Implanon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jesjepaarden

Implanon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 18:59

Hallo Bokkers!

Ik weet dat er een centraal topic is over anticonceptiemiddelen maar toch wil ik dit topic aanmaken specifiek over implanon.

Ik heb anderhalf jaar geleden het staafje laten zetten. De eerste x ging fout door een foute batch, de 2e x ging foutloos. Ik ben een troela die haar pil nog wel es vergat, dus dit leek me de ideale oplossing, op aanraden van mijn huisarts.

Toch is het voor mij geen vervanging van de pil. Ik ben begonnen met de diane pil. Vervolgens kwam ik daar na een aantal maanden dwars doorheen (oookal slikte ik toen wel trouw) terug naar de huisarts, mycrogynon 20 werd de volgende. Ook daarmee ging het in het begin goed, maar na verloop van tijd werd ik ook daar doorheen ongesteld. Toen kreeg ik microgynon 30. Best gelopen, had m t langst van allemaal (ong 1,5 jaar en kwam er niet doorheen, ook niet als ik m een x vergat)

Door het vele vergeten toch maar gaan denken.... wat als....
naar de huisarts, voor advies. Advies gekregen, uiteindelijk gekozen voor implanon. Ik dacht, beste keus allertijden. Nou niet dus. Het is een werkelijke nachtmerrie.

Sinds anderhalf jaar ben ik ongesteld, tenzij ik illegaal een paar dagen een pil slik, dan ben ik er weer een maandje vanaf. Toch maar naar de huisarts. Krijg dan te horen hoort erbij, komt vanzelf goed. Naja nu anderhalf jaar verder en ik ben er klaar mee. De gevolgen van mijn implanon voor mij:
-altijd ongesteld
-aaltijd chagerijnig
- licht ontvlambaar
- altijd vol met puisten rond mn kaaklijn.
- altijd vet gezicht.
- gewichtstoename.
- verlaagd libido
- constant moe
- mn bed niet meer uit kunnen komen
- regelmatig vermoeidheidspijn in schouders, of zelfs rugpijn
- zeer veel migraine (momenteel 3x per week.

al met al een aardig lijstje. Gisteravond besloten, dat !#&$*@*!Ding gaat eruit. Vandaag huisarts gebeld, donderdag gaat ie eruit. Gelijk gevraagd of ik vandaag nog met de pil kon beginnen, geen probleem.
Enige vreemde vond ik dat er geen vragen werden gesteld. ik heb gezegd dat ik me staafje eruit wil en ze wilden niet eens weten waarom. Ben benieuwd of mn huisarts zelf daar vragen over gaat stellen.

Als ik de implanon ga googlen dan zijn er meer mensen met slechte ervaringen. Ook lees ik dat de implanon zeer weinig hormoon uitscheidt, wat dus verklaard waarom ik altijd ongesteld ben. zijn er meer bokkers met dezelfde ervaring als ik? Ik lees ook dat er veel mensen zijn met een goede ervaring.
en kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe het eruit halen in zn werk gaat? Ik hoed geen gruwelijke details als het is compleet fout gegaan en ze hebben mn halve arm opengesneden, want dan durf ik niet meer. Gewoon hoe is de procedure noU? Ik ben best wel zenuwachtig en wil het onding zo snel mogelijk eruit hebben.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even van me af schrijven en een paar vragen stellen. Dankjulliewel als jullie het gelezen hebben....

Barendshoeve

Re: Implanon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:08

Ik heb gelukkig al 4 jaar enorm veel gemak van mijn implanon.

Het eruit halen was bij mij in 5 min gedaan. Kleine verdoving, klein sneetje en hij was eruit.
Even een raar gevoel maar deed geen pijn. Het is wel even wat blauw geworden.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 19:13

Thanx dat steld me al iets geruster...

Echt raar, de een heeft nergens last van, en ik wordt steeds knettergekker...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:16

Hoe makkelijk hij eruit gaat verschilt per persoon. Maar meestal is het inderdaad eerst een verdoving, dan een klein sneetje. De arts gaat dan "opzoek" naar het staafje en haalt deze er met een pincet uit. Wellicht een hechting en dat is het.

Je verhaal gelezen, en is de prikpil niks voor je? Hoef je er maar 1x in de drie maanden eraan te denken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:18

Ik ben al bezig met mijn 3e implanon, vind het ideaal. En idd vervangen/uithalen stelt niets voor, prikje, sneetje en hij is er zo uit.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:27

Hier ook een slechte ervaring met implanon (en pil).

Heb hem laten zetten en eerste paar maanden geen ongesteldheid, na die paar maanden een heel klein beetje en dan een paar dagen. En na een half jaar was het 2 weken ongesteld en dan weer 1 week niet en dan weer 2 weken wel en ga zo maar door.
Heb hem toen eruit laten halen, was er zo klaar mee.

Intussen gestopt met alle anticonceptie ivm verlaagd libido, mezelf ziek voelen van de hormonen, chagerijnig en vooral moe. En nu helemaal niks en ben weer mezelf terug geworden en zit weer lekker in mijn vel.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:28

Oi, hier geen goede ervaring met eruit halen van de Implanon. Dokter kon 'm niet vinden, heeft enorm lopen wroeten. 6 hechtingen en m'n arm is alle kleuren van de regenboog geweest. Uiterst charmant litteken aan overgehouden. |o

Afbeelding

Ziet er echt niet uit, ondanks dat het de binnenkant van m'n bovenarm is zijn er veel mensen die vragen wat ik in vredesnaam gedaan heb. Het is dik, rood en af en toe nog pijnlijk. En het is al zowat een half jaar geleden dat dat onding eruit gegaan is.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:28

Eruit halen was bij mij ook een ramp trouwens.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 20:02

Hoeveel hormoon en welke hormonen zitten er in de prikpil? Miss is dat dan wat indd...

Ik heb trouwens sinds dat ik mn staafje heb ineens last van eCzeem. Nooit van me leven er last van gehad, en ineens een paar maanden nadat ik me staafje had kreeg ik eczeem. Nu pas de link gelegd natuurlijk. Zit ook maar op 1 plek. Mn linkerringvinger... zou ook nooit een verlovingsring kunnen dragen... t wordt ook steeds erger kwa klachten, en steeds groter... best apart. Hoewel men zegt dat het nooit over zou gaan, heb ik toch stille hoop dat het over gaat nadat me staafje eruit is

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:09

Je moet enkel wel uitkijken dat je niet alle klachten sinds het plaatsen, linkt aan de implanon. Kunnen natuurlijk namelijk ook losstaande ziekte/ ongemakken zijn.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:22