Ik wil afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Ik wil afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 08:29

Maar hoe ???

Ik doe twee keer per week aan zumba Maar ik merk verder nog niet dat ik af val...

Ik moet qua eten ook veranderen maar geen idee wat gezond is en wat niet

Ik ben opzoek naar tips en lotgenoten

future_vet

Re: Ik wil afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:30

Google... Zoveel dieettips zijn daar te vinden

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:31

Hou eens bij wat je per dag eet en drinkt. Wat had je gisteren allemaal gegeten?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:33

Waar heb je moeite mee met eten? Eet je veel tussendoortjes? Wat mij erg heeft geholpen is om veel water te drinken. Ik drink alleen water en thee. Af en toe als ik op visite ben ofzo eens frisdrank. Verder eet ik tussendoor veel meer fruit en geen koekjes of snoep meer.

Ik heb een app op me telefoon. MyFitnessPal ideaal kun je invullen wat je eet en zo heb je een duidelijk overzicht in wat je naar binnen werkt. En zie je ook beter waar het fout gaat.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:34

Ik vind het appje myfitnesspal echt superhandig! Hij toont ook vitaminen enz, dus als je de moeite neemt om correct in te geven wat je eet, weet je perfect wat je fout en goed doet

Jaan81

Zorgen dat je meer verbrand dan je binnenkrijgt ;)
Frisdrank etc vervangen door water, na 20u niets meer eten, zorgen dat je iedere dag minimaal 20min achtereen beweegt (fietsen of wandelen voldoet al)

Op internet is superveel te vinden! Hier op Bokt ook vast. Op fb zijn daar groepen voor opgericht, zowel voor groepen die willen afvallen als bijvoorbeeld groepen die 'gezamenlijk' thuissporten. Dan heb je een trainingsschema zo voor de pak.
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 03-03-15 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Er is op Bokt al een afvaltopic, toch? Gooi daar anders eens een balletje op, kunnen ze je vast helpen.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:50

Winsel mag ik met je mee doen? Ik ben pas weer begonnen met paardrijden en ik zou graag later endurance willen rijden maar dan mogen er wel wat kilootjes af en mijn conditie mag ook beter. Als ik op het werk 3 trappen naar boven loop ben ik als een klein beetje licht in mijn hoofd en buiten adem.
Ik heb geen frisdrank, snoep en chips in huis. Wat er niet is kan ik ook niet eten. Verder ben ik begonnen met Start2Run van Evy Gruyaert.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:54

Ik wil ook afvallen maar vind eten veels te lekker :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:44

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:49

Mijn zusje is al onwijs veel gewicht verloren door op haar voeding te letten in de zin v van 1x opscheppen bij het avondeten in plaats van 2x, tussendoortjes zoals koekjes vervangen door fruit/yoghurt en water (of ander calorie-arm drinken) drinken ipv calorie-rijke frisdrank. Daar sportte ze niet eens meer naast dan ze al deed.
Je hoeft dus echt niet hard core aan de powerfoods en welke rare dingen dan ook.
Bewegen is super belangrijk, maar je eetpatroon aanpassen kan van zo'n grote invloed zijn.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:49

kynshiri schreef:
Ik vind het appje myfitnesspal echt superhandig! Hij toont ook vitaminen enz, dus als je de moeite neemt om correct in te geven wat je eet, weet je perfect wat je fout en goed doet

Sluit ik me bij aan.
Ik ben begonnen met hardlopen en viel ook maar niet af. Toen ben ik de app gaan gebruiken (soms best confronterend) en sindsdien val ik af :)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:52

Hoe? Heel simpel > een energie (calorie) tekort creëren door minder te eten. Het toepassen is alleen moeilijker. Voeding is 80% verder aanvullen met krachttraining dan kom je een heel eind. Succes!

Ps en als je toch wil eten? Ga dan even weer voor de spiegel staan om te zien waarvoor je het doet

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:55

Zoals hierboven al werd gezegd doe idd eens een eetdagboekje bijhouden. Zo zie je waar het misgaat en wat je kunt aanpassen. Het is heel belangrijk dat wanneer je wil afvallen dat je niet meer calorieën binnen krijgt dat je verbrand.

Maar ga niet te weinig eten, dit is bij veel mensen het probleem hoe minder je eet hoe beter word dan gezegd.
Beter doe je ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner, tussendoortje.

