vaccinaties moeten verplicht worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manou_diablo

vaccinaties moeten verplicht worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 13:43

Hoi allemaal,

Dit jaar moet ik weer een debat voeren op school.
Onze stelling is: 'Vaccinaties moeten verplicht worden voor alle kinderen in Nederland.' en wij zijn voor.
Nu lopen wij een beetje vast met argumenten bedenken dus ik dacht laat ik bokt inschakelen. *\o/*
Het gaat alleen om de DKTP- en de BMR- inentingen.
DKTP= Difterie, Kinkhoest, Tetanus en Polio
BMR= Bof, Mazelen en Rodehond

Ik zou graag jullie mening horen over deze stelling en het liefst onderbouwd. Maakt niet uit of je voor of tegen bent want we kunnen met alles wat! :o

Alvast bedankt!

BigOne

Re: vaccinaties moeten verplicht worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:48

Tegen de stelling, waarom!!! Omdat ik vind dat ouders hier zelf een bewuste keuze in moeten kunnen maken. Ook de veiligheid van sommige vaccinaties is niet bewezen en zoals de kinkhoest, ondanks vaccinatie blijkt het virus toch weer de kop op te steken dus het werkt niet afdoende. En daarbij, waar is het einde, kijk naar het enten van jonge meiden tegen het virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken, er blijken jonge meiden zo ziek van zijn geworden dat ze eigenlijk geen leven meer hebben, vergelijkbaar met vermoeidheidsziekte of zware lymebesmetting. Ik ben al van de oudere generatie en mijn ouders hebben toen geweigerd om mij voor de pokken in te laten enten, ze hebben daar een fikse boete voor gekregen maar ik ben blij dat ze het niet hebben gedaan, nu kan ik zelf kiezen of ik wel of niet een enting wil en zolang ik niet naar landen ga waar het nog heerst ben ik hem niet nodig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:50

bigone schreef:
Tegen de stelling, waarom!!! Omdat ik vind dat ouders hier zelf een bewuste keuze in moeten kunnen maken. Ook de veiligheid van sommige vaccinaties is niet bewezen en zoals de kinkhoest, ondanks vaccinatie blijkt het virus toch weer de kop op te steken dus het werkt niet afdoende. En daarbij, waar is het einde, kijk naar het enten van jonge meiden tegen het virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken, er blijken jonge meiden zo ziek van zijn geworden dat ze eigenlijk geen leven meer hebben, vergelijkbaar met vermoeidheidsziekte of zware lymebesmetting. Ik ben al van de oudere generatie en mijn ouders hebben toen geweigerd om mij voor de pokken in te laten enten, ze hebben daar een fikse boete voor gekregen maar ik ben blij dat ze het niet hebben gedaan, nu kan ik zelf kiezen of ik wel of niet een enting wil en zolang ik niet naar landen ga waar het nog heerst ben ik hem niet nodig.

Een boete gekregen?
Van welk bouwjaar ben je dan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:52

Oeioei, hier was een tijdje terug ook een topic over. Of iets vergelijkbaars althans.

Ik vind het lastig. Ik ben absoluut vóór vaccineren maar er zijn gewoon situaties waarin dat niet gaat, en dan zal je zien dat die er net tussendoor glippen als het gaat om uitzonderingen, en dat de ouders in de problemen komen omdat ze hun kind niet laten enten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:52

Mee eens ! Een kind kan tenslotte niet kiezen, maar moet wel de (mogelijke) gevolgen verdragen.
Dus ja, helemaal mee eens ! Mijn kind heeft daarom ook alles gehad, en wat nog komt krijgt hij ook !

