Hele droge huid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Hele droge huid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:25

Hoi bokkers!

Ik draag redelijk vaak makeup en ik begin steeds meer last te krijgen van een droge huid op en rondom mijn neus mijn wangen en het ergst mijn voorhoofd. Weet iemand van jullie een goede creme hiervoor? Ik haal savonds altijd mijn makeup eraf en ik gebruik 1 tot 2 keer per week een hydraterend masker van Collistar. Dat werkt opzich wel redelijk alleen maar voor 1 dag.. Heeft iemand hier tips voor een goede niet te dure dagcreme voor de droge huid?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:27

Koop een pot kokosolie (gestold, ongeparfumeerd, puur). Dit verwarm je even in een pannetje of de magnetron, en smeer je huid (en haar) hiermee in. Je kan er ook heel fijn in bakken etc.

Leonie_M

Re: Hele droge huid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:31

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:31

kokosolie is idd erg fijn spul. Maar het smelt al in je hand, dus opwarmen is niet per se nodig.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:32

Blauwe pot van nivea, werkt altijd goed en is niet mega duur.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:35

Ik had laatst een huidverzorgingsworkshop en alleen dagcreme is niet genoeg om je huid volledig te verzorgen. Het beste is te beginnen je huid te reinigen met een reingingmelk. Daarna met een tonic en dan volgen met een dagcreme. Foundation is dan eigenlijk stap 4, dat werkt als een beschermlaagje tegen invloeden van buitenaf zoals koude. 's Avonds herhaal je dat dan weer maar smeer je een nachtcreme en doe je uiteraard geen foundation op!

Ik heb nu producten van Nutrimetics..niet goedkoop maar ik heb het idee dat mijn huid er op van opknapt!
Laatst bijgewerkt door PreciousViva op 21-02-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:35

Kruidvat heeft ook een eigen lijn verzorgingsproducten, niet al te duur en erg prettig ;)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:36

Lizzle schreef:
Koop een pot kokosolie (gestold, ongeparfumeerd, puur). Dit verwarm je even in een pannetje of de magnetron, en smeer je huid (en haar) hiermee in. Je kan er ook heel fijn in bakken etc.

Dankjewel! Hoor ik veel goeds over indd! Enig idee waar ik kokosolie kan halen?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:37

Vaseline werkt niet voldoende als je echt een hele droge huid hebt, het beschermt tegen invloeden van buitenaf maar heeft verder niet echt verzorgende bestanddelen :) kokos- of jojoba olie schijnen goed te helpen tegen droogte en zijn goed betaalbaar bij o.a toko's . Arganolie ook, maar die ruikt niet erg lekker..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:37

Ik gebruik sinds een tijdje pure (koudgeperste) jojoba olie. Is echt wereldspul! Mijn vette stukken zijn wonderbaarlijk een stuk minder vet en mijn droogteplekjes zijn niet meer te bekennen.
Heb ook over kokosolie gedacht, maar dat kan de huid soms verstoppen en dus pukkeltjes veroorzaken en daarom ben ik daar niet voor gegaan. Ik gebruik gewoon 1 a 2 druppeltjes onder mijn dagcreme met SPF en 's avonds ietsje meer.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:38

PreciousViva schreef:
Ik had laatst een huidverzorgingsworkshop en alleen dagcreme is niet genoeg om je huid volledig te verzorgen. Het beste is te beginnen je huid te reinigen met een reingingmelk. Daarna met een tonic en dan volgen met een dagcreme. Foundation is dan eigenlijk stap 4, dat werkt als een beschermlaagje tegen invloeden van buitenaf zoals koude. 's Avonds herhaal je dat dan weer maar smeer je een nachtcreme en doe je uiteraard geen foundation op!

Ik heb nu producten van Nutrimetics..niet goedkoop maar ik heb het idee dat mijn huid er op van opknapt!

Okee! Ik verdien niet zo veel dus ik zal is kijken.. Bedankt voor de informatie trouwens zal het onthouden!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:40

Vaseline niet op je gezicht smeren, dan gaat je huid verstoppen.
Ik lees ook mee, af en toe wordt m'n gezicht ineens heel droog terwijl ik geen foundation oid gebruik, best hinderlijk :(

Yv_

Re: Hele droge huid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:42

Van die gure wind die er momenteel zo fijn is, krijgt je huid ook een opdonder he.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:43

Niece schreef:
Vaseline niet op je gezicht smeren, dan gaat je huid verstoppen.
Ik lees ook mee, af en toe wordt m'n gezicht ineens heel droog terwijl ik geen foundation oid gebruik, best hinderlijk :(

Ja ik heb er ook best last van helemaal omdat mijn foundation er nu heel raar opzit door die schilfertjes alsof het een laag is waar stukjes uitvallen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:44

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:44

Yv_ schreef:
Van die gure wind die er momenteel zo fijn is, krijgt je huid ook een opdonder he.

Dat merk ik ja! Maar het is nu ietsjes erger maar niet heel veel erger van normaal.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:45

melanie0906 schreef:
Lizzle schreef:

Dankjewel! Hoor ik veel goeds over indd! Enig idee waar ik kokosolie kan halen?

Je kan om te proberen een klein potje kopen bij een Eko plaza of Appie. Zag het laatst zelfs bij de Xenos. Als het bevalt kanje beter een hele emmer online bestellen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:45

Ik gebruik voor zeer droge huid kokosolie, en als zelfs kokosolie de boel niet meer kan redden (ik gebruik een medicament vergelijkbaar met Roaccutane) dan smeer ik pure arganolie, dan is het zo weer zacht.

Kokosolie daar kan je direct een grote pot van kopen, het is zeer lang houdbaar. Ik vul dan kleinere potjes af en gebruik het voor mijn haar, als make up remover en als dag- en nachtcrème, en om te koken!