In 4mnd al 3x griep/fikse verkoudheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

In 4mnd al 3x griep/fikse verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 10:29

In oktober heb ik de griep gehad. Begin november voelde ik mij weer goed. Ik ben toen op vakantie geweest, maar in het vliegtuig kreeg ik tijdens de daling hele erge steken achter mijn linker wenkbrauw.
Dit is mijn voorholte geweest, waardoor mij duidelijk werd dat ik eigenlijk nog niet helemaal beter was.
Sinds ik terug in Nederland ben, heb ik nog steeds af en toe steken achter mijn wenkbrauwen.

Eind Januari had ik weer de griep/fikse verkoudheid. Dit heeft 3 weken geduurd. Tot vorige week had ik nog steeds groen snot in de ochtend en ben ik heel erg moe. Vorige week heb ik de huisarts gebeld en bloed laten prikken. Er is getest op vitamine D aangezien ik vorig jaar tekort kwam en ik nu heel moe was en op een ontstekingswaarde. De uitslag hiervan is negatief.'

De huisarts had voor de zekerheid een 3 daagse antibiotica kuur uitgeschreven, want de bacterie kan goed ingekapseld zijn, waardoor het dan niet in het bloed te zien is.

Nu heb ik sinds vrijdagavond heel erg keelpijn en sinds gisteren zit weer alles vol. Ik heb net weer de huisarts gebeld en de assistente gaat overleggen met mijn huisarts over wat nu te doen. De assistente had het erover om een andere neusspray te gebruiken en dat het misschien een idee is om mij door te sturen naar een KNO arts. Ik ben er nu echt klaar mee om mij eigenlijk al sinds oktober door iets relatief simpels zo beroerd en lusteloos te voelen.

Ik slaap voldoende en eet ook niet heel ongezond. Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben en misschien wel een gouden tip?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:47

Ik heb het ook 3x gehad.
Eerst een dag of 10 toen een week en loop nu ook alweer een dag of 10 met verkoudheid rond.

Het is niet echt leuk idd maar het schijnt dit jaar erg hardnekkig te zijn.

FriesWytske

Re: In 4mnd al 3x griep/fikse verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:03

Het griepvirus is deze winter inderdaad erg hardnekkig. De eerste griepgolf is nog niet voorbij of de tweede is alweer aan de gang.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:04

Vervelend Cowgirl ! Ik hoop dat het voor jou nu de laatste keer wordt.

Ik baal op het moment extra omdat het vandaag mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe werkgever is.

Erg hardnekkig inderdaad Frieswytske! Alleen ben ik al bezig met de derde ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:04

De griep heerst momenteel verschrikkelijk hardnekkig, ik kan met je meepraten hierover en zo ook vele anderen.

Hoe vervelend het ook is, zorg goed voor je immuunsysteem en drink veel water en groene of kruidenthee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:07

Hier ook al 3x flink verkouden en grieperig geweest. Lijkt nu al 2 weken goed te gaan (hoest nog steeds als een malle), maar zoals anderen al zeggen, het virus is hardnekkig.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:42

En ook ik heb het nu al voor de zoveelste keer. Word er gek van.. -O-

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 12:17

Ik heb medelijden met jullie ;) Laat de lente maar komen!

Mijn huisarts vindt 4 maanden wel lang duren met continue last van mijn voorholtes. Vanmiddag of morgenochtend moet ik terug bellen en dan hoor ik meer.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:48

Hier ook een slachtoffer, november buikgriep, 2 weken geleden tot donderdag weer buikgriep maar gelukkig niet zo heftig als de 1e keer, en sinds gisteren gewoon heel verkouden. Heel fijn *not*. Gigantische druk op mijn holtes, keel van schuurpapier, steeds niezen en sniffen, moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:20

En ja hoor, was ik verleden week eindelijk een beetje van alle ellende af, wordt ik woensdagochtend weer wakker met een snotkop, keelpijn en buikgriep (heb de hele ochtend op de wc gezeten). Is intussen de 4e of 5e keer...... -O- Begin de tel zo langzamerhand kwijt te raken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 20:24

Voor jullie ook beterschap ! Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray gekregen van de huisarts.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 19:54

De neusspray had geholpen, alleen heb ik het nu weer. Inmiddels voor de 5e keer sinds 6 en een halve maand. Maandag weer de huisarts bellen. Ben er nu echt klaar mee om mij weer zo beroerd te voelen.

Hoe gaat het nu met jullie?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:18

Ik was ook vaak ziek achter elkaar, ontstoken tandvlees, grieperig. Ben naar de Vitaminstore gegaan en heb me laten adviseren welke voedingssupplementen ik moest gebruiken en ik ben niet meer ziek geweest. Kosste me wel 75 euro voor 1 maand pillen maar ik heb er echt een boost van gekregen, ook groeiden mijn nagels opeens harder en bleven ze langer mooi. En ook ik eet/at niet echt ongezond.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:30

Daarom neem ik zodra de "r" in de maand is echinaforce vam dr. Vogel.
Ik ben slechts licht verkouden geweest en licht grieperig.
Ik neem wel de druppels en kan met een grote fles 1 maand ca.
Hiervan nemen mijn vader en ik dagelijks dus druppels van

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:11

Ik was in oktober ziek, februari ziek en nu weer. Overdoseer nu vitamine C omdat schijnt dat dat kan helpen :j

Als je er echt zo vaak last van hebt zou ik bij de KNO arts laten checken of je doorgangen niet te nauw zijn. Dan kan het vocht slecht uit je holtes weglopen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:49

Het is zo triest, dat veel huisartsen alleen aan symptomen bestrijden kunnen doen, dan krijg je die mallotigheden als 'de bacterie toont zich wel niet (klopt vast, hoor) maar is wellicht ingekapseld (dat bestaat, maar geeft doorgaans geen last) dus laten we maar een driedaagse AB kuur doen'. (30 dagen was beter geweest als de klachten echt hard aan bacteriën te wijten waren.....)

