Ik heb echt dringend hulp nodig. Het zit zo: een tijd geleden ben ik begonnen met aan mijn gezicht krabben. Ik had het zelf onder controle, en deed het alleen als ik nerveus was. Ik kon er mee stoppen wanneer ik wilde. Niks aan de hand dus. Maar langzaamaan gebeurde het vaker. Niet alleen meer als ik zenuwachtig was, en soms had ik niet eens door dat ik weer liep te krabben. Inmiddels is het echt dwangmatig geworden. Als ik tv kijk, huiswerk maak, whatsapp, lees... noem maar op. Als mijn beide handen niet bezig zijn ga ik automatisch aan mijn gezicht krabben. Ik heb het zelf niet meer door. Meestal als iemand zegt: 'hou eens op met dat krabben', of soms zelfs als ik bloed aan mijn vingers zie zitten, kom ik er achter. Dan zeg ik tegen mezelf: ophouden, nu. Maar dan een aantal minuten later betrap ik mezelf gewoon wéér...
Het resultaat is nu dat mijn hele gezicht, vooral voorhoofd, vol zit met wondjes en bultjes. Het is ontzettend lelijk en superirritant. Ik wil hier echt vanaf, maar hoe doe ik dat?
Mijn nagels kortknippen heb ik al geprobeerd, maar het hielp niks...