Dexamfetamine.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Dexamfetamine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 19:36

Zijn er mensen die dit gebruiken hier? En wat is je ervaring hiermee?
Ik ben net begonnen met dex 5 mg en voel me alsof ik de hele dag aan het spacen ben..
Gaat dit over of wordt dit minder? Kan mij voor de rest wel goed concenteren en dat soort dingen. Maar heb echt het idee dat ik aan de xtc zit of wat dan ook :/ Als het uitgewerkt is krijg ik ook best wel een downer en heb ook heel de tijd het gevoel dat ik meer wil?

Anoniem

Re: Dexamfetamine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:09

Hoe lang gebruik je het al? En heb je wel voldoende informatie gekregen van de arts?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 20:40

Bizzybijtje schreef:
Hoe lang gebruik je het al? En heb je wel voldoende informatie gekregen van de arts?

Sinds vrijdag nog niet lang :) had denk andere verwachtingen :p maar heb wel veel info gekregen :) ook over ritalin en concerta en strattero en dex leek mij het meest beste :o alleen had niet verwacht dat ik me zo zou voelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:58

Tsja, het is natuurlijk een pepmiddel. Dat doet wat met je. Maar dit is het eerste middel wat je pakt tegen de klachten?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:23

Bizzybijtje schreef:
Tsja, het is natuurlijk een pepmiddel. Dat doet wat met je. Maar dit is het eerste middel wat je pakt tegen de klachten?

Jaaa klopt.. Ik heb vroeger wel is op feestjes xtc enzo geprobeert en dit is echt bijna hetzelfde gevoel om het zomaar te zeggen.. Zijn ook nog gewoon aan het kijken wat het beste werkt voor mij. Moet het maandje proberen..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:54

Het kan zijn dat het overgaat, het kan zijn dat het blijft, is niet goed te voorspellen. Merk je wel positieve veranderingen of alleen bijwerkingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:00

Stagediver schreef:
Bizzybijtje schreef:

Jaaa klopt.. Ik heb vroeger wel is op feestjes xtc enzo geprobeert en dit is echt bijna hetzelfde gevoel om het zomaar te zeggen.. Zijn ook nog gewoon aan het kijken wat het beste werkt voor mij. Moet het maandje proberen..

Dat is het in principe ook. Grof gezegd :)
Ik zou gewoon het advies aanhouden. Het is niet vreemd dat je er in het begin heftiger op reageert.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:21

RoodZonnetje schreef:
Het kan zijn dat het overgaat, het kan zijn dat het blijft, is niet goed te voorspellen. Merk je wel positieve veranderingen of alleen bijwerkingen?

Mn vriend zegt wel dat ik stuk relaxter ben.. En minder prikkelbaar. Was savonds altijd bloedshago. Neem altijd teveel info op, lees alles ben net een spons. Ben niet super druk in doen en laten hoor. Alleen mn hoofd. Heb voor savonds ook amtriptyline in een lichte vorm omdat die dex te oppeppend is en je niet kan slapen. Maar wel zodat ik gewoon kan relaxen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:22

Ik kon er ook niet goed tegen, concerta werkte bij mij wel. Wellbutrin heb ik ook gehad en daar had ik heel erg een zweverig gevoel bij.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:25

Azmay schreef:
Ik kon er ook niet goed tegen, concerta werkte bij mij wel. Wellbutrin heb ik ook gehad en daar had ik heel erg een zweverig gevoel bij.

Mn psych denkt dat die concerta te lang gaat werken bij mij. En het is ook nog eens duur. Ritalin moet je tevaak innemen op een dag, en word je vaak meer down van zij die. Daarom heb ik ook voor dex gekozen

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:30

Ik heb ook dexamfetamine gehad, maar bij mij was het alles behalve pep :+. Zowel als bij de dexamfetamine als bij de ritalin als bij de concerta was ik duf en lusteloos. Ook at ik niet meer en viel binnen no time flink af, ondanks dat ik al praktisch geen reserve heb.
Het kan zijn dat het nog wat verminderd, wel fijn dat jouw omgeving al verschil merkt! Voor jouzelf is het natuurlijk ook even omschakelen he. Dat je niet meer die spons bent en wat rust hebt in je hoofd. Geef het gewoon 1/2 weekjes, als je dan alsnog last hebt weer even naar de HA/psych (van wie heb je het gehad?) over de dosering.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:31

Stagediver schreef:
Azmay schreef:

Mn psych denkt dat die concerta te lang gaat werken bij mij. En het is ook nog eens duur. Ritalin moet je tevaak innemen op een dag, en word je vaak meer down van zij die. Daarom heb ik ook voor dex gekozen

Het moet dan wel bij je passen, als je je zo blijft voelen zou ik toch eens kijken of je methylfenidaat(goedkope ritalin) kunt proberen. Ik voel me er zoveel prettiger door en mijn depressie is veel minder erg geworden sinds ik het slik.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:33

