Mysofonie, wie nog meer en wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ivjee1213

Mysofonie, wie nog meer en wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 21:09

Mysofonie, de woede en de ergernis die je voelt bij het horen van eetgeluiden en ademhalingsgeluiden.

Precies dit is mijn grote probleem in het dagelijks leven. Iedere keer als ik iemand hoor eten of zwaar hoor ademen, dan word ik van binnen zo boos, terwijl hier helemaal geen aanleiding toe is.

Ik kan er ook niet vanaf komen en het lijkt wel alsof het steeds erger wordt :(

Iemand die hier nog meer last van heeft of weet wat er tegen te doen is?

AmyII

Re: Mysofonie, wie nog meer en wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:11

Ik durf niet te zeggen of ik er zo erg last van heb al jij, het is wel iets wat mijn humeur op een dergelijk moment behoorlijk kan doen bevriezen.
Ik word er zoals jij al zegt echt driftig, woest van maar ik uit het nooit echt. Ja ik ga hooguit zitten zuchten of ik sluit me 100% af van mijn omgeving.

Het is best wel grappig ook; ik ben officieel slechthorend verklaard maar dergelijke geluiden vang ik dus nog wel op en ik word er gèk van!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:12

Er is hier volgens mij vorig jaar ook een topic over geweest...even terug zoeken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:12

Mijn man heeft er last van, wat samen eten moeilijk maakt. Ook chips ed eten of zelfs te hard gebakken stokbrood levert irritaties op.
Volgens mij kan je je bij een psycholoog wel laten behandelen hiervoor...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:13

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:15

Dit heb ik ook, écht heel erg. :') Afschuwelijk als mensen zo zitten te eten of adem te halen! Of als ze erg luidruchtig slikken met drinken is ook verschrikkelijk.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:16

Ja ik heb er ook echt extreem last van. Kan die mensen wel slaan, terwijl ze er natuurlijk (vaak) weinig aan kunnen doen. Echt irritant vind ik het.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:20

Verschrikkelijk die eetgeluiden!
Ik zat pas in de wachtkamer bij de huisarts en naast me zat een moeder met een klein jongetje.
Hij kreeg toen een doosje met snoepjes:wat een hel.
Rillingen over mijn rug en ik wilde zo graag gaan schreeuwen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:21

Ik wist niet dat daar een term voor bestond!
Mijn zoon (9 jaar, PDD-NOS stempeltje) heeft ook een ontzettende hekel aan smakken. En hij vindt al gauw dat iemand smakt - vooral zn zusje, terwijl ze écht wel netjes eet.
Ik erger me wel eens aan hoor, want het is nou niet bepaald dat hij über netjes eet aan tafel (met zn handen, boertjes laten, weg lopen van tafel, zeuren over eten, kliederen er mee etc) en ook de chips gaat ALLES behalve geluidloos naar binnen, maar wel zaniken over smakken :+

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:22

Ik herken dit wel, al kan ik niet zeggen dat ik echt boos wordt, eerder geïrriteerd. Eetgeluiden probeer ik meestal te overstemmen met de tv en mijn vriend krijgt af en toe de bijnaam Darth Vader.......

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:24

Soms als je je aan iemand irriteert, en je gaat daarop letten dan is alles vervelend :$ (Toen ik er last van kreeg, werd het tijd om mijn ex te dumpen :+ dat ie ademhaalde was al vervelend...)

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:25

Mijn zoon (10 jaar, pdd nos/adhd) heeft dit ook zeer extreem.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 21:27

Ik word er zelf echt witheet van woede van... En er zijn zelfs mensen die het presteren om binnensmonds te smakken of de tanden heel hard op elkaar klappen. Het liefst ga ik dan naar boven of sla ik de boel kort en klein (voor de duidelijkheid, nog nooit gedaan, maar heb er alleen de neiging toe). Ben ook eigenlijk in staat om maandag de dokter te bellen, want na een aantal jaar ben ik er klaar mee haha

