Maar nu wil ik dus weer bewuster leven, dat ik bewuster word van dingen die om mij heen gebeuren. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar? Heeft iemand tips (mag ook via PB)
Groetjes
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daarom kan een cursus je veel beter helpen.Janneke2 schreef:Je hersenen verstoken veel glucose en zuurstof - het zijn echt energie vreters.
Als jij op dit moment burned out bent, dan hoort dit gewoon bij het ziektebeeld. Als je er niet helemaal bij bent - hoe vervelend ook: zucht eens diep en realiseer je dat je ziek bent en momenteel niet alles kan.
Goed voor jezelf zorgen: goed eten, supplementen, dingen zoals wandelingen maken - en geen mindfulness!!
(Hoe nuttig mindfulness ook is: het komt neer op meditatie en dat is om te beginnen gewoon hard werk. Niet doen dus!) (Tenzij je gewend bent om te mediteren en door "de rijstebrijberg" heen komt in de rust daar achter.)

Janneke2 schreef:Je hersenen verstoken veel glucose en zuurstof - het zijn echt energie vreters.
Als jij op dit moment burned out bent, dan hoort dit gewoon bij het ziektebeeld. Als je er niet helemaal bij bent - hoe vervelend ook: zucht eens diep en realiseer je dat je ziek bent en momenteel niet alles kan.
Goed voor jezelf zorgen: goed eten, supplementen, dingen zoals wandelingen maken - en geen mindfulness!!
(Hoe nuttig mindfulness ook is: het komt neer op meditatie en dat is om te beginnen gewoon hard werk. Niet doen dus!) (Tenzij je gewend bent om te mediteren en door "de rijstebrijberg" heen komt in de rust daar achter.)
Sterretje90 schreef:Een voorbeeldje: als ik de bus een keer miste, kon ik volledig in mijn eigen chagrijnigheid verdwijnen. Een neerwaartse spiraal van gedachten dat nu de rest van mijn dag verkloot was etc.... TS herkent het vast. Door de mindfulness kan ik zien: "okee, ik heb de bus gemist en ben nu chagrijnig. Prima, dat mag." En vervolgens kan ik het laten zijn voor wat het is en ruimte hebben voor andere gevoelens en gedachten, die zich op het moment voordoen. Dit is een klein voorbeeldje, maar het is iets wat in mijn hele leven op deze manier doorwerkt.
Dus ja: mindfulness is veel meditatie, maar het is niet alléén meditatie, en als je met meditatie niks hebt, kan je toch héél veel van mindfulness leren.