Ik drink te weinig, ik heb gewoonweg geen dorst en vergeet te drinken. Daarbij vindt ik het vaak niet lekker en krijg ik er een naar gevoel van als ik veel drink.
thee krijg ik niet weg, ze hebben mij vroeger gedwongen thee laten drinken dus een zeer slechte herinnering aan. Melk heb ik nooit gedronken en ga ik van kokhalzen. Limo krijg ik hoofdpijn van (suikers) Water wordt ik misselijk van.
Ik drink nu veel sapjes en af en toe een soepje.
helaas zorgt dit wel voor problemen, zo heb ik nierbekkenonsteking gehad en is mijn urine donker. ik ga ong 2 a 3 keer peer dag naar de wc.
De wil is er zeker, dit moet veranderen! Ik weet heel goed wat ik moet veranderen en lijkt heel simpel maar het sluipt er elke keer weer in, mede door bovenstaande.
Dit is iets waar ik al jaren problemen mee heb, ik vrees zelfs voor nier schade.
misschien weet iemand een drankje die ik wel weg krijg of een goede tip.
Ik volg even. Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan niet zo erg als jij
LadyKantje
Geplaatst: 03-03-15 10:16
Je hebt in de App store "Carbodroid". Hiermee kun je bijhouden wat je drinkt en het geeft je ook een herinnering zodat je het niet vergeet. Ik dronk ook altijd te weinig en toen ik mee begon te drinken had ik het gevoel dat mijn lichaam al het vocht opsloeg om een reserve op te bouwen. Maar dat gevoel werd al gauw beter en nu drink ik 2l per dag en voel me een stuk beter
ellepel
Geplaatst: 03-03-15 10:19
je zegt dat je nu sapjes drinkt. nou prima toch? maak er niet een te groot probleem van voor je zelf...sap is ook prima en die kun je eventueel wat verdunnen met wat water.
verder is het voor jezelf wat proeven en proberen van wat je wel.lust..misdvhien wel drinkyoghurt of iets in die richting. zoveel mogelijk proeven.er is vast iets wat je wel lust
er is ook ranja zonder suiker..het merk is Slimpie
xxStitchxx
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-15 10:21
Ladykantje, Dank je wel ik ga gelijk ff kijken. Z'n app lijkt me wel wat, ik heb nu geen idee wat ik drink per dag maar ik schat dat ik vaak niet boven een liter uitkom.
Ik maak mij behoorlijk zorgen, ik denk ook dat ik urine ga inleveren bij de ha eerdaags.
xxStitchxx
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-15 10:23
Ik drink nu vooral veel appelsap *neemt nog een slokje*
Ik neem vaak hele kleine slokjes, slechte gewoon die ik mijn jaren geleden heb aangeleerd. Grote plozen krijg ik niet weg.
Vind je zoiets als Crystal clear niets? Dat drinkt, vind ik zelf, heerlijk weg.
Acceptance
Geplaatst: 03-03-15 10:28
Crystal clear lust je dat wel? En ik heb hier ergens ook een topic gezien over waterkefir (??) , ik weet niet wat het inhoud maar misschien is dat een gezonde en lekkere oplossing voor jou?
Raar dat je van limonade wel last van suikers hebt, en van sap niet. Qua suiker ontloopt dat elkaar niet veel.
Wat gebeurt er als je hele dunne ranja maakt?
suuzepuus
Geplaatst: 03-03-15 10:35
sjee, ik drink zo een literpak van bijv. cristal clear weg. kan me hier dan ook niks bij voorstellen! Ik drink erg veel water. ook water is er in verschillende smaken (kraanwater smaakt echt anders dan spa blauw) verdun sappen eens met water (sap zit vol met suiker)of probeer eens een groene of witte thee, dat is echt wel wat anders als de zwarte thee die je waarschijnlijk zo opgedrongen is.
Beauty26
Geplaatst: 03-03-15 10:38
Herkenbaar, ik drink ook te weinig! Ik probeer genoeg te drinken, maar t lukt me gewoon niet! Mijn man zet nog wel s een glas neer... Van deze moet leeg
Drink liever geen sapjes. Zit veel suiker in. Je kunt beter thee of water drinken. Anders ga je straks meer drinken, maar komen de kilo's er ook aan
Nienke89
Geplaatst: 03-03-15 12:16
In de supermarkt heb je ook flesjes met Vitamin water in verschillende smaken. Misschien dat je dat ook eens kunt proberen. Ik vind het zelf lekker fris en niet zoet.
Ik dronk vroeger ook te weinig. Wat ik deed was elke dag 4flesjes drinken(a500ml) in de koelkast zetten. Zo ging het voor mij een stuk makkelijker om genoeg te drinken
Ik weeg momenteel 46 kilo ( 1.58) en volgens de app heb ik minimaal 1,5 liter per dag nodig al wil ik naar de 2 liter.
Net 2 glazen van 200 ml vers gemaakte smootie van manlief gehad. Zo heb ik ook wat vitamines binnen.
Ik wil indd niet te veel suiker binnen krijgen. Vitamine water is suiker water vaak helaas.
Is het mogelijk dat ik zo gewent ben weinig te drinken dat ik daarom misselijk wordt van veel drinken?
Fortitude
Geplaatst: 03-03-15 12:48
En als je munt in het water doet? Of komkommer oid? Er zijn veel van dat soort 'watertjes' te maken (gewoon even google-en!), misschien is dat iets voor je?
Wat ik zelf ook erg lekker vind is Spa Henriette met een beetje aanleng limonade.
Ik gebruik zelf de Hydro Coach app sins Januari. Ik dronk veel te weinig en vond ook weinig lekker, van kraanwater ging ik over mijn nek. Ik heb in het begin heel veel moeite gehad, maar drink nu probleemloos water, zelfs uit de kraan. Het is denk ik dus ook echt een kwestie van wennen en even doorzetten.
[edit] op je laatste vraag: ik heb dat inderdaad ook gehad. Jaren dronk ik maar 2 a 3 glazen water op een dag, omschakelen naar minimaal 2 liter is niet geheel vlekkeloos gegaan probeer veel over de dag heen te spreiden, dat hielp bij mij goed!
Als je nu eens begint met appelsap (wat je wel lust) heel rustig ietsjes aan te lengen met wat water? Daar merk je niets van, en het wordt er minder ongezond door. Steeds ietsjes meer water erdoor, tot een punt wat voor jou zelf aanvaardbaar is?
Overigens denk ik dat het misselijk worden van water tussen je oren zit ipv in je buik. Misschien ook eens wat experimenteren met de temperatuur van je drinkwater? Ik ken meerdere mensen die warm (gekookt) water drinken ipv thee.
Ik heb ook een beetje hetzelfde. Drink niet genoeg, denk er niet aan en anders gewoon te lui om in de benen te gaan en het op te halen ...
En ik drink eigenlijk alleen maar appelsap, kan wel zo een heel glas achter over slaan, af en toe een glaasje sinaasappelsap en ieder morgen en avond een groot glas chocolademelk. Voor de rest niks, geen koffie, geen the en al helemaal geen water...