Trainen naast het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Trainen naast het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:58

Hoi allemaal!

Ik ben weer begonnen met rijden! Super leuk natuurlijk, maar de waarheid wordt wel pijnlijk duidelijk, mijn spierkracht is weg. Doorzitten is een drama en galopperen is ook geen gezicht.

Ik rij vanaf m'n 8ste en waar ik een aantal jaar geleden nog 2 paarden per dag reed, doe ik het nu met een half uur privéles, 1x in de 2 weken. Graag zou ik meer rijden maar dat zit er op het moment ivm tijd/geld even niet in helaas.

Nu zou ik errrrrug graag weer gewoon 'normaal' kunnen rijden en ben ik opzoek naar oefeningen om m'n spieren weer terug te krijgen. Een paar dingetjes, ik heb een slechte rug, slechte knieën en slechte schenen. Ik heb een pure hekel aan hardlopen en eigenlijk ook aan sporten in het algemeen. (ja, dit wordt dus een opgave. :Y) :D )

Iemand die wat oefeningen/programma weet die ik niet binnen een week opgeef en die mij mijn spieren weer teruggeeft? :D

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:03

Zwemmen :D

Dat is vast niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar zeker als je zegt een paar zwakke plekken te hebben lijkt me dit heel geschikt. Plus dat het overall goed is voor je conditie.

Fleurfloran

Re: Trainen naast het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:07

Ik heb hetzelfde probleem met doorzitten, ben na 3 rondjes dood op. Ik volg even!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:08

Ben met een 7 minuten trainings app begonnen, waar ik naast de dagen dat ik paard rij nog wat oefeningen doen. Ondanks dat het niet veel is en ik merk dat ik die app zelfs moet opbouwen na 1 jaar niet veel rijden, werkt het wel. Het rijden en vooral doorzitten gaat al weer stukken beter. Misschien dat ik van de zomer wat meer tijd heb om te gaan sporten en dan hopelijk met een vriendin naar de sportschool kan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:40

Hardlopen !
Doe ik nu ook sinds een drietal maanden naast het paardrijden en ook de dagen dat ik paardrij en het is niet te geloven hoe fel die spieren in de benen en romp (die je opbouwt met hardlopen) je ook helpen bij het paardrijden!
En je merkt al heel gauw verschil hoor !

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 11:39

Ik heb vandaag de 7 minute workout samen met een andere app voor buikspier oefeningen een kans gegeven en ik die combinatie vond ik erg fijn! Ben benieuwd hoelang dat blijft... :))

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:52

Opnieuw en opnieuw jezelf er toe zetten is het moeilijkst, merk ik ook van mezelf.