Vandaag precies 2 weken geleden ben ik op wintersport op de eerste dag en allereerste afdaling gevallen. Hoe het gebeurde weet ik niet eens meer maar ik voelde 2 knappen in mijn knie en vervolgens veel pijn. Ben afgevoerg met de sneeuwscooter en de ambulance naar een arts in Zell. Daar aangekomen was de pijn al behoorlijk weggetrokken dus ik dacht misschien valt het wel mee. Foto's gemaakt, die waren in orde. Uit lichamelijk onderzoek kon de arts daar opmaken dat mijn binnen knieband gescheurd was. Brace gekregen, drukverband en krukken.
afgelopen maandag in NL eerst naar de huisarts geweest, die heeft me doorverwezen naar de orthopeed, daar kon ik een dag later al terecht en ik ben toen ook gelijk door de MRI gegaan. Supersnel allemaal en daar ben ik dus ook heel tevreden over! Direct de uitslag gekregen: mediale knieband, das dus de binnen knieband, flink beschadigd maar gelukkig niet geheel afgescheurd. Voorste kruisband beschadigd, wrs niet geheel af, de band was wat moeilijk te volgen op de MRI. Verder een botkneuzing aan de buitenkant van mijn knie. Behandeling is fysiotherapie om de knie sterker te maken want de kruisband hersteld niet. De binnenband hersteld wel volledig gelukkig en de botkneuzing ook. In ieder geval 3 maanden revalidatie sowieso.
Afgelopen donderdag voor het eerst bij de fysiotherapeut geweest, zij zei direct dat dit een ernstige langdurige blessure is. Skiën kan ik volgend jaar wel vergeten, nou daar had ik toch al niet erg veel zin meer in, en het kan volgens haar dus wel langer duren allemaal dan 3 maanden. Vervolgens was ze wel blij verrast en vond ze het hoopgevend wat ik al kan. Ik kan er volledig op staan en ook al zeker 70 graden buigen. Het voelt alleen heel raar allemaal, knie is natuurlijk nog dik maar in het gewricht voelt het vreemd. Ben ook steeds bang dat mijn knie niet helemaal goed staat maar ik neem aan dat ze dat wel gezien zouden hebben. Ik oefen trouw en merk dat er steeds meer beweging in komt. De brace ben ik spuugzat maar ja, het is even niet anders.
Respect wie het verhaal gelezen heeft ondertussen!
Ben erg benieuwd naar ervaringen met anderen met een soortgelijke blessure.