Orthodontie voor volwassenen, Invisalign

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Orthodontie voor volwassenen, Invisalign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:13

Hallo!

Ik zit er aan te denken om Invisalign te gebruiken ipv een standaard beugel.
Hebben mensen hier ervaring mee?
En aangezien ik hier niet echt thuis in ben, hoe zit dat met het geld? Kost rond de 2500 euro en ik zoek dan ook een verzekering die in ieder geval 100% vergoed en tot een zo hoog mogelijk bedrag. Maar dit blijkt best moeilijk te vinden!

Wie oh wie kan mij verder helpen?

*\o/*

rooswita

Re: Orthodontie voor volwassenen, Invisalign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:14

ik volg even ben ook benieuwd

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:35

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:40

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:44

Denk niet dat je in de buurt zit met €2500. Reken maar op 2 tot 3 keer zoveel als een gewone beugel en die zit rond de €2000,-. Bij ons in het beugel topic zit iemand met een invisalign beugel. Ik zoek 'm even op voor je.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:45

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:46

_Ekenna schreef:
Denk niet dat je in de buurt zit met €2500. Reken maar op 2 tot 3 keer zoveel als een gewone beugel en die zit rond de €2000,-. Bij ons in het beugel topic zit iemand met een invisalign beugel. Ik zoek 'm even op voor je.

Dit is de offerte die ik van mijn tandarts gekregen heb.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:46

Ik heb zo'n beugeltje gekregen na m'n beugel omdat een draadje niet kon. Super irritant vond ik het, had nog liever die beugel, het ging ook steeds stuk. Al krijg je daar zie ik, om de 2 weken een nieuwe.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:47

eempiej schreef:
Ik heb zo'n beugeltje gekregen na m'n beugel omdat een draadje niet kon. Super irritant vond ik het, had nog liever die beugel, het ging ook steeds stuk. Al krijg je daar zie ik, om de 2 weken een nieuwe.

Ja klopt die dan elke keer weer 'versteld ' word.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:48

Ik volg dit even.. heb 3 jaar een beugel gehad. Maar beet het stangetje dat ze er daarna achter gezet hadden steeds af.
Toen heb ik een nachtbeugel gekregen.. maar deze heeft zolang op zich moeten wachten dat het alweer scheef stond.
Zonde.. maar ben hier wel benieuwd naar.

Hoe gaat dat hierbij dan, wanneer alles recht staat, krijg je dan ook een stangetje?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:50

Maaaarije schreef:
Ik volg dit even.. heb 3 jaar een beugel gehad. Maar beet het stangetje dat ze er daarna achter gezet hadden steeds af.
Toen heb ik een nachtbeugel gekregen.. maar deze heeft zolang op zich moeten wachten dat het alweer scheef stond.

Hoe gaat dat hierbij dan, wanneer alles recht staat, krijg je dan ook een stangetje?

Ja zo ver ik begrepen heb krijg je dan ook een soortje draadje die blijft zitten.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:55

Ah, dan word dat dus niks voor mij.. misschien dat je dan voor de nachten ook wel je laatste "bitje" in kan houden.. net zoiets als een nachtbeugel dus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:57

AustriaTrick schreef:
Maaaarije schreef:

Ja zo ver ik begrepen heb krijg je dan ook een soortje draadje die blijft zitten.

Ligt eraan wat mogelijk is :)
Ik kan bv boven geen spalkje krijgen omdat ik daar met mijn onderste tanden daar tegen aankom en dus het er zo af bijt. Anders verwacht ik dat als spalkje niet kan, het laatste bitje je nachtbeugel gaat worden.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:00

AustriaTrick schreef:
_Ekenna schreef:

Dit is de offerte die ik van mijn tandarts gekregen heb.

Heeft hij dan ook gekeken naar de stand van je tanden? Want hoe minder er verandert moet worden, hoe minder bitjes er nodig zijn en hoe minder het kost natuurlijk. Of is de offerte een vanaf prijs?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:04

_Ekenna schreef:
Heeft hij dan ook gekeken naar de stand van je tanden? Want hoe minder er verandert moet worden, hoe minder bitjes er nodig zijn en hoe minder het kost natuurlijk. Of is de offerte een vanaf prijs?

Op de website staat inderdaad dat het er vanaf hangt hoe lang je hem moet dragen.
En dan het ongeveer gelijk zal zijn aan een gewone beugel qua kosten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:05

AustriaTrick schreef:
En aangezien ik hier niet echt thuis in ben, hoe zit dat met het geld? Kost rond de 2500 euro en ik zoek dan ook een verzekering die in ieder geval 100% vergoed en tot een zo hoog mogelijk bedrag. Maar dit blijkt best moeilijk te vinden!

Ik ken geen verzekeringen die 100% vergoeden bij 18+. En als ze er zijn zul je waarschijnlijk al 1 jaar bij die verzekering verzekerd moeten zijn.
Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar een linguale beugel (brackets achter tanden), deze is goedkoper dan een invisalign. Of naar keramische brackets (doorzichtige brackets), die heb ik ook, ben even oud als jij, en vallen helemaal niet zo erg op.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:06

Maaaarije schreef:
_Ekenna schreef:

Op de website staat inderdaad dat het er vanaf hangt hoe lang je hem moet dragen.
En dan het ongeveer gelijk zal zijn aan een gewone beugel qua kosten.

