ervaringen met alternatieve geneeswijzen bij AD(H)D?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

ervaringen met alternatieve geneeswijzen bij AD(H)D?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:14

Gezien ik zelf enorm vast loop met mijn diagnose van ADD met mobiele onrust en medicatie en therapieën hun werk niet lijken te doen, ben ik met het idee van de alternatief opzoeken aan het spelen.

Nou is mijn vraag wie ervaring heeft met alternatieve geneeswijzen bij dergelijke 'stoornissen'?

kim_hester

Re: ervaringen met alternatieve geneeswijzen bij AD(H)D?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:40

stuur mij maar even een pb.
Heb wellicht de oplossing voor je. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 09:34

ik ben vandaag bij een acupuncturist geweest en voor hem was alles duidelijk. Ik heb last van m'n milt, maag en lever wat enorm veel frustratie, schommelende emoties en hormonen, irritaties en moeheid veroorzaakt. Daar gaan we nu eerst mee aan het werk door middel van kruiden. Over twee weken heb ik een vervolg afspraak waarin we het via de naalden aan gaan pakken.
Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt voor mij.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:41

Ik ben erg benieuwd! Ik zou ook wel eens een dergelijke behandeling willen proberen. Waar ben jij geweest?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 09:49

ik heb het aangekaart aan mijn huisarts en die verwees me door naar een fysiotherapeut op dezelfde praktijk die ook acupunctuur doet

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:56

Ik weet niet hoe goed je engels is, maar in Amerka is veel onderzoek gedaan naar de invloed van voeding op AD(H)D. Het komt namelijk nauwelijks voor in niet-westerse landen.

Ik reageer bijvoorbeeld heel heftig op E-120 (rode kleurstof) en E-621 (Mononatriumglutamaat/ MNG / MSG / Ve-tsin / glutamaat, glutamaatzuur / plantaardige gehydrogeneerde oliën en vetten / gehydrogeneerde eiwitten / gelatine / calcium- of natriumcaseïnaat / toegevoegde gist / gistextract / monokaliumglutamaat)

Dat eet ik nu niet meer en ik heb veel minder klachten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:12

Ik ken drie of vier mogelijke invalshoeken.
Naar dieten zijn serieuze onderzoeken gedaan met een vrij hoog succespercentage, het ging meen ik om een eliminatie dieeet. (Wat overeen zou kunnen komen met milt en leverenergie die uit balans zijn! )

Verder is er de KISS problematiek, ofwel nekwervels die niet correct staan en daardoor de functie van het evenwicht verstoren. Let op: veel menemensen met kissproblematiek hebbben geen evenwichtsklachten, maar ook stabiele oogbewegignen, stil kunnen staan of zitten, etc hebben daar mee te maken.

Hiet aan verwant: kijk eens op de site http://www.inpp.nl dit gaat dieper in op evenwicht, maar ook motoriek, concentratie en coördinatie.

En er zijn verhalen, dat sommige mensen moeilijk betagolven kunnen aanmaken. Via een psycholoog die neurofeedback doet, kun je dat onderzoeken. (Zo ja: trainen, kan ook met speciale cd's die in de handel zijn: google eens op "binaural effect" en hemisync, brainsync, en er zijn vast nog meer.)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:29

van het scheef staan van nekwervels heb ik eerder gehoord. Zo raadde ene cranio-sacraal behandelaar mij om Atlas Provilax te laten doen om mijn eerste nekwervel recht te zetten. Zelf kon ik daar destijds geen ervaringen over vinden en heb ik dat gelaten voor wat het was.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:35

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 22:20

Inmiddels zit ik op dag twee van de kruiden en niks dan lof erover.
Heb een stuk meer comfortabele energie en taken doen kost me al een stuk minder moeite. Ben benieuwd hoe het vordert gedurende de week. Tot nu toe voel ik me er erg goed bij :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:56

Wat fijnn!!