Zwakke rug ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Zwakke rug ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:29

Hallo allemaal !

Ik ben in oktober 2010 van de trap gevallen. Stom ongeluk, had toen griep, was ongesteld en had toen aardige bloedarmoede maar daar wist ik toen nog niks van.

Maar goed ben toen dus onwel geworden boven aan de trap en slap naar beneden gevallen, werd weer wakker onderaan ... Mijn moeder kwam toen haar bed uit gestormd (was s 'morgens vroeg) en heeft mij geholpen om weer in de benen te komen en heeft mij op de bank gezet. Kwam mijn vader er bij en zagen ze dat ik een plek had op mijn achter hoofd, was blijkbaar tegen de muur aan geknald. Werd toen vrijwel direct misselijk en schreeuwde het uit van de pijn in mijn rug.

Toen hebben ze meteen maar de ambulance gebeld en ben ik naar het ziekenhuis gebracht. Daar bleek dat ik een lichte hersenschudding had en een fikse bloed armoede maar ik mocht weer naar huis.

Uiteindelijk ben ik toen in de wc van het ziekenhuis nog een keer onderuit gegaan en hebben ze besloten om me maar 3 dagen te houden. Kon toen niet op de benen komen zonder die pijn in mijn rug en dan werd ik meteen weer onwel. Was toen doodop maar na 3 dagen kon ik weer naar huis. Bleek dat ik en spiercontractie had in mijn onderrug, niks ernstigs maar heb wel bijna 3 weken met een rug gordel en een stok gelopen.

Maar goed voor dit alles reed ik altijd fanatiek (veel draf en galop) en na die tijd een poosje niet meer gereden. Toen kreeg ik mijn eigen paarden en maak ik vaak lange rustige ritjes (meestal alleen stap, soms wat draf en heel af en toe een klein galopje) maar nu heb ik afgelopen zaterdag dus een buiten rit gemaakt op een manege en hebben we dus weer fanatiek gedraafd en gegaloppeerd en nu loop ik dus weer met mijn gordel om ... Heb last van spier pijn maar niet alleen maar. S 'nachts word ik wakker van de pijn, een warme douche verlicht de pijn niet, terwijl met gewone spierpijn ik nooit zo'n last heb.

Eind december ben ik ook nog naar Disneyland geweest en eigenlijk de hele dag rond lopen struinen en toen had ik ook wee zo'n rugpijn s 'avonds maar dat was de volgende dag weer over.

Dat fanatieke paard rijden laat ik maar mooi links liggen, ga alleen nog maar rustig met mijn eigen paardjes rond sjouwen maar vind het toch niet makkelijk dat ik na een dag rond lopen er bij loop als een krom oud vrouwtje ;(

De eerst volgende keer dat ik weer naar de dokter ga zal ik er toch eens naar vragen maar wat vinden jullie er van?

Kan het zijn dat die val van 4 jaar geleden mijn rug heeft verzwakt ?

Sodera

Re: Zwakke rug ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:42

Kan heel goed!! Ik ben als puber van mijn poown geklapt, in een hindernis. Heb daar 10 jaar later nog steeds last van; mijn bekken/SI gewricht is toen verschoven. Als ik daar direct mee naar een fysio was gegaan, had ik daar lang niet zoveel last van gehouden.

Mijn tip; laat jezelf checken bij een manueel fysiotherapeut/osteopaath. Grote kans dat er ergens in je rug iets niet goed zit.