aan de buitenkant is wat kneuzingen te zien aan het bod het kraakbeen had ook een klap gehad.

Nu een brace gekregen voor 4 weken, daarna 4 weken zonder brace en dan moet ik begin mei terug komen. hij had het over al met al 3 maanden voor alles weer goed is.

Zijn er nog wat ervarings deskundigen hier?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:37

Ik kom bij iemand en die doet Bioresonantie therapie, ze behandelt ook sportletsels.

koetjeboe

Re: Binnenste knieband gescheurd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 17:41

mm ga eens even kijken wat dat is.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 19:59

Geen ervarings deskundigen hier

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:44

Ow jawel, ik heb echt tig x mn kniebanden en enkelbanden gescheurd :+ gelukkig nooit door!!!!

Bij mij zijn al die banden te lang waardoor ze weinig tot geen steun bieden en dus als een soort uitgedroogde elastiekjes zijn (zo omschreef mn arts dat altijd). Zodra er druk op komt, scheuren ze bijna direct .

Zit er nog vocht in je knie? (dat betekent namelijk rust houden)
Hebben ze gekeken of er ook bloedingen in je knie waren?
Reken er maar op dat je 6-8 weken pijn zal houden, bij 12 weken is het pas helemaal over..

Als je knie dun is, zou ik rustig onbelast gaan bewegen (fietsen, wandelen) zolang het geen pijn doet. Je kan ervoor kiezen om bij de fysiotherapeut na een week of 4 gerichte krachttraining te gaan doen om het weer goed sterk te maken en te ontlasten doordat andere spieren het ondernemen.

Kan je hier iets mee? Beterschap iig!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 15:16

nee me knie is helemaal dun ondertussen word ook niet meer dik aan het einde van de dag.
Ik heb een mri gehad en heb niks gehoord over bloedingen, ben binnenste band was gescheurd, kraakbeen letsel was er te zien en een flinke kneuzing, hij had wel het wel nog over een zwelling in het been merg of zo iets.

Ik mocht van de orthopeed direct beginnen met fysio, gisteren al geweest voor de eerste keer ( sport fysio).
Viel hem niks tegen, ik kan hem niet helemaal strekken ook niet verder buigen als 90 graden maar dat was zo slecht nog niet zei hij.
Heb op een fiets gezeten en moest wat voor en achteruit lopen op een loop band,
Maandag ga ik weer dan gaat hij een plan voor me opstellen dan krijg ik 1 keer per week fysio en twee keer mag ik daar zelf gaan oefenen.

Net thuis ook maar ff op de fiets gestapt kon het niet meer houden hier binnen.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:20

Helaas wel ervaring hiermee...

Vorig jaar tijdens het skiën mijn binnenbanden van mijn knie gescheurd. Arts zei daar kruisbanden gescheurd en zorgen dat je in nl wordt geopereerd.
Ik heb een brace gekregen in Oostenrijk, om te zorgen dat hij niet verder dan 80gr kon buigen en zoveel gr kon strekken. Ik heb de eerste week mega veel pijn gehad. Ben niet een piepert, maar dit was vreselijk.

Gelijk bij orthopeed geweest toen ik terug was in nl, ik kon mijn been ook niet strekken.kon strekken tot er 2 vuisten onder konden meer niet. Arts in nl zei: binnen banden gescheurd. Fysio en rust. Als fysio na 2 weken niet kan voor zorgen dat je je been weer kan strekken opereren we je.

Ik naar fysio geweest, was onwijs pijnlijke behandeling. Hij ging letterlijk aan mijn voet hangen en trekken om knie te strekken zeggen. Helaas was het resultaat niet zoals ik had gehoopt. Kon nu wel verder strekken maar er kon nog steeds een vuist onder mijn knie. Toen weer terug naar orthopeed gegaan en ben een week later geopereerd. Ze hebben de banden schoongemaakt en paar stukjes gehecht. En kraakbeen haakjes verwijderd. En na de operatie kon ik alweer verder strekken. En kon ik na een week mijn knie weer plat krijgen.

Ik heb weinig pijn ervaren na de operatie en ik was blij dat mijn knie van slot was zoals ik het noemde. Het was erg vermoeiend met een kromme been te lopen, slapen en zitten.

Ik wens je veel succes en beterschap.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 21:28

novita13 schreef:
Helaas wel ervaring hiermee...

Vorig jaar tijdens het skiën mijn binnenbanden van mijn knie gescheurd. Arts zei daar kruisbanden gescheurd en zorgen dat je in nl wordt geopereerd.
Ik heb een brace gekregen in Oostenrijk, om te zorgen dat hij niet verder dan 80gr kon buigen en zoveel gr kon strekken. Ik heb de eerste week mega veel pijn gehad. Ben niet een piepert, maar dit was vreselijk.

Gelijk bij orthopeed geweest toen ik terug was in nl, ik kon mijn been ook niet strekken.kon strekken tot er 2 vuisten onder konden meer niet. Arts in nl zei: binnen banden gescheurd. Fysio en rust. Als fysio na 2 weken niet kan voor zorgen dat je je been weer kan strekken opereren we je.

Ik naar fysio geweest, was onwijs pijnlijke behandeling. Hij ging letterlijk aan mijn voet hangen en trekken om knie te strekken zeggen. Helaas was het resultaat niet zoals ik had gehoopt. Kon nu wel verder strekken maar er kon nog steeds een vuist onder mijn knie. Toen weer terug naar orthopeed gegaan en ben een week later geopereerd. Ze hebben de banden schoongemaakt en paar stukjes gehecht. En kraakbeen haakjes verwijderd. En na de operatie kon ik alweer verder strekken. En kon ik na een week mijn knie weer plat krijgen.

Ik heb weinig pijn ervaren na de operatie en ik was blij dat mijn knie van slot was zoals ik het noemde. Het was erg vermoeiend met een kromme been te lopen, slapen en zitten.

Ik wens je veel succes en beterschap.

bij mij is het nu 2,5 week geleden. De eerste week heb ik ook super pijn gehad. Als ik nachts naar de wc moest ging ik jankend de trap af van de pijn.
toen kon ik hem strekken ook tot twee vuisten. Nu als ik sta een vuist en als ik op bed lig wel plat naar nog niet zo als de andere.
pijn heb ik er niet echt meer aan. Maar moet geen gekke bewegingen maken.

heb gisteren en vandaag 15 min gefiets ging prima moet ik zeggen. Beter als lopen.
mijn fysio gaat gelukkig niet aan me been lopen trekken en doen. Moest gewoon oefeningen doen. En die doe ik thuis ook braaf.