[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:42

Afbeelding

Het is weer zo ver, ik werd vanmorgen wakker en dacht: nu is het klaar. Al dat ongezonde eten en luieren. Straks lig ik weer op het strand en heb ik weer spijt dat ik het niet heb gedaan.
Het is tijd voor een gezonde levenswijze.

Vorig jaar liep hier ook een actief topic over, waar iedereen elkaar goed motiveerde en tips werden uitgewisseld voor onder andere gezonde maaltijden en '30 day challenges'. 'Helaas' is dit topic een huiskamertopic geworden en zijn deze dames een hechte groep geworden. Dit is voor mij een reden om mij daar niet aan te melden, ik open dit topic namelijk puur voor de motivatie en het uitwisselen van tips. Ook wil ik zelf meer water/groene thee drinken en ik denk met mij, nog vele andere bokkers!

Het gaat dus voornamelijk om gezond eten, elkaar ondersteunen en thuis-fitness. Er zijn genoeg challenges die we samen kunnen doen!

Handige apps voor op je smartphone.
MyFitnessPal. Hier vul je je maaltijden en 'work outs' in. Zo zie je hoe veel vet, eiwitten, etc. consumeerd en hoe veel calorieën je verbrand hebt!
30DAYS. Op deze app kun je 30-day-challenges doen naar aanleiding van wat jij kan! Er staan verschillende work-outs op met uitleg zoals sit ups, burpees...
Water Drinking Reminder. Op deze app kan je bijhouden hoe veel water je drinkt en hoe veel je nog moet drinken. Ook geeft hij reminders af zodat je niet vergeet wat te drinken.

Ook staan er vele 30 days challenges op deze website

Dus....

Wie doet er mee!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:45

Ja leuk! Ik doe al gezond eten/veel bewegen en ben nu 4 kilo lichter. Maar er moet nog wel wat meer af. Dus lijkt me fijn elkaar te motiveren :)

Oh btw.. Ik ga niet voor skinny hoor :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:46

IKKKKK :Y)
okee over een paar dagen ga ik pizza eten want dat heb ik al afgesproken maar ik geef je groot gelijk; tijd om weer eens wat gezonder te leven.
Vooral meer water drinken zou goed zijn, heb de laatste tijd snel last van hoofdpijn. Afvallen hoeft niet, maar wat meer spieren of conditie kweken mag echt wel :j
ga zeker even kijken voor die apps trouwens, bedankt!
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 04-03-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:47

Wordt tijd , mijn buik wordt alsnog dikker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:49

*\o/* Kijk, dat schiet lekker op!

Ik denk dat iedereen een ander doel heeft, dat kan ook eigenlijk niet anders. Mijn doel is om van die muffin top, schuddende dijen en bolle buik af te komen. En misschien een beetje onderkin...

Ik ga mezelf ook geen pizza's of koekjes ontnemen; het moet wel leuk blijven natuurlijk :D Maar gisteren heb ik weer ontbeten met 6 chocolate chip cookies en met een zak chips op de bank een film gekeken...

Mijn username op MyFitnessPal is Doanique, misschien is het leuk om elkaar toe te voegen zodat we elkaar daar ook kunnen motiveren (je kan net als op facebook reacties en likes plaatsen!)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-15 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:49

Ik wil ook wel mee doen! Ben sinds kort aan het sporten onder begeleiding van de fysio. En dat voelt goed :))

Ik wil vooral wat gezonder gaan eten omdat ik met sporten voorzichtig moet zijn wil ik niet zomaar dingen van internet doen. En het lastige is dat ik wel van lekker eten houd haha :9

ingeb0rgJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:51

Yes please! Ik ben echt klaar met hoe het nu gaat zeg maar. Ik wil er echt 15 kilo afhebben en terug naar het gewicht wat ik ooit woog zeg maar. S'winters boeit het me niet zo, maar nu de "blote" kleding weer uit de kast mag straks vind ik het wel weer eens tijd worden.

Het knudde alleen ervan is dat ik echt iets van weekmenu's moet hebben, water drinken is geen probleem, heb blaasklachten dus ik drink al veel water. Maar ook teveel frisdrank en energiedrank (I know heel slecht) Sonja Bakker ben ik wel klaar mee, gedaan, 17 kilo eraf, nu dus 15 kilo erbij na 3 jaar.