Ik heb het gevoel dat ik van alles wil doen alleen heb ik nergens zin in haha. Echt zwaar irritant. Ben nu wel wat meer terug getrokken en kan op bank zitten zonder iets te doen. Das ook wel wat. Was altijd wel met wat bezig :/

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:44

Overigens heb ik ook geen honger, eerste paar dagen ook alleen sochtends gegeten en savonds maar nu forceer ik mezelf gewoon te eten.. En droge mond niet te zuinig :p

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:44

Stagediver schreef:
Ik heb het gevoel dat ik van alles wil doen alleen heb ik nergens zin in haha. Echt zwaar irritant. Ben nu wel wat meer terug getrokken en kan op bank zitten zonder iets te doen. Das ook wel wat. Was altijd wel met wat bezig :/

Klinkt niet slecht, is ongeveer wat ritalin voor mij doet. Als je je hierbij prettig gaat voelen of voelt is dat helemaal prima, maar soms is verschillende dingen proberen wel fijn omdat je nooit weet of er iets is wat nog fijner is :o

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:46

Jaa nu ben ik gewoon anders dan mn lichaam gewend is natuurlijk. Denk dat het gewoon ook even kwestie van tijd is. Ik word er gelukkig niet lui van, maar kan wel even op relax mode

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:02

Stagediver schreef:
RoodZonnetje schreef:

Mn vriend zegt wel dat ik stuk relaxter ben.. En minder prikkelbaar. Was savonds altijd bloedshago. Neem altijd teveel info op, lees alles ben net een spons. Ben niet super druk in doen en laten hoor. Alleen mn hoofd. Heb voor savonds ook amtriptyline in een lichte vorm omdat die dex te oppeppend is en je niet kan slapen. Maar wel zodat ik gewoon kan relaxen

Hm die amitriptyline vind ik wel een zware keuze, waarom niet beginnen met melatonine? Dat is een natuurlijker slaapstofje en werkt bij veel mensen die dex/methylfenidaat slikken ook voldoende. Amitryptiline heeft zelf ook weer een berg mogelijke bijwerkingen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:09

Ik gebruik ook dex en had in het begin ook wat last van bijwerkingen (vooral die droge mond!!) nu na 2 weken merk ik echter al vooruitgang! Ik heb er geen drugsgevoel bij gehad overigens, miss met een lagere dosis beginnen? Even overleggen met je arts!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 10:20

Ik heb maar 5 mg en die melatonespul werkt niet. Heb al jaren slaap problemen en al veel geprobeert

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:59

Dexafetamine is in feite gewoon het spiegelbeeld van speed, het heeft dezelfde moleculen alleen staan ze andersom. Dexamfetamine werkt eigenlijk net wat sterker op de dopamine dan de andere vorm. Denk dat daar het 'space' gevoel vandaan komt en dat je overal zin in hebt.
Ook dingen als droge mond, geen hongergevoel etc. zijn allemaal bijwerkingen van amfetamine, iets waar je je even overheen moet zetten.
Lagere dosis zou misschien handig zijn om mee te beginnen.
Het feit dat je niks wil doen komt omdat het geen fysieke energie geeft, zoals speed.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:04

Mijn vriend krijgt ook dex, hij pakt er 1 per dag maar mag er 6 (!!). En dan 3x per week ipv 7.
Dan gaat het prima en is hij gefocust genoeg.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:21

Jaa ik moest eigenlijk na 4 dagen overgaan op 2 tabletten, maar blijf wel lekker op 1 zitten, want ik denk als ik 2 neem dat ik hem helemaal de pan uit space :-p Mijn opname van medicijnen e.d is vaak wel super goed, heb altijd maar vrij weinig nodig. Moest elke 4 dagen 5 mg bijpakken tot 4 pillen dus 4 x 5 mg sochtends of als ik lange werkdagen had 3 x sochtends en om 5 uur 1 x 5 mg..

Die amitriptyline heb ik maar een dosis van een kind van 6 dus is echt super licht.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:21

Dam wat een troep!
Lekkere bij en uitwerkingen..

Kun je niet beter aan de slag met rust door middel van yoga, begeleide meditatie en zelfonderzoek?
Je kunt jezelf minder laten opzuigen als spons.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:22

Hannanas schreef:
Dam wat een troep!
Lekkere bij en uitwerkingen..

Kun je niet beter aan de slag met rust door middel van yoga, begeleide meditatie en zelfonderzoek?
Je kunt jezelf minder laten opzuigen als spons.

Dat kan jij wel makkelijk zeggen, maar als jij een hoog iq hebt, en nog adhd symptonen dan is het lekker makkelijk om te zeggen dat het allemaal makkelijk kan. Allemaal al geprobeert. Ben 29 en al jaren lang bezig met dat soort dingen. Zelf reiki cursussen enzo gaan volgen, yoga lessen, meditaties e.d

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:27

Ben zelfs naar indra torsten preiss geweest in antwerpen (kwam altijd op tv) voor rebirtings e.d