Onrustig slapen door pijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Onrustig slapen door pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:13

Ik heb al een lange tijd moeite met slapen. Inslapen is al een hele klus, ook met slaappillen. Dit staat los van de pijn overigens. Ik heb echt al jaren slaap problemen, kan de rust niet vinden. Maar sinds ca 2 jaar heb ik nu ook dit erbij gekregen.

Ik ben een zijslaper en draai ontzettend veel, en toch heb ik vaak echt een vervelende pijn in mijn armen/schouders waar ik op slaap en mijn oren. Het is alsof het word afgekneld en hier word ik dus regelmatig wakker van dat ik weer moet draaien.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben en evt weten wat het beste helpt? Ik word er langzaamaan wel gek van :Y)

Kaula

Re: Onrustig slapen door pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:14

Heb je al eens een ander matras of kussen geprobeerd? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:17

Ik heb sinds een jaar een nieuw matras, had het daarvoor ook en ook tijdens mijn verblijven bij andere mensen. Mijn huidige matras is ook geen goedkope geweest en hij ligt op zich heerlijk. Ik lig daarbij ook redelijk hoog met 2 kussens onder mijn hoofd. Dat bovenste kussen heb ik al ca 7 jaar ofzo :Y) is een kussen met zaden dat zich makkelijk qua vorm aanpast.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:17

Een ander matras kan inderdaad de oplossing zijn. Mijn oude matras had ondertussen een behoorlijke kuil, nu met een nieuwe (pocketveren) matras heb ik geen last meer.

Sorry, te snel geplaatst. :)

Maar ligt je hoofd niet te hoog met 2 kussens?
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 02-03-15 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:18

Ik heb een splinternieuw bed + matras, en gezien het overal is waar ik slaap, lijkt het mij niet dat het daar aan kan liggen

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:19

Ik heb ook altijd pijn. Het beste helpt bij mij om een klein kussentje tussen mijn armen te leggen. Als ik omdraai, hou ik die gewoon vast en draait die mee. Voor de oorpijn heb ik helaas geen tips. Ik heb het bij het ene kussen wel meer als bij het andere, maar weg is het helaas nooit. Ik lees even mee.. :-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:25

Heel herkenbaar. Standaard pijn in mijn armen. Ik slaap namelijk met mij armen boven mijn hoofd. Geen idee waarom?? :+

Als vriend 's nachts wakker wordt maakt hij mij wakker met de mededeling: "handen omhoog of ik schiet". := Dan word ik wakker gooi mijn armen naar beneden en de pijn ebt langzaam weg.

Ik lees mee voor de gouden tip!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:38

nadeel van 2 dikke kussens is dus wel dat je niet goed op je rug kunt liggen.
en op je rug heb je minder last van pijn in je arm.
door artrose in.mijn schouders kan ik ook slecht op mijn zij slapen.
oplossing is toch echt een kussen gaan weghalen.
je moet daar aan wennen en dus slaap je eerst weer wat onrustig, maar zou dat toch zeker proberen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:49

Inderdaad een kussen weghalen! :j Het zou zo kunnen dat je nek door die twee kussens in een rare hoek ligt (en dus iets afknelt), en nekpijn trekt ook door je schouders en armen.
Verder is de gegeven tip van een klein kussen tussen je armen zeker het proberen waard. Even zoeken naar de juiste houding maar als je het kussen goed legt verspreid het de druk van de bovenste helft van je lichaam op de onderste.

Ik heb nu een half jaar een nieuw matras wat heerlijk ligt maar waardoor ik ook pijn had. Al deze trucs hielpen mij enorm!
Laatst bijgewerkt door Palmera op 03-03-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:51

Ik heb het zelfde probleem als jou incl medicatie om goed te kunnen slapen (al gebruik ik die minimaal ivm bijwerkingen). Ook een zijslaper en 2 kussens waar ik ook echt niet zonder kan daar mijn hoofd anders op 'hol'slaat en meerdere malen per nacht wakker omdat mijn lijf vreselijk pijn doet. Een tip heb ik helaas niet, dus ik lees graag mee en hoop dat iemand een goede tip heeft!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:54

Ik heb na jaren rug-nek-schouder-arm-pijn mijzelf een Tempur kussen cadeau gedaan! Het heeft 2 bobbels in de lengte en je hoofd ligt in een soort goot, waardoor je nek en schouder ontlast worden. 't Is moeilijk uit te leggen, maar als je een plaatje er van opzoekt, wordt het wel duidelijk wat ik bedoel. Ik vind dit kussen echt een verademing!

http://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=CfJTu ... ticle/1386

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:08

Carpaal tunnel syndroom?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:11

Heb je al eens magnesium bijgeslikt?

Op het moment dat ik een hoge spierspanning heb / veel stress in mn lijf dan krijg ik dezelfde klachten als dat jij hebt omdat ik kennelijk dan in mn slaap nog de rust niet kan vinden.

Magnesium helpt daarbij wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:16

2 kussens kan nog wel eens de oorzaak van de pijn zijn. Wat je kan doen is naar een goede beddenzaak gaan en daar testkussens meenemen. Deze kan je dan kosteloos (wel borg) een aantal weken proberen, niet goed, prima dan breng je die terug en ruil je die om voor een andere.

Ik heb al jaren een 'gezondheidskussen' maar deze was helaas ook op. Heb er nu 4 geprobeerd en de 3e uiteindelijk voor de 2e keer geprobeerd en die gehouden.
Heb zelf chronische klachten aan nek/schouder en die zijn een stuk verlicht door het juiste kussen.

Het inslapen en niet de rust kunnen vinden zal daarmee natuurlijk niet opgelost worden maar daarvoor kan ik je geen tips geven, ik ben zo iemand die het hoofd aan het kussen legt en is vertrokken.