Dus als er iemand nog opties heeft? Ik wil gewoon weten wat voor boodschappen ik moet doen en om het ritme erin te krijgen een stom lijstje waar op staat wat ik moet eten. Dr Frank vind ik poedersuiker ivm het vele koken en klaarmaken. Dus iemand nog opties?

edit: Wil graag 30 day shred en daarna ripped in 30 gaan doen. Dus die houd ik er sowieso in :)
Laatst bijgewerkt door ingeb0rg op 04-03-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:52

Hier ook! Al is het doel meer dat ik over 2 weken net iets strakker ben met centerparcs. Dat ik ook zelf fijn in bikini kan lopen.

Zomervakantie in juni dus ook dat schiet al op! *\o/*

Tot dusver ben ik meer water/ verse thee aan het drinken & pas ik mijn eten beter aan met de activiteiten van die dag. Over het avondeten weinig te beslissen maar de tussendoortjes natuurlijk wel.

Verder heb ik thuis gewichtjes van 1kg. en een balans-tol, zeker die laatste sta ik regelmatig op (ook ivm. snelle rugklachten).

Maar uiteraard wil ik net iets strakker in het velletje! Nu net de 30days app erop gezet en die nu eens uitvogelen!

Edit: jeetje zit op die app te kijken, maar weet niet waar ik moet beginnen! wat zijn het er veel om uit te kiezen!
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 04-03-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:52

Ik herinner me nog dat ik vorig jaar 1x in het "platte-buik-topic" heb gepost en daarna nooit meer. Niet zo'n succes dus. :=
Maar nu ben ik al lekker op weg! Dus tijd voor poging 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:55

Nou welkom bij de club van de mensen die nu echt eens motivatie beginnen te krijgen :D :')

Ik maak zelf een standaard lijstje met de dingen die ik tussendoor wil pakken. Ik woon nog bij mijn ouders dus eet wat de pot schaft, daarom eet ik dus liever overdag (De maaltijden die ik zelf maak) gezond, zodat het avondeten er een keer bij in kan schieten. Mijn ouders houden ook van lekker eten namelijk :Y)

Mijn standaard lijstje is:

-Flesjes water
-Groene appels
-Banaan
-Muesli zonder toegevoegde rommel
-Yoghurt
-Pindakaas
-Druiven (die kan je invriezen, lekker!)
-Ongezouten notenmix
-Groene thee (voor als het water saai wordt)
-Bruine of volkoren boterhammen
-Plakjes kipfilet voor op de boterhammen

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:55

De zon schijnt binnen door de rammelen van het kantoor en ik krijg ook meteen weer een zomer gevoel. Wat ik gewoon weer lekker ga doen is weer lekker veel naar het paard. Winters is het toch moeilijker om uit huis te komen.

Afvallen ben ik al langer mee bezig, maar ik kan het vaak niet laten als mijn vriend langs mij zit te snoepen. Dat wil dus nog niet echt werken. Veel tijd voor koken heb ik ook niet. Op haastige dagen moet ik in 1 uur gekookt, gegeten, omgekleed en naar de auto zijn.
Meer fruit eten lukt wel, als ik maar niet thuis ben de hele dag, net zoals water drinken. Hou niet van koffie en thee, dus dan blijft vaak water over.

Anoniem

Re: De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:58

Ik doe ook met jullie mee! Moet bij mij wel wat meer af voor de zomer dan de meeste mensen hier denk ik, maar wat extra motivatie is nooit mis :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:58

Ondanks dat ik al goed bezig ben qua sporten, kan voeding altijd nog beter, dus ik meld me hier ook. Gelukkig zijn mijn benen deze winter flink strakker geworden door Kayla Itsines-achtige workouts, gecombineerd met veel hardlopen. Maar voor de zomer mag het allemaal nog wel wat strakker. Ook wat kleur zal mijn witte lichaam geen kwaad doen. Ben gelukkig ook al begonnen met eens in de 2 weken onder de zonnebank gaan, anders durf ik echt geen korte broek aan deze zomer. Lang leve ginger zijn.

