gisteren geopereerd, wonde brand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

gisteren geopereerd, wonde brand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 12:28

Gisteren ben ik geopereerd aan mijn arm, zit nu in dik verband met heel mijn arm.

Maar sinds gisteravond brand mijn wonde verschrikkelijk met momenten en wijn mijn vingers opgezwollen, is dit normaal?

Kever

Re: gisteren geopereerd, wonde brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:29

Het kan zijn dat je je arm (in je slaap?) teveel naar beneden hebt laten hangen, waardoor vocht naar je vingers is getrokken.. Goed je vingers, voor zo ver mogelijk, bewegen en je arm horizontaal of beetje omhoog houden, dan trekt dat wel weg.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:30

Nee, niet normaal lijkt mij? Kan zijn dat het wat aan het broeien is, maar doorgaans mag je hand niet dik worden. Even een tijdje met je arm omhoog zitten, dan 'stroomt het bloed weer terug' en contact opnemen met het ziekenhuis!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 12:31

mijn arm zit de hele tijd op rust op een kussen , horizontaal..vingers bewegen gaat moeilijk want is aan zenuwen dat ze onder andere verlegd hebben :(

hand zit wel iets hoger gesteld dan elleboog

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:32

Tegen mij werd in het ziekenhuis gezegd dat mijn hand zeker dik zou worden, als ik hem niet goed omhoog hield. Boven hart-niveau en dat is bij jou nu nog niet het geval. Je hand moet zeg maar op schouderniveau zitten. Beterschap! :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:33

Waarom neem je niet gewoon contact op met het ziekenhuis waar je geopereerd bent?

Dat Is toch veel logischer dan hier op bokt een topic openen...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:34

Is het alleen op de plek waar de snee is gemaakt, dat het brandt, of is het, het hele gedeelte waar het verband zit dat brandt? Misschien is het iets aan het broeien?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 12:37

zo is mijn arm , kan hem niet bewegen ( verband +-5 cm dik)
Afbeelding

bedankt !
hij zit al sinds gisteren op kussen op schoot, hand iets hoger ingesteld en elleboog naar beneden gericht.
er zijn 4 sneeën en is maar 1 snee dat brand( de grootste snee)..

moet van de week op controle.. arts zei dat het normaal was dat het wat ging lastig voelen, weet ook niet of het te maken heeft omdat ik nu weer gevoel heb in mijn arm ( had voor operatie bijna geen gevoel meer)

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:39

Als je het niet vertrouwt kun je bellen met de huisartsenpost en even overleggen met de doktersassistente.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 12:42

mijn HA is helaas op vakantie en de vervanger is slecht met advies, door haar moet ik nu geopereerd worden aan mijn rug omdat er volgens haar niets was terwijl heel mijn rug versleten is.

Ga dus moeten wachten tot maandag als ik moet bellen voor de controle in ziekenhuis.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:44

Ik zou even de spoedeisende hulp bellen van het ziekenhuis waar je geopereerd bent. Dan krijg je normaal gesproken een verpleegkundige aan de lijn die je kan vertellen of het normaal is, of dat het verstandig is dat je even langskomt. Ook kan zij met de dienstdoende arts overleggen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:48

Ik zou dus niet afwachten en op zijn minst het ziekenhuis bellen.
Er kán dus een bacterie of ontsteking in de wond zitten.. en daar wil je echt niet mee wachten.. :n

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:18

Ik bedoel niet je eigen huisarts. Het is nu zaterdag dan moet je toch naar de weekend arts. In mijn gemeente is er een huisartsenpost bij het ziekenhuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:29

Je arm ligt nog te laag, zorg dat hij een poosje nog hoger ligt en bekijk dan of de zwelling wat afneemt, zo niet en worden/blijven je vingers gevoelloos dan toch echt actie ondernemen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 13:40

Foto is van gisteren is cafetaria..hand heeft erna heel de tijd op 2 dikke kussens gelegen met hand naar boven gericht.
Ben gister avond ook wel ermee ergens tegen gebotst toen ik net niet struikelde.
Zit nu op spoeddienst te wachten.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 15:01

ben terug thuis !

Verband zat te vast en gaasje was onder het bloed, zat vast aan wonde en verband waardoor het trok (daarom brandend gevoel).
Verband zat te vast te vast en drukte op mijn zenuwen, daarom dat vingers opzwelden..
ze zeiden dat het goed was om te komen omdat als langer wachtte het gevoel uit mijn vingers en arm weer weg kon gaan omdat mijn zenuwen verstijfden door de druk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:21

Goed dat je geweest bent. Hoop dat je nu snel herstelt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:43

Leffroi schreef:
Nee, niet normaal lijkt mij? Kan zijn dat het wat aan het broeien is, maar doorgaans mag je hand niet dik worden. Even een tijdje met je arm omhoog zitten, dan 'stroomt het bloed weer terug' en contact opnemen met het ziekenhuis!

Het verband kan door de zwelling ook te strak zitten, en zwelling kan een begin zijn van ontsteking omdat je het ook over broei hebt, laat er snel naar kijken hoor! :j

:o Sorry zag nu je laatste post pas.