Iemand tips tegen glimmende huid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Iemand tips tegen glimmende huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 18:19

Goedeavond :)

De een heeft een onzuivere huid, de ander een droge, maar zo heb ik last van een (hoewel zuivere) maar vettige huid. Ofterwijl, rondom mijn neus en op mijn wangen glim ik een paar uur nadat ik makeup op heb gedaan en het ziet er zo verschrikkelijk uit.. Alsof ik olie erop heb gesmeerd :+

Ik gebruik gewoon foundation van een goed merk, haal dat er s'avonds altijd af en normaal gesproken gebruik ik ook kleurloos compact poeder van essence. Maar deze is nu op en moest ik minimaal 3x per dag opnieuw opdoen waardoor je op een gegeven moment ook het poeder zag zitten. Niet mooi dus.. :(

Hebben jullie misschien tips? Alles is welkom, zowel poeders als foundations als matterende lotions! :)
Als je ook met dit probleem kampt kun je ook altijd reageren, so tell me! :)

saabineex

Re: Iemand tips tegen glimmende huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:21

Ik heb ook altijd last gehad van een glimmende huid, vooral rond mijn neus en mijn voorhoofd. Sinds ik elke dag water drink is het een stuk minder geworden, misschien dat dat werkt?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:26

Probeer niet te veel dagcrème te smeren s'ochtends, als je dat gebruikt. Ik heb er zelf ook last van, ik gebruik foundation van Bourjois en poeder van catrice. Overdag dep ik soms met een tissue en als ik nog naar iets belangrijks oid ga dan poeder ik nog een beetje bij. Ik drink zo goed als alleen water en daar is het misschien wel wat minder van geworden, maar mijn huid is nog steeds redelijk glimmend helaas.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:30

Paar opties:
- Andere foundation gebruiken. Je hebt foundations met een matterend effect, laat je eventueel adviseren of zoek reviews op internet. Daar hoeft soms zelfs geen poeder overheen. In jouw geval waarschijnlijk wel. Zoek naar iets olievrij. "Een goed merk" wil niets zeggen. Je wil een foundation die past bij jouw huidtype :)
- Matterende primer onder je foundation gebruiken. Deze heb je bij budgetmerken, maar ook in de parfumerie.
- Goede gezichtsverzorging gebruiken. Kies voor milde, verzorgende producten, zonder alcohol. Je wil je huid niet uitdrogen want die gaat dan als tegenreactie extra talg aanmaken. Zorg dus dat je dagcrème voldoende hydrateert.
- In plaats van gedurende de dag bij te poederen, tussendoor blotting paper gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:48

Een primer gebruiken. Kan ook zonder foundation eroverheen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:53

Ik ga iets zeggen waar vast iedereen over gaat valen haha maar ik gebruikte elke dag voor dat ik wegging 70 % alcohol op een wattenschijfje en streek dan alleen over de vettige zones heen. Beste tip die ik ooit heb gehad en zo voorkom je dat je met allemaal make up op moet lopen. Nu veel minder last van nu ik ouder ben

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:15

LZP -> MWS

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:51

Die tip van de alcohol zou best kunnen. Alcohol droogt je huid uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:22

Inderdaad een goede tip van Jenny_S volgens mij, probeer dat eens TS :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:24

Ik heb ook een glimmende huid, en ik gebruik altijd poeder van essence 'all about matt'
Zorgt voor een mooie matte huid :)) (is alleen verbergen, niet verhelpen natuurlijk)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:32

In theorie zou de talgaanmaak van de huid minder worden als hij meer vet gehouden wordt.
Dit heb ik getest door ongeveer 4 a 5 keer per dag creme op te smeren, in plaats van de gebruikelijke eenmaal in de ochtend.
Het werkte zeker en mijn huid is nu minder vet.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:35

sadekeshia schreef:
In theorie zou de talgaanmaak van de huid minder worden als hij meer vet gehouden wordt.
Dit heb ik getest door ongeveer 4 a 5 keer per dag creme op te smeren, in plaats van de gebruikelijke eenmaal in de ochtend.

Opzich zou deze theorie kunnen kloppen, maar dat zou dus het gebruik van alcohol dus ontkrachten. Met alcohol haal je echt de natuurlijke vetlaag weg, wat je huid juist extra zou stimuleren tot aanmaak van een vette laag.

Als je dan een dagje niets opsmeert, dan is het dus dubbel zo vet...

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:36

Lynaro schreef:
sadekeshia schreef:

Opzich zou deze theorie kunnen kloppen, maar dat zou dus het gebruik van alcohol dus ontkrachten. Met alcohol haal je echt de natuurlijke vetlaag weg, wat je huid juist extra zou stimuleren tot aanmaak van een vette laag.

Als je dan een dagje niets opsmeert, dan is het dus dubbel zo vet...

okee, dat heb ik nog niet gemerkt want ik kan niet een dag zonder :+

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:37

Ik bedoel dan de alcohol!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:38

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:43

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:44

Ik zou het zelf niet verdoezelen daarmee slippen je talgklieren dicht en krijg je alleen maar meer ellende zoals onzuiverheid en puistjes
Dat met alcohol je huid weer vetter wordt omdat je het uitdroogt was bij mij niet het geval. Je moet het gewoon niet overdrijven. Gewoon enkel er dagelijks mee af nemen en je bent klaar. Ook niet hoger dan 70% gebruiken dan ontsmet het ook gelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:45

Ik heb ook een gigantisch vettige huid, zelfs als ik geen make-up draag kan ik halverwege de dag gewoon echt het talg en de olie eraf vegen met mijn handen. Ik gebruik nu speciale creme en reinigingsgel voor een vettige huid en het gaat nu ietsjes beter. Foundation dragen helpt in ieder geval niet :=

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:59

als ik een glimmende huid heb grbruik ik translusand poeder dat is witte poeder dat zich aan je huidskleur aanpast dit alleen gebruiken als je foundation op hebt en dit zet het ook meteen vast en blijft je make-up langer zitten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 18:03

Ik zal vanavond de alcohol uitproberen!
De witte poeder van essence all about matt is degene die ik eerst gebruikte zie OP.
Werken die oil blotting tissues?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:08

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 10:51

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 16:13

Niemand?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:38

Absoluut geen alcohol gebruiken! Zoals sadekeshia al aangaf wordt je huid daar enorm droog van, waardoor je huid zelf nog meer talg gaat produceren (= een nog vettere huid). Ik zou zorgen dat je 's ochtend een goede dagcreme gebruikt en ook 's avonds na het reinigen van je huid. Foundation zou ik persoonlijk niet doen, gewoon een matterend poedertje zou voldoende moeten zijn :) Succes!