AB bestrijdt symptomen en dat kan een zegen zijn!

Maar er zijn verhalen dat het ook een soort van verslavend werkt: je weerstand bouw je als mens op in je darmflora, en die wordt keer op keer gesloopt.

Nu kan uiteraard iedereen naar de supermarkt en een mierzoet drankje kopen met melkzuurbacterieen - je kunt stommere dingen doen.
Maar de wetenschap achter de moderne natuurgeneeskunde heeft heel veel onderzoek gedaan naar de beste manier om in precies welke situatie welke genezende bacteriën te geven - daarmee maak je je immuunsysteem weer sterk, zodat je met vertrouwen over een half jaar de herfst en daarna winter in kunt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:57

herken het..

mijn laatste griepje werd vorige maand gevolgd door de maandelijkse ongein.. voelde mij daarna ineens kiplekker.. ja voor 2 dagen, daarna werd ik geveld met een longontsteking.. mijn lichaam was gewoon aan het einde van zijn latijn..

gelukkig sloeg de antibiotica goed aan en was ik met een goede week weer op de been..
inmiddels zijn we bijna een maand verder (dus ik zit weer met een kromme rug achter de pc zucht).
ik merk dat mijn conditie nog lang niet terug is.. maar voor het eerst in een paar maanden tijd voelt mijn lichaam wel weer 'schoon en fit' aan, alleen mijn conditie moet weer terugkomen.. Half uurtje semi intensief rijden en voel het zweet op mijn rug staat pff..

sterkte TS en hopelijk houdt het voor jou ook eindelijk op met het ziekzijn..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:11

NWdynamite helaas kan ik niet goed pillen slikken op kauwtabletten na. Daarbij is in mijn bloed geen tekorten gevonden.

Hagelslag, daar had mijn schoonmoeder het ook over. Ik ga eens opzoek!

Janneke, bedoel je dat het juist wel of niet kan helpen om yakult te drinken?

ElenaMM77 hopelijk ben je gauw weer op betere conditie en wordt je niet meer ziek.

Ik heb vandaag weer de ha gebeld en ik wordt vanmiddag teruggebeld . Mogelijk wordt het toch een doorverwijzing naar de knoarts.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:01

Y*cult en co kunnen zin hebben, maar een consult bij een arts of therapeut die echt een diagnose kunnen stellen, gebaseerd op bijv. ontlastingsonderzoek en dan gericht weten "die bacteriën ontbreken, daardoor heeft je immuniteit het op 'dat' vlak moeilijk, en 'zo' kan dit aangepakt worden" zet veel meer zoden aan de dijk.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 08:00

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en ik heb een doorverwijzing naar de kno gehad. Ik heb net gebeld en ik kan al om 11:40 uur terecht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:45

Goed van dit tempo!

...en wat heeft de kno gezegd?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:48

Jup, ik heb ongeveer het hele najaar in bed gelegen. Elke keer weer ziek en ook écht ziek. Etter kwam m'n ogen uitrollen op een gegeven moment. Maar zoals je hier al leest: iedereen herkent het bijna wel.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:15

Vervelend Veirl! In de winter geen last gehad en momenteel?

Janneke hij heeft met een lange camera in mijn neus gekeken. Mijn slijmvliezen zijn geïrriteerd. Hij denkt aan een chronische holte ontsteking. Normaal geeft hij een neusspray mee, maar gezien het al zolang duurt en verschillende dingen niet hebben geholpen heeft hij sterke druppels gegeven en iets om mijn neus mee te spoelen. Over 6 weken moet ik terug komen. Mocht het niet voldoende geholpen hebben dan gaat hij een scan maken en evt opereren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:19

Ik neem al tijden bruistabletten in, vitamine C en multivitaminen en ik ben echt nooit ziek. Ook als het hele gezin hier plat ligt, fiets ik er tussendoor.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:15

Nicje87 schreef:
hij heeft met een lange camera in mijn neus gekeken. Mijn slijmvliezen zijn geïrriteerd. Hij denkt aan een chronische holte ontsteking. Normaal geeft hij een neusspray mee, maar gezien het al zolang duurt en verschillende dingen niet hebben geholpen heeft hij sterke druppels gegeven en iets om mijn neus mee te spoelen. Over 6 weken moet ik terug komen. Mocht het niet voldoende geholpen hebben dan gaat hij een scan maken en evt opereren.

....en wat doen die druppels precies?
Ontsteking remmen of nog weer iets anders?