Vandaag uitslag: Galstenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Vandaag uitslag: Galstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 10:53

Hi iedereen,

Een paar week geleden voor het eerst 's avonds laat pijnsteken in mijn buik. Huisartsenpost gebeld, maar omdat het weer weggetrokken was toen ze terug belde konden ze er niks mee. Advies, naar de huisarts als het nog eens gebeurde. 6 dagen later was het weer raak, maar deze duurde langer en dus naar de huisartsenpost om half 12 's avonds. Toen ik daar was, was de pijn al weer weg, maar toch even controle gehad. Zij dacht aan galstenen, zij gaf aan dat ik het beste een afspraak met de huisarts kon maken. Deze kon dan een doorverwijs naar het ziekenhuis geven voor een echo. Dus zo gezegd zo gedaan, Afspraak gemaakt met de huisarts voor maandag 16 februari.
De dag na de huisartsenpost, 's avonds nog een kleine aanval gehad. Deze trok zo weer weg dus niks mee gedaan. Tot zondag 15 februari. De langste daarvoor duurde een half uur, maar deze was naar 3 kwartier nog niet weg. Dus de huisartsenpost gebeld, en we mochten weer heen. Dit keer zat de pijn er nog steeds toen we daar kwamen. de arts daar gaf mij eerst een pijnstiller, en mocht daarna een half uur wachten. Na het half uur was de pijn zo goed als weg en dus weer even gecontroleerd. Hij dacht aan een maagzweertje of een zweertje in de 12-vingerige darm. Dus medicijnen ervoor gekregen.

Dag later naar de huisarts die bij inderdaad een doorverwijs gaf voor een echo in het ziekenhuis en voor een bloedonderzoek. Deze heb ik 25 februari gehad.
Vanochtend gebeld voor de uitslag en dus toch galstenen. Ondanks dat ik sinds 15 februari geen last meer heb gehad. En dus de stille hoop had dat de medicatie aansloeg, en het dus een zweertje was geweest.

Nu ga ik dus de molen voor een operatie in. De huisarts stuurt een doorverwijs brief naar het ziekenhuis, en daarop krijg ik een oproep brief. Wat voor operatie het wordt of wat dan ook weet ik nog niet. Momenteel zit ik nog in de -agh we zien wel hoe het gaat- modus. Maar dat zal straks vast veranderen.

Weet niet waarom ik dit topic echt open, misschien zijn er mensen die dit ook hebben gehad. Ben benieuwd of er ook mensen zijn die dit op jonge leeftijd hebben gehad (wordt zelf over 1 maand 23). Wat is jullie ervaring geweest.
Kan zijn dat het een warrig verhaal is, wou het ook even van me afschrijven.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Vandaag uitslag: Galstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:34

Er zijn heel veel Bokkers die dit ook hebben gehad, kijk maar eens met de zoekfunctie. Zelf was ik 28. :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:42

Ik heb ook galstenen gehad, heb een paar maanden lang elke keer pijnaanvallen gehad die uren duurden, ben toen ook geopereerd, galblaas eruit gehaald. Ik moest 1 nachtje in het ziekenhuis blijven en daarna nog even rust houden. Ben een weekje thuis geweest en daarna gewoon weer gaan werken. Na 2 weken zat ik weer op het paard, dat was trouwens de eerste paar keer nog wel wat gevoelig omdat die 4 littekens in mijn buik een beetje trokken.

Ik was al met al alleen maar blij dat ik van die pijnaanvallen af was.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:42

Ik had het gezien, maar de meeste toch wel toen ze wat ouder waren. Ik ben nu dus bijna 23, en ben nieuwsgierig hoe andere mensen die ook jong galstenen hebben gehad het hebben ervaren. En hoe het nu met ze gaat, hebben ze nog last gehad jaren later of helemaal niks meer.

Dat is best wel heel snel sandyislief. Heb jij later nog veel last gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:44

Ik heb het ook gehad, was toen 22 geloof ik.
Ben er ook aan geopereerd en dat was de beste beslissing ooit. :)
Nergens meer last van.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:52

Ik was denk ik 21?

Ik heb later geen last mee gehad, merk alleen wel dat sinds ik geen galblaas meer heb, ik minder goed tegen vet eten kan. Krijg dan buikpijn. Alleen van het ene litteken in mijn navel krijg ik wel de kriebels als ik er aan zit. Dat is gevoeliger zegmaar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:05

Ik had een ontstoken galblaas, twaalf jaar geleden (was toen dus 29), dus die moest er meeuwen uit. Vervelend was dat ik toen een baby van zes weken oud was, dus die mocht bij me blijven.
Ik heb daarna nergens meer last van gehad, alleen een lelijk litteken.