Na 2 maanden ineens allemaal bloeduitstortingen op valplek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Na 2 maanden ineens allemaal bloeduitstortingen op valplek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 13:15

Een ruime twee maanden geleden ben ik van mijn paard gevallen. Op mijn stuitje en heiligbeen. Ik ben in het ziekenhuis geweest, maar niets was gebroken. Er was niets te zien ook; niet blauw, niet dik. Echter wel heel erg veel last en slikte heel veel pijnstillers om de dag door te komen,

Echter... Nu twee maanden later, merkte ik gisteren ineens dat het wat beter ging qua pijn, dus even minder pijnstillers genomen. Maar toen ik net in de spiegel keek, omdat het toch wat beurs voelde, zag ik dat er allemaal bloeduitstortingen zaten!

Het zijn echt allemaal kleine donkere vlekjes, niet echt blauw, maar meer donkerder dan de rest van de huid. Het betreft een flink gedeelte op mijn onderrug, van zeker 15 x 15 cm waar zich dit voordoet.

Nu vraag ik mij dus af... Is dat een teken van genezing, of iets om me zorgen over te maken?

Heeft iemand dit ook weleens gehad?

Normaal gesproken zou ik wel even naar de dokter gaan, of even bellenmaar aangezien het zondag is, en het misschien wel niets is, weet ik niet of nu gelijk naar de dokterspost gaan nodig is. Toch ben ik wel benieuwd naar iemand met wat meer ervaring/kennis wat die hiervan te zeggen heeft.

Alvast heel erg bedankt voor een reactie :-)

(Met dit zonnige weer zal het merendeel van Bokt wel lekker buiten bij de paardjes zijn ;-))

Edit: Ik heb wel een foto beschikbaar, die kan ik wel sturen per PB)

Greetje63

Re: Na 2 maanden ineens allemaal bloeduitstortingen op valplek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:42

Mogelijk het gevolg van diep gelegen bloeduitstortingen die nu na de oppervlakte komen? Ik heb dat gehad na een hartcatheterisatie via de lies. Zag er na de behandeling keurig uit, zo ook de eerste weken. Maar pas na twee weken werd mijn bovenbeen helemaal bont en blauw terwijl er niets meer nabloedde. Maar doordat de bloeduitstortingen die gelijk na de ingreep waren ontstaan zo diep lagen waren die de eerste weken nog niet zichtbaar en kwamen ze pas na een paar weken aan de oppervlakte om vervolgens nog weken te blijven. Maar twee maanden is wel erg lang.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 13:48

Dankjewel voor je reactie. Ja, twee maanden vind ik ook wel erg lang. Morgen sowieso dus even naar laten kijken, maar was vooral benieuwd naar mening en ervaring van anderen. (en natuurlijk of ik niet echt vandaag al iemand moest laten kijken ernaar).

Ik heb zelf het gevoel idee dat het is wat jij ook schrijft, maar dat is verder echt nergens op gebaseerd aangezien ik geen medisch expert ben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:20

Ik heb dit ook gehad toen ik tussen een kast en paard werd gebeukt xD had kleine schaafwond maar deed wel zeer. Maar na 2 weken kwam de echt bloeduitstorting pas. Zag er uit alsof ik heftig mishandeld was xD

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:20

....bloeduitstortingen veranderen in de tijd.
Pal na een dreun is het rood, blauw of zelfs zwart.
Geleidelijk aan neemt je lichaam de rode bloedlichaampjes weer op en wordt het van blauw via de tussenkleur groen op gegeven moment geel.
Hoe lang precies dat proces duurt kan variëren.

Maar het kan idd een tijdlang binnenin hebben gezeten en dat je nu de resten ziet als 'net iets donkerder dan de rest van je huid'.

Heb je ook fysiotherapie ivm de pijn?

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 22:01

Bedankt voor je reactie. Ik ga inderdaad ook naar een fysio, maar zij kan niet zoveel doen helaas. Ze heeft stroom-therapie geprobeerd als pijnstilling, maar dat vond ik niets. Beetje masseren is wel lekker, maar doet eigenlijk niet echt iets. Pijnstillers blijven slikken lijkt de enige verlichting te zijn...

Ik ben er overigens denk ik achter wat het is op mijn rug. Het heet erythema ab igne en wordt ook weleens kachelbenen genoemd. Is ontstaan doordat ik nu al twee maanden steeds met een kruik tegen mijn rug aan lig vanwege de pijn. Toen ik ging googlen op vlekken ipv bloeduitstortingen, had ik het heel snel gevonden en kon echt niet missen. (via deze link kwam ik erachter: http://medischcontact.artsennet.nl/Kenn ... tijger.htm alleen is het bij mij dus een stuk gecentreerder en ook iets erger) Dokter bel ik overigens nog steeds wel, hij mag zijn expert opinion erover geven. Al zou ik hier wel blijer mee zijn dan een of andere freaky inwendige bloeding.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:27

Erythema ab igne is latijn voor roodheid door vuur. Bij mijn moeder jeukte het enorm en het zijn in wezen brandwondjes.

En pijn in onderrug is lastig: pijn geeft reflexmatig gespannen spieren en dat veroorzaakt extra/ nieuwe pijn. Massage kan die vicieuze cirkel doorbreken - maar vraag idd je ha om zijn/ haar mening. Twee maanden is toch wel fors. (Er zijn lui die roepen van 'eerst zes weken aankijken', dat is al lang, en daar ben je nu overheen.)