Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lon83 schreef:Er zijn ook veel verschillende manieren van hardlopen... Mensen denken vaak dat hardlopen enkel het aantrekken van een paar hardloopschoenen is en dan maar rennen, maar er komt veel meer bij kijken. Inderdaard de warming-up en cooling-down, maar ook je verdiepen in techniek kan je enorm helpen. Scheenbeen pijn klinkt alsof je je tenen (onewust) teveel optrekt. Waarschijnlijk een haklanding?
Ik ren zelf met de Chi-running techniek, heb daar enkele workshops in gevolgd, wat mij erg heeft geholpen bij het voorkomen van blessures. (ben ook nogal gevoelig)
Kijk eens op http://www.bvlopen.nl/ of zoek eens op andere loopmethoden (pose-running, BK running, chi-running, etc.) BK running is juist met behoorlijke impact, als je snel gevoelig reageert zou ik dat niet doen.
Ik weet van mezelf dat ik juist teveel op de bal van mn voet loop ipv mn hak. Tendance schreef:En langzamer opbouwen. Het klinkt heel raar, maar om je spieren te verbeteren maak je ze steeds een klein beetje stuk en dan moet het zich weer herstellen/verbeteren.
linnnh schreef:Pijn in scheenbeen en kuit krijg ik van lopen op verkeerde schoenen/het onjuist afwikkelen van je voet.
Welke hardloopschoenen heb je gekocht en heb je deze zelf uitgezocht of laten adviseren?

SdaphneS schreef:Marije_jiplover schreef:Heb je de hardloopschoenen laten aanmeten door een vakman, na een loopanalyse?
Of zelf iets uitgezocht?
Herhaal deze vraag nog maar eens.
Amira_ schreef:Interessant, dit ga ik even bekijkenIk weet van mezelf dat ik juist teveel op de bal van mn voet loop ipv mn hak.
Een betere warming up is wel een goede. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.. Ik ga in ieder geval een week rust nemen(als het nodig is meer). En dan ga ik kijken of de tips werken!