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:35

Ivjee1213 schreef:
Ik word er zelf echt witheet van woede van... En er zijn zelfs mensen die het presteren om binnensmonds te smakken of de tanden heel hard op elkaar klappen. Het liefst ga ik dan naar boven of sla ik de boel kort en klein (voor de duidelijkheid, nog nooit gedaan, maar heb er alleen de neiging toe). Ben ook eigenlijk in staat om maandag de dokter te bellen, want na een aantal jaar ben ik er klaar mee haha

Dit inderdaad, zo ergelijk. :Y)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:39

Ik denk dat ik er ook last van heb, eet ook redelijk vaak niet, omdat ik al weet dat ik me er aan ga storen. Misschien dat ooit ik naar het AMC wil om het te laten onderzoeken, maar nu nog maar even niet.

Dominique_96

LZP >> MWS

Renaatt92

Ik herken het ook. Ik heb het heel erg met eet en drink geluiden. Ik raak zo gefrustreerd dat ik wel kan gaan huilen, zo naar is het. Gelukkig houdt mijn lieve vriendje goed rekening met mij.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:40

Jaaaa! Ik heb er vooral last van bij mijn vader, die heeft ook nog van die lekker knappende kaken. Ik kan er zo boos om worden soms, al ben ik dan 9 van de 10 keer de hele dag al wel wat prikkelbaar. :D

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:41

Knakkende kaken is inderdaad ook bekent bij mij. Brrr

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:43

Zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat 'Je zal het maar hebben' van BNN er een keer aandacht aan heeft besteed. Misschien wel interessant voor jullie als lotgenoten?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:47

Renaatt92 schreef:
Ik herken het ook. Ik heb het heel erg met eet en drink geluiden. Ik raak zo gefrustreerd dat ik wel kan gaan huilen, zo naar is het. Gelukkig houdt mijn lieve vriendje goed rekening met mij.

Dit. Er gewoon bijna van moeten huilen.

Over het zoontje met PDD-NOS stempel die zich om hetzelfde ergert maar zelf ook geluiden produceerd; ik erger me ook heel erg aan adem, eet en drink geluiden terwijl ik ze zelf ook produceer; ik heb een chronisch verstopte neus en als ik geluidloos wil ademen moet ik door mijn mond gaan ademen waar mijn keel weer droog van wordt :').
Ik ben me ervan bewust dat niemand zonder geluid kan ademen/ eten of andere dingen kan doen en toch erger ik me eraan :').

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:58

Ik heb hier zelf gelukkig geen last van.
Echter heb ik wel zelf een kaak die gigantisch hard kraakt/knakt als ik iets gemiddeld tot hards eet. (Bij een boterham hoor je het licht, bij de korst van een boterham al harder)
Heb hier wel last van in restaurants/op school, maar ook thuis, want veel mensen kunnen niet tegen het geluid van kraken/knakken. :( Ik vind het zelf ook heel naar, maar heb er nog geen oplossing voor weten te bedenken... -O-

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:41

Hier ook, maar dan vooral met ademhalen. Ik kan er zo ontzettend boos en gefrustreerd van worden. Ook dat ik het liefst wil gaan huilen dan. Heb t overigens ook met het klikken van pennen en fluiten. Dat laatste is heel vervelend, want mijn opa fluit eigenlijk altijd, maar ik kan dan gewoon echt niet in de buurt zijn want dan kan ik echt ontploffen van de woede :=
Ik las wel dat er ergens een therapie voor was.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:04

Relatief recente aandoening, deze mysofonie.
Een interessant fenomeen, wat er gebeurt als zoiets een naam krijgt, en erkenning als zijnde pathologisch (in plaats van een 'gewone' ergenis of irritatie).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:12

Schuldig! Eetgeluiden inderdaad, maar ook neus ophalen, en tanden leeghalen of 'nasmakken'. Brrr!. Ik ga er dan ook echt op zitten 'wachten' en dat is zo vreselijk frustrerend. Ik kan dan ook echt niets anders meer doen, niets volgen etc etc. Ik probeer zelf ook altijd zo zacht mogelijk te eten :')