@Jaan81, waarom zou na 20u 's avonds niks meer gegeten mogen worden? je stofwisseling gaat 's nachts gewoon door:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:56

Dat je na 20u niks meer mag eten is een fabeltje, het is meer omdat mensen 's avonds vaak ongezonde snacks voor de tv eten dat dat gezegd wordt. Maar een gezonde snack kan echt geen kwaad.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:02

Ik ben alleen al door geen frisdrank meer te drinken best veel afgevallen. Ik pak alleen in het weekend een snoepjes of een klein kommetje chips (denk ter groote van een nootjeskommetje)
ik sport niet meer dan ik al doe maar let goed op. Ik drink 's avond bijv. Cristal clear ivp cola. Hier zitten weinig call in en is lekker. Meschien dat eens proberen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:05

Doe je naast 2x zumba ook nog andere sporten? Beweeg je veel per dag? Wat eet je precies? Ik ben in december begonnen met naast 6x pw paardrijden, 3x pw fitness incl begeleiding. Ik eet daarom heel veel eiwitten. Het afvallen gaat langzaam maar dan is het ook blijvend, geen schommelingen. Ik drink water of groene thee. En mag af en toe een glas cola. Alles mag, maar wel met mate. 1x in de week beloon ik mijzelf met wat chips of iets anders waar ik zin in heb. Steeds vaker weet ik niet eens waar ik zin in heb en haal dus niks.

Mijn eetschema ziet er ong zo uit:

O: 2 geroosterde pompoenboterhammen met advocado en kipfilet. Daarbij een gekookt ei.
T: snack groente (stukjes komkommer of worteltjes etc.) of fruit.
L: 2 boterhammen met mager beleg, pindakaas is ook goed maar niet te veel. Ook roomboter gebruiken ivm goede vetten.
T: Als ik gesport heb, altijd binnen 30min magere kwark evt met een handje noten en druppel honing.
D: Veel groente en weinig aardappelen of pasta en minimaal 100gr kipfilet of biefstuk etc.
T: Handje noten of als ik nog geen kwark gehad heb de kwark of wat fruit.

Wellicht heb je er wat aan.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:10

Ik wil ook nog 10 kilo maar blijf gewoon hangen kom niet verder dan dit. ben wel 48 kilo kwijt maar toch.
Blijf wel constant tussen de 91 en 94 kilo maar wil eigenlijk naar de 80.
Voel me nog een enorme dikzak :)

Hoe kom ik weer verder, mijn motivatie is wel een beetje op zo..
Ik snoep bijna niet meer enkel in het weekend eens een chipje of gebakje.
Veel water, soms met wat siroop of spa rood.

3 keer per dag een gezonde maaltijd en daar tussen in steeds een kleinigheidje als in fruit, rijstewafel etc..
Zou nog meer kunnen sporten maar daar heb ik de energie niet voor.

Ben een moeilijke eter en vind niet veel lekker dat maakt het ook zoveel moeilijker :o

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:12

Ik woog vorige week 90 kilo, ben 6 dagen aan een stuk door gaan sporten. Mijn schema voor vakanties:

Maandag: Zumba + armtrainen
Dinsdag: Cardio
Woensdag: Armen + Benen
Donderdag: Cardio
Vrijdag: rust.
Zaterdag: werken + cardio
Zondag: armen + benen

Mijn schema voor doordeweeks als ik geen vakantie heb;

Maandag: zumba + armtrainen
Donderdag: paardrijden
Vrijdag: programma ( armen en benen)

Qua eten:
Kijk op verpakkingen die je koopt hoeveel calorieën erin zitten. Je kan best 1 keer in de week zondigen ( snoepen) zolang je het maar met mate neemt. Als tip: Koop een zak met kleine zakjes chips, en neem er om de dag 1. Dat kan prima! Je moet jezelf niet gaan uithongeren want je lichaam gaat dan alles opnemen wat het binnenkrijgt, dan val je dus ook niet af.

Mijn eetpatroon:

Ontbijt: Cruesli met halfvolle yoghurt ( in de ochtend heb je koolhydraten nodig om de hele dag op te teren)

Mee naar school: 2 bruine boterhammen met chocopasta en magere leverworst. Ook een stuk fruit ( sinaasappel, mandarijn, aardbeien enz. enz.)

Avond: Wat de pot schaft. Maar zonder jus en andere sauzen.

