stundenten zorgverzekering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

stundenten zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 23:28

alvast excuses als het verkeerd staat :o
ik kon hier geen (recent) onderwerp over vinden, dus open toch maar een topic..

ik word volgende maand 18, dat betekent dus een heleboel dingen regelen.. zo ook mijn zorgverzekering.
nu ben ik al de hele avond aan het zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer :=
ik ben 1e jaars mbo, nog geen stufi (vanaf 1 april) en ben pas net aangenomen bij mijn nieuwe baan, waar ik hopelijk 6 dagen per week ga werken na schooltijd.
ik zoek dus een goedkope zorgverzekering!
er waren altijd hele goedkope, maar vanaf 1 januari 2015 zijn die dus niet meer goedkoop...
de verzekeringen die ik nu vind zijn wel goedkoop, maar dan heb ik 875 euro aan eigen risico ( :wow: ) en dat is me toch iets teveel van het goede..
ook wil ik een verzekering met het liefst een aanvullend pakket wat redelijk veel orthodontie vergoed (ik begrijp dat dit duur is, maar het is echt nodig _O- ) dus niet maar 1000 euro per verzekeringsperiode..

is er iemand die mij wat duidelijkheid kan brengen, en misschien wat goedkope verzekeraars weet? :=

alvast heel erg bedankt! _/-\o_

Jasmijn159

Re: stundenten zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:29

Heb je die vergelijkingssites al geprobeerd?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 23:30

ja, allemaal helaas -O-
ze lijken allemaal goedkoop, maar zodra je er gaat kijken zijn ze duurder, hebben geen orthodontie, enz..

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:00

Kijk eens bij zilveren kruis achmea of vergelijk eens via independer.

In december ben ik ook gewisseld van zorgverzekering, scheelt toch weer 20 euro per maand. Maar zit nu op een bedrag van +-110 per maand.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:08

Tsja, ik kijk altijd via d vergelijkingssites. Bijv. op independer of prizewize kun je precies invullen hoeveel orthodontie er minimaal in moet zitten. En als het dan nog te duur is ben ik bang dat je 't ook niet goedkoper gaat krijgen. Aanvullende eisen tikken nou eenmaal vaak hard aan..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:37

Ik zit bij anderzorg. http://www.anderzorg.nl

''Anderzorg biedt al vijf jaar op rij dé goedkoopste Basisverzekering van Nederland. Je bent al verzekerd voor € 66 per maand met maximaal eigen risico. Gunstig voor je portemonnee als je verwacht weinig gebruik te maken van zorg. Wil je je toch graag aanvullend verzekeren? Dan heb je bij Anderzorg keuze uit verschillende aanvullende opties. Kies voor een kant en klare (combinatie)verzekering, of stel je aanvullende verzekering zelf samen. Zo verzeker je wat er voor jou toe doet.''

Wel max. €1000 aan orthodontie.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 21-02-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:41

Ik denk dat je met die eisen niet goedkoop komt. Ik zit bij FBTO en heb alleen voor €250 per jaar tandarts meeverzekerd en het hoogste eigen risico, en dan moet ik nog bijbetalen boven de zorgtoeslag.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:43

Ik ben bang dat die >1000 euro voor orthodontie het duur maakt, daarvoor zit je namelijk op ontzettend uitgebreide pakketten en die maken het duur. Een aantal jaar geleden had ik misschien een tandimplantaat nodig (geschatte kosten zo'n 2000 euro) en toen betaalde ik ook 135 euro in de maand aan zorgverzekering terwijl de basisverzekering toen hooguit 80 euro was.

Ik weet niet wat orthodontie je per jaar effectief kost, maar stel dat dit 1200 euro is, kun je dan niet beter een pakket nemen die 1000 euro vergoed en die 200 euro zelf betalen? Als je daardoor een verzekering kunt nemen die 30 euro goedkoper is, scheelt dat een hoop natuurlijk!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:45

Ik zit ook bij AnderZorg en heb Jong als aanvullende verzekering. Heb wel tandarts erbij, maar weet zo niet of orthodontie erbij zit.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 14:32

bedankt voor de reacties allemaal! ik ga alles even bekijken! :)

het probleem is vaak dat je geen aanvullende orthodontie kan nemen, maar alleen tandarts bijv.
wat jij zegt Yessy kan inderdaad wel! dankje voor de tip!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:32

Neem anders eens contact op met een aantal zorgverzekeraars, dan kunnen ze je veel beter informeren! Zij zullen wel precies weten hoe en wat, en misschien weten ze nog andere zorgverzekeraars die wel aan jouw eisen voldoen. :)