Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cerilene_ schreef:Ik werd zwanger toen we beiden nog studeerden (ongeplanned) en werd tijdens mijn zwangerschap ernstig ziek. Mijn dochter is nu ruim 10 maanden, mijn vriend heeft een goede werkplek, ik ben aan het revalideren en wil daarna ook weer parttime aan de slag wij hebben het makkelijk gered qua financiën.
Het ligt er maar aan hoe duur je het maakt. Moet het een glanzendnieuw kamertje zijn of steek je zelf de handen uit de mouwen met de verfroller en zoek je knappe meubeltjes op marktplaats? Moet er een hele merkgarderobe worden aangeschaft of zijn leuke krijgertjes afgewisseld met h&m en Hema ook goed genoeg?
Zo'n kleintje kost een hoop geld, dus een goede basis is wel zo fijn, maar met een beetje creativiteit komt het echt wel op zijn pootjes!
Kipje39 schreef:Ik wilde wachten met zwanger worden bij m'n vorige werkgever op een vast contract.. 2 jaar verder bedrijf failliet..
Toen kwam ik bij m'n huidige werkgever. Waar ik eerst 3x een jaar contract zou krijgen.
Ik heb na de eerste verlenging m'n pil weggedaan.
Toen duurde het een jaar voordat ik zwanger was.
M'n zoontje is nu 2 maanden en ik heb van m'n baas toezegging gehad op een vast contract.
Wij hebben nml net een huis gekocht.
Ik zou zo'n keuze niet laten afhangen van een vast contract.. Tegenwoordig zegt dat niets meer..
Straks lukt het zwanger worden niet 1-2-3 en ben je jaren verder.. Stel je voor dat je dan ook nog 3 jaar op je contract had gewacht!
.. Beetje overmoedig dus..Regallie schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Jullie zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde. Plan een deadline in. Laat het leven niet afhangen van zekerheid, want die is er nooit.