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:53

Ik ben tegen omdat ik vind dat je het gewoon niet kunt verplichten.
Mensen moeten het doen vanuit hun eigen gezondheid perspectief.
Als ik kinderen had liet ik ze wel inenten dat zou ik wel doen ik ken ook kinderen die dit alles nooit gehad hebben.

vuurneon

Re: vaccinaties moeten verplicht worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:54

Ik ben voor vaccineren, tegen verplichten en tegen de bangmakerij over inentingen, die gebaseerd zijn op wazige pseudo wetenschap.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:56

Ik snap heel goed dat er mensen zijn die niet willen enten.
Een inenting heeft ook nadelen. Zeker bij niet-dodelijke ziektes, neem de mazelen, zie ik liever dat een kind het op jonge leeftijd krijgt en er de rest van z'n leven goed immuun voor is, dan dat ze last krijgen allergiën of mazelen op latere leeftijd of een slechter immuunsysteem en ik hoor zelfs verhalen over een verhoogd risico op kanker na een vaccinatie. En deze vaccinaties zijn nog veel te jong om te kunnen zien wat de gevolgen op lange termijn zijn, dus ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever voor de veilige ouderwetse manier kiezen..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-03-15 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:56

Waarom gaat het alleen over de DKTP en de BMR als volgens het RVP ook Pneu/Hib/HepB meegeprikt moet worden omdat je anders je entingen maar via de HA moet halen?

Ik vind de DKTP wel een belangrijke maar ik zou de volgende keer wel uitgesteld vaccineren.
En over Hib en HepB ben ik nog niet helemaal uit. Jammer dat de BMR ook niet los te krijgen is, dan had ik M wel geënt en de rest laten zitten.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:58

Ik ben ook voor vaccineren (maar verplichten vanuit de overheid is nu ook weer net een stapje te ver).

Echter er staat te veel rotzooi op internet wat totaal niet waar is en wat mensen aanhalen als feit /argument om niet te vaccineren. ....(en die mis informatie vind ik wel een slechte zaak). Vaak ook door ontwetendheid door de ouders.

Dochter gaat hier trouwens alles krijgen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:59

vuurneon schreef:
Ik ben voor vaccineren, tegen verplichten en tegen de bangmakerij over inentingen, die gebaseerd zijn op wazige pseudo wetenschap.

dit dus!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:03

8nnemiek schreef:
Een inenting heeft ook nadelen. Zeker bij niet-dodelijke ziektes, neem de mazelen, zie ik liever dat een kind het op jonge leeftijd krijgt en er de rest van z'n leven goed immuun voor is, dan dat ze last krijgen allergiën of mazelen op latere leeftijd of een slechter immuunsysteem en ik hoor zelfs verhalen over een verhoogd risico op kanker na een vaccinatie. En deze vaccinaties zijn nog veel te jong om te kunnen zien wat de gevolgen op lange termijn zijn, dus ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever voor de veilige ouderwetse manier kiezen..

30% van de mensen die mazelen krijgt ontwikkelt complicaties. 1 tot 2 van de 1000 zieken loopt hersenschade op, 1 tot 2 van de 1000 zieken sterft eraan.
Verder is het bekend dat ouderen die serieuze uitbraken van de mazelen mee hebben gemaakt vrijwel altijd vóór vaccineren zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:14

Magrathea schreef:
8nnemiek schreef:

30% van de mensen die mazelen krijgt ontwikkelt complicaties. 1 tot 2 van de 1000 zieken loopt hersenschade op, 1 tot 2 van de 1000 zieken sterft eraan.
Verder is het bekend dat ouderen die serieuze uitbraken van de mazelen mee hebben gemaakt vrijwel altijd vóór vaccineren zijn.

Griep is veel dodelijker dan de mazelen.

Ik heb (zoals velen van mijn leeftijd en ouder) gewoon de mazelen gehad.
En dat het bekend zou zijn dat diegene automatisch vóór vaccineren zijn tegen de mazelen is mij geheel onbekend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:14

Sja een ziekte is nooit helemaal zonder risico.. Jaarlijks sterven er ook 2000 mensen in Nederland aan de griep.
Ik geloof echt dat je mensen alleen maar zwakker maakt door ze overal tegen te vaccineren.
Virussen en bacteriën zullen zich altijd blijven aanpassen om beter er sterker en net iets anders te worden.. Net zoals wormkuren steeds minder goed werken omdat wormen immuun gaan worden voor een bepaalde stof denk ik dat dit ook bij virussen gaat gebeuren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:15

Omdat huiswerktopics niet toegelaten zijn,plaats ik hier een slotje.