Hoop dat je er wat aan hebt! Ik ben in 1 week 3,6 kilo afgevallen! Ben er heel erg gelukkig mee!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:13

nuvel schreef:
3 keer per dag een gezonde maaltijd en daar tussen in steeds een kleinigheidje als in fruit, rijstewafel etc..
Zou nog meer kunnen sporten maar daar heb ik de energie niet voor.

Mocht je geen complicaties hebben ligt dit toch echt naar jezelf. Ik heb ook weleens geen zin maar ik sleep me wel naar de sportschool omdat ik mijn doel wil behalen.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:14

Ten eerste; goed dat je ermee aan de slag gaat! :) Inderdaad is er online veel informatie te vinden over de juiste voeding in combinatie met fitness en/of andere trainingsvormen. Desondanks is er zóvéél informatie te vinden dat dit soms ook verwarrend kan zijn, vooral als je er net mee begint. Je zou om gezond en via de 'juiste weg' (dus jezelf een gezonde leefstijl met voeding en beweging aanmeten, ipv verschillende diëten te proberen) gewicht te willen verliezen, ook informatie op kunnen doen bij je fitness trainer of zumba coach. Zij kunnen gericht met jou kijken hoe jouw levensstijl er nu uitziet; en wat daarin verbeterd kan worden. Hierbij kun je ook haalbare doelen voor jezelf stellen, en is er toch iemand als stok achter de deur. Voor sommige mensen is het 'makkelijk' om zichzelf deze leefstijl eigen te maken en hierin te ontdekken; voor andere is het fijn als er wat hulp is.

Wat wij zien (zelf fitnesstrainer) is dat er zoveel 'gerommeld' wordt met informatie van het internet, dus dan bedoel ik dat mensen bepaalde hype diëten heel fanatiek gaan volgen, of bijvoorbeeld super enthousiast aan thuis trainingsprogramma's beginnen. Helaas zie je hier ook 9 van de 10 keer bij dat dit niet vol te houden is, en uiteindelijk ook niet de gezondste en haalbaarste manier van gewichtsverlies is. Probeer een trainer te zoeken die weet waar hij/zij het over heeft, en die je kan helpen bij een juiste levenstijl waar je de rest van je leven profijt van hebt :D (p.s...vaak is een abbo bij de sportschool waarbij deze trainers al werken, goedkoper dan de meeste diëten haha, ook mooi meegenomen dus!)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:15

Samiyah schreef:
Dat je na 20u niks meer mag eten is een fabeltje, het is meer omdat mensen 's avonds vaak ongezonde snacks voor de tv eten dat dat gezegd wordt. Maar een gezonde snack kan echt geen kwaad.

Wat het is met die fabel, het is meer een suggestie. Als je slaapt verbrand je het langzaamst en zet je veel meer aan, je kan veel beter de hele dag goed eten ( om de twee uur een stuk fruit, brood o.i.d.) zodat je in de avond een kleinere portie kunt eten want dan zet dat niet zo snel om in vet. Als je om de 2 uur eet blijft je spijsvertering in beweging wat ook weer voor verbranding en energie zorgt

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:21

meisje_ schreef:
@Jaan81, waarom zou na 20u 's avonds niks meer gegeten mogen worden? je stofwisseling gaat 's nachts gewoon door:)

Ik zeg niet dat je niets meer mág eten, ik zeg het omdat je dan vaak idd naar de snacks etc pakt. Als je jezelf went om na 20u niets meer te eten, maa je het jezelf makkelijker. Je stofwisseling werkt door als je slaapt, maar staat dan wel op een lager pitje.

TS, als je op stofwisseling of metabolisme verhogen zoekt, vind je een heleboel goede en bruikbare tips. Dat gaat je helpen met afvallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:23

Van sporten val je niet af, je word er wel gezonder van. Elk pondje gaat door het mondje dus daar zit de oplossing. Schrijf eens op wat je op een dag eet en kijk waar je valkuil zit.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:23

Ik ben ok begonnen begin feb. En ik doe het met herbalife, omdat het op een andere manier niet lukt ( zit tussen me oren)
Ik drink nu water of groene thee 1,5 liter per dag. En tussendoortjes zijn fruit of groente. Avond eet pak ik gewoon minder en tsja ik rijd 5 x per week paard en probeer 1 a2 keer te gaan zwemmen.
Ben nu 2 kilo kwijt in een maand en wil er nog 7