Sorry, maar een invisalign zal niet gelijk zijn qua kosten dan een gewone beugel. Ik heb ook naar invisalign gekeken, en die kwam bij mijn orthodontist op €5500,- uit, en ik ben nu bijna €2000,- kwijt voor een keramische beugel, dus met doorzichtige brackets. Verder kan je overal op internet vinden dat een invisalign een stuk duurder uit valt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:08

Op de site die TS eerder plaatste staat dat bij veelgestelde vragen.
Ik heb het ook niet bedacht hoor.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:12

Oh daar heb ik niet gekeken, excuses!
Invisalign wordt meestal niet aangeraden voor grote veranderingen. Invisalign gaat ook langzamer dan een gewone beugel, en je kan er niet alle correcties mee toepassen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:13

Ik heb even een reactie voor je gequote van iemand uit het 18+ beugeltopic met een invisalign.

poes schreef:
Vooruit ik meld me :D

Ik begin hopelijk binnen 6 weken aan mijn beugel. Ik ben nu dertig en dit wordt mijn eerste, helaas. Ik heb gekozen voor invisalign, dit zijn doorzichtige bitjes waarvan je elke twee weken een nieuwe in doet. Een gewone beugel zie ik niet zitten. De prijs is een pak hoger, 6000 euro, voor 1 tot anderhalf jaar. Niettemin zie ik dit zitten. Ik overwoog ook facetten maar door de stand van mijn tanden werd dit voorlopig niet aangeraden.

Vandaag eerste consult gehad en het was best hard: mijn tanden staan scheef door te lang duimzuigen :') wel erg jammer dat er in al die jaren door niemand gereageerd is.

Intussen ben ik mijn eigen obstakels (geen geld, onzichtbare beugel, gevoel er niks aan te kunnen doen) voorbij en ben ik erg gemotiveerd om ermee te beginnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:15

Ik heb overigens gewoon zo'n plaatbeugel gehad; kan alleen tanden en kiezen kantelen en niet verplaatsen. Maar was genoeg voor mijn doel :j draag die beugel nog steeds als nachtbeugel. Grootste nadeel was wel de spraak, al werd dat wel beter gelukkig. De eerste weken waren niet fraai :')

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 19:33

Er zijn inderdaad verschillende soorten 'pakketten ' met Invisalign. Stel ik ga uit van het pakket waar het meeste moet gebeuren dan zit ik rond de 2600 euro.

Loes: Ik wil graag een beugel die ik in en uit kan dragen. Dus dat ik zelf bepaal wanneer enz ik hem draag. En toen kwam ik hier op, andere opties zijn er ook blijkbaar? Ik heb een verzekering gevonden ( bij Zorg En Zekerheid) die tot 2000 vergoed voor 85%. Dat is de 'beste' die ik kon vinden zo ver. Opzich is dat een redelijk bedrag. Het is best een grote verandering want mijn tanden staan erg scheef.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:38

Vergoed wordt het sowieso niet, dat kan je echt vergeten.

Zorg en zekerheid:
18 jaar of ouder
Orthodontie voor verzekerden van 18 jaar of ouder wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering.
Er geldt een vergoeding van 75% voor extra tandheelkundige hulp, met een maximum van € 250,00 voor de AV-GeZZin Compact.
Vanuit de AV-Sure en AV-Standaard geldt een vergoeding van 75% tot maximaal € 150,00.
De AV-Top, AV-GeZZin, AV-Plus vergoeden 75% tot maximaal € 500,00.
Vanuit de AV-Totaal geldt een vergoeding van 85% tot maximaal € 1.000,00.
Vanuit de AV-Basis geldt geen vergoeding.
De maximale vergoeding is inclusief materiaal en techniekkosten en voor al uw tandheelkundige behandelingen samen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 19:44

gabyfedde schreef:
Vergoed wordt het sowieso niet, dat kan je echt vergeten.

Zorg en zekerheid:
18 jaar of ouder
Orthodontie voor verzekerden van 18 jaar of ouder wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering.
Er geldt een vergoeding van 75% voor extra tandheelkundige hulp, met een maximum van € 250,00 voor de AV-GeZZin Compact.
Vanuit de AV-Sure en AV-Standaard geldt een vergoeding van 75% tot maximaal € 150,00.
De AV-Top, AV-GeZZin, AV-Plus vergoeden 75% tot maximaal € 500,00.
Vanuit de AV-Totaal geldt een vergoeding van 85% tot maximaal € 1.000,00.
Vanuit de AV-Basis geldt geen vergoeding.
De maximale vergoeding is inclusief materiaal en techniekkosten en voor al uw tandheelkundige behandelingen samen.

Dan word er toch een deel vergoed?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:46

AustriaTrick schreef:
Er zijn inderdaad verschillende soorten 'pakketten ' met Invisalign. Stel ik ga uit van het pakket waar het meeste moet gebeuren dan zit ik rond de 2600 euro.

Loes: Ik wil graag een beugel die ik in en uit kan dragen. Dus dat ik zelf bepaal wanneer enz ik hem draag. En toen kwam ik hier op, andere opties zijn er ook blijkbaar? Ik heb een verzekering gevonden ( bij Zorg En Zekerheid) die tot 2000 vergoed voor 85%. Dat is de 'beste' die ik kon vinden zo ver. Opzich is dat een redelijk bedrag. Het is best een grote verandering want mijn tanden staan erg scheef.

Als je tanden erg scheef staan durf ik te wedden dat je het niet gaat redden met €2600,-. Dat dit op internet staat betekent niet dat dit ook het geval is. Ik zou eens naar een orthodontist gaan en daar op gesprek een offerte laten maken waar ze ook naar je tanden heeft gekeken en eventueel zelfs al foto's e.d. Heeft gemaakt voor een completer beeld. En zoals ik al zei,een invisalign kan ook niet iedere correctie toepassen. Waarom wil je zelf bepalen wanneer je de invisalign draagt? Hij moet minstens 22 uur per dag gedragen worden en die 2 uur ben je al snel kwijt aan eten, drinken en tanden poetsen. Dus denk niet dat je veel keuze hebt om te bepalen wanneer je 'm in doet. ;)