hardloop probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mbl_x

hardloop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 18:55

Heey allemaal,
hardloop ik wel eens. Ik wil het graag meer gaan doen alleen op de een of andere manier loop ik heel plat op mijn voeten. Als ik ren, hoor je dat heel goed. Mijn vriendin zegt dat ik meer op mijn hielen moet gaan lopen, maar dan ga ik heel raar met mijn voeten omhoog lopen :D :o
Hebben jullie misschien tips?
Laatst bijgewerkt door mbl_x op 06-03-15 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: hardloop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:58

Beste tip: leestekens gebruiken. Helpt geen bal bij het hardlopen, maar maakt je topic veel prettiger leesbaar, waardoor meer mensen genegen zullen zijn om je advies te geven.

Heb je wel goede loopschoenen?
Ik denk dat je vriendin niet bedoelt dat je op je hielen moet lopen, maar dat je je voet moet laten afrollen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:58

Ga maar niet op je hielen lopen, daar krijg je blessures van.
Probeer op je middenvoet te landen, met kort grondcontact. Het beste kun je even op internet zoeken naar een filmpje daar over.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:11

Goed, je berichtje was lastig te lezen zonder punten en komma's en bevatte ook wel wat foutjes. Je stampt dus tijdens lopen omdat je je voet niet goed afrolt. Je voet landt en rolt hem af naar voren. Heb je wel goede schoenen? Je kan ook op blote voeten rennen (als je ergens een geschikte ondergrond daarvoor hebt) er zijn mensen die zeggen dat op blote voeten de meest natuurlijke voethouding hebt. Maar pas op, dat je niet in scherps of hards stapt.

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 19:25

Heel erg bedankt heb gelijk de punten en komma's er in gezet :o

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:30

Probeer ook rechtop te lopen( krijg zelf altijd de opmerking tijdens training om te doen alsof er een touwtje aan mijn hoofd zit die me omhoogtrekt), een goede armzwaai naar achteren en je buikspieren goed aan te spannen. Ik merk bij mezelf dat ik dan lichter ga lopen en meer op mijn middenvoet ga landen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:42

Zou je echt kunnen leren om beter hard te lopen als je vanuit jezelf al zo'n stoomwals bent? Ik kan namelijk ook niet hardlopen. :o heb ook niet het idee dat ik het nog ooit leer... vreselijke platvoeten ook. Rol kennelijk sowieso ook al lopende mn voet niet af.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:04

Op wat voor schoenen loop je hard? Zijn die aangemeten en passend bij jouw voeten en looppatroon, of heb je zomaar iets gekocht?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:06

Neem eens een paar loop lessen (:

Ik heb dit ook gedaan en merk dat ik er nog heeeeel veel profijt van heb!

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 21:08

Plien91 schreef:
Op wat voor schoenen loop je hard? Zijn die aangemeten en passend bij jouw voeten en looppatroon, of heb je zomaar iets gekocht?

Eerlijk gezegd hardloop ik nu nog op mijn puma's waar mee ik ook gewoon naar school ga maar ik ga wel hardloop schoenen kopen :o

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:20

maud318 schreef:
Plien91 schreef:

Eerlijk gezegd hardloop ik nu nog op mijn puma's waar mee ik ook gewoon naar school ga maar ik ga wel hardloop schoenen kopen :o

Daar ga je idd niet bepaald beter van lopen :') Loopschoenen zijn even een investering, maar zó belangrijk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:23

Lekker gaan hardlopen bij een vereniging oid. Dan krijg je loopscholing en dat is zo goed voor je manier van lopen. Maar ook de rest van je lijf heeft hier profijt van, hardlopen is echt high impact

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:25

Ik heb een slechte heup en niet zo'n goede knie, maar met goed aangemeten schoenen loop ik nu 3,5 km in ongeveer 25 minuten. Ik doe mee aan de Ladies Run voor het eerst, dus ben er zeker nog niet, maar ik weet wel dat goede schoenen echt een must zijn! Ook om blessures te voorkomen.

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 08:53

Heel erg bedankt allemaal ik ga maandag hardloop schoenen kopen :)