Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat vervelend dat je nooit echt hebt kunnen aarden in Frankrijk.. Persoonlijk denk ik dat je Nederland misschien in je herinneringen ook beter maakt dan dat het is. Het is hier ook keihard bikkelen voor je plekje. Aan de andere kant, waarom kom je hier niet een tijdje wonen bij familie. Volg je eigen gevoel en probeer je plekje te vinden in de wereld. Als jij denkt dat dat in Nederland is dan is er maar 1 manier en dat is proberen. Komt wel goed, voor iedereen is er een plekje je moet het alleen durven te vinden.
Je hebt het in elk geval een kans gegeven als ik de jaren zo tel dat je er woont, maar als het niet wil, dan wil het niet. De rest van je leven ongelukkig blijven, is ook geen optie. Dus terug naar Nederland is misschien wel de beste keuze
...misschien kan je daar ook even met de mensen praten, wie weet helpt het je wel een stukje op weg. Elisa2 schreef:Persoonlijk denk ik dat je oa last heb van je "pestverleden" aangezien je toen met veel spanning naar school ging en zoiets sla je op en kun je erg last van krijgen als je het niet verwerkt.
Ik denk ook dat het niet zozeer met NL of frankrijk te maken heeft, wellicht had je in NL op school hetzelfde gehad?
In ieder geval raad ik je aan om aan jezelf te gaan werken dmv therapie, emdr etc. om dat stukje pest verleden te verwerken.
Mocht het een totale ramp worden kan je altijd gewoon direct naar huis!