Mijn grootste hindernis is dat ik echt ontzettend van chocolade hou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:59

Wat bij mij ook helpt, is niet om 6 uur eten maar om half 7. Dat klinkt heel stom, maar het verschil zit het hem in wanneer je weer honger hebt. Wij doen om 8 uur altijd koffie (dat ga ik nu dus veranderen naar thee).
Als ik om 6 uur eet heb ik om half 8 al weer honger en neem ik weer een koekje of een snoepje. Als ik om half 7 eet heb ik om 8 uur honger en he; thee!

Dat is dus niet echt honger, maar gewoon een verslaving aan eten of drinken. Als ik die thee op heb zit ik ook gelijk weer vol namelijk.

Marijkjuh; switch naar pure (zo puur mogelijk!) chocolade en neem daar een of twee blokjes van. Dat is beter dan melk of witte chocolate en eigenlijk nog niet eens zo heel ongezond!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:00

Danique schreef:
Nou welkom bij de club van de mensen die nu echt eens motivatie beginnen te krijgen :D :')

Ik maak zelf een standaard lijstje met de dingen die ik tussendoor wil pakken. Ik woon nog bij mijn ouders dus eet wat de pot schaft, daarom eet ik dus liever overdag (De maaltijden die ik zelf maak) gezond, zodat het avondeten er een keer bij in kan schieten. Mijn ouders houden ook van lekker eten namelijk :Y)

Mijn standaard lijstje is:

-Flesjes water
-Groene appels
-Banaan
-Muesli zonder toegevoegde rommel
-Yoghurt
-Pindakaas
-Druiven (die kan je invriezen, lekker!)
-Ongezouten notenmix
-Groene thee (voor als het water saai wordt)
-Bruine of volkoren boterhammen
-Plakjes kipfilet voor op de boterhammen

Als tussendoortje is wat magere kwark met een beetje honing ook erg lekker. En kwark = eiwitten. Plus dat eiwitten zorgen dat je een vol gevoel krijgt. Wortels met houmous is ook een aanrader.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:04

Jaaa ik wil weer :D
Moet over 1,5 week een halve marathon lopen en de maand erop een hele _O-

Maar verder wil ik ook weer lekker strak in het vel voor de zomer :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:05

Wat ik zelf heel lekker vind als tussendoortje is wat gewone ijsbergsla met een beetje citroensap erover. En als we het hebben doe ik er wat kip door maar dat hebben we niet zo vaak.

Hebben jullie ook tips voor tussendoortjes voor mee naar school? Ik kom niet verder dan een appel.., banaan of mandarijn ofzo vind ik niet zo lekker om mee naar school te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:06

Ik bak altijd 's avonds banaan-ei pannenkoekjes en neem die dan mee naar school, samen met een eiwitshake :) Vult perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:06

Gelijk maar even een motivatiepost erin dan. Als je NU begint, denk je over 2 maanden niet; ik had nu zo'n lichaam kunnen hebben.

Yesterday you said 'Tomorrow'!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:07

Paard moet lange stukken stappen dus ik ook aan de Hand. Ik ga proberen terug te lopen als verkoudheid over is. Meer water drinken en fruit eten .

Paard fit ik ook :D

En mss ook die apps gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:08

Zijn er hier overigens meer meiden die het vooral op hun voeding willen gooien en minder op het sporten? Door lichamelijke beperkingen kan ik minder sporten dan ik zou willen, maar al te meer op mijn voeding letten :D Wil wel weer gaan squatten thuis!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:09

Ik wil voor het hardlopen een schop onder m'n kont.. Ik heb het door het onstuimige weer al een week niet gedaan terwijl het zo goed ging. Nu moet ik me er echt weer even toe zetten.

laraxXxemma

Emmaa_ schreef:
Ik bak altijd 's avonds banaan-ei pannenkoekjes en neem die dan mee naar school, samen met een eiwitshake :) Vult perfect!

:9 misschien dat maar eens proberen, klinkt heerlijk!

Anoniem

Foutje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:10

Emmaa_ schreef:

Dat is zó lekker! Zelf doe ik er ook altijd nog een beetje havermout en kaneel doorheen, dat vult voor mij net wat beter. Maar dan eet ik het als ontbijt 's ochtends.