Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bono_ schreef:Ik lees graag even mee. Heb er niet zoveel verstand van maar vriendlief zit aan de medicijnen omdat hij een veel te hoge cholesterol had/heeft en daarmee dus inderdaad kans om op latere leeftijd last te krijgen van hart en vaatziekten. Het zit schijnbaar bij hen in de familie, zijn vader had dit ook en heeft 10 jaar geleden en hartstilstand (of hartaanval? weet ik zo even niet meer) gehad, waarschijnlijk als gevolg van zijn te hoge cholesterol.
Florenc schreef:Ik ga mij geen uitspraken doen over het al dan niet juist zijn van bovenstaande, daarvoor ben ik niet voldoende wetenschappelijk onderlegd.
Wat ik wel weet is dat ik vorig jaar na een periode van 4 maanden eten tegen alle richtlijnen van het voedingscentrum in (14 eieren per week, vlot 300 gr vlees per dag, + drie dagen vis per week, geen brood/aardappelen/psta,...) mijn cholesterol in mijn bloed heel erg laag was ten opzichte van het gemiddelde.
Florenc schreef:Ik ga mij geen uitspraken doen over het al dan niet juist zijn van bovenstaande, daarvoor ben ik niet voldoende wetenschappelijk onderlegd.
Wat ik wel weet is dat ik vorig jaar na een periode van 4 maanden eten tegen alle richtlijnen van het voedingscentrum in (14 eieren per week, vlot 300 gr vlees per dag, + drie dagen vis per week, geen brood/aardappelen/psta,...) mijn cholesterol in mijn bloed heel erg laag was ten opzichte van het gemiddelde.
Kuggur schreef:Ik sta altijd erg achterdochtig tegenover een nieuwe zienswijze die een complottheorie ("leugens", "cholesterol maffia") nodig heeft om de gangbare mening te verklaren.
Sizzle schreef:De waarheid zal in het midden schommelen.
Maar titels die de woorden: bedrog, leugen, DE Waarheid, complot of revolutionair bevatten kun je beter terug zetten in het schap.
Pure marketing rotzooi.
RuthenRoos schreef:Toch denk ik dat de boel in beweging is en hopelijk wordt er snel meer duidelijk. Ik geloof in gevarieerd eten van natuurlijke producten, dus... Becel komt er bij mij niet in, al dan niet met cholesterolverlagende toestanden.