Misselijk in keel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Misselijk in keel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 08:29

Hoihoi!

De laatste tijd als ik wakker word, ben ik ontzettend misselijk. Niet in mijn maag maar in mijn keel.
Ik weet dat het in de loop van de ochtend wel wegtrekt, maar als ik wakker word voel ik me er echt ziek van.

Zijn er bokkers die weten hoe dit kan komen? En hopelijk ook weten hoe ik er vanaf kan komen?

Groetjes,

friesiszwart

Re: Misselijk in keel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:31

Wat eet je in de avond of ben je misschien van tanpasta verwisseld?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 08:47

Ik eet eigenlijk gewoon wat ik altijd al heb gegeten. Drink ook altijd nog hetzelfde savonds.
Dat ik van tandpasta ben gewisseld zou best kunnen, maar ik heb daar normaal eigenlijk nooit last van gehad.

Ik heb naast de misselijkheid in mn keel nog wel gewoon honger sochtends (maag knort)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:50

Zou het brandend maagzuur kunnen zijn?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 09:13

Dat zou best kunnen. Maar ik dacht altijd dat brandend maagzuur echt brandde in je keel? Dat voel ik niet namelijk.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:42

Ok heb dat altijd als ik zenuwachtig ben. Toen ik last had van een angststoornis had ik het zowat elke dag. Ik ben er toen vanaf gekomen door me te realiseren dat het mn hersenen zijn die spelletjes spelen :+ omdat als ik echt misselijk zou zijn ik het ook wel zou voelen in mn buik.

Maar het is heel naar inderdaad. Ik kon amper praten omdat ik dan bang was dat her eruit zou komen ofzo.

Gewoon gaan lopen, heel diep ademhalen en bedenken dat je niet echt misselijk bent.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:29

Ik heb precies hetzelfde, ik word de laatste tijd heel vaak misselijk wakker. Maar overgeven gebeurt nooit. Het zit inderdaad vooral in mijn keel lijkt het.

Ik heb er zelf nog geen oplossing voor, behalve rustig blijven en wachten tot het weg trekt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:03

Klinkt als spanning.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:15

Ik wist niet dat er ook buikmisselijkheid was.. Als ik misselijk ben zit het altijd in mijn keel!

Ben je niet zwanger? Dan ben je ook vaak smorgens misselijk. En anders gewoon handelen zoals zwangeren doen? Dus voor dat je je bed uitstapt eerst even iets eten, crackertje ofzo.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:24

Het zou kunnen zijn dat je een keel/slokdarmontsteking hebt van de Candida schimmel: misselijk, soms maagbranden, moeilijker slikken (voelt als dikke/pijnlijke keel), meer/dikker slijm. 'Normaal' is een Candida infectie 'daaronder', maar het kan op al je slijmvliezen voorkomen. Laat je anders door je ha doorverwijzen naar een internist om een scopie te doen, zo hebben ze die van mij ook gevonden. Met kuur was ik er zo vanaf

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:31

Candida is een gewone normale commensale flora in de mond. Het wordt alleen oppertunistisch bij bv gebruik van antibioticum of een verminderde weerstand. Het is dus niet alleen een infectie voor daaronder.
Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan of even bellen met de assistent om te vragen of je er wat tegen kan doen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 22:50

Zwanger kan ik onmogelijk zijn :P Eten voordat ik uit bed stap zou kunnen. Maar vanwege die misselijkheid eet ik liever iets later.

Kan het echt van spanning komen? Heb het de afgelopen weken erg druk gehad en veel spanning opgebouwd.

Oei een ontsteking klinkt niet goed.. ik kijk het nog even aan tot woensdag, dan is het namelijk al zo'n 2 weken bezig. Dan bel ik de HA.

Bedankt voor alle info!

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:00

je kan van spanning volgens mij idd een raar gevoel in je keel krijgen, ik heb het ook wel eens gehad hoewel het bij mij meer als een zwelling in mn keel voelde. Het heet een globus gevoel. Maar het kan bij jou natuurlijk ook wat anders zijn, hopelijk ben je er snel vanaf!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:11

Ik had het zelf wel van spanning, kneep onbewust mijn keel gewoon dicht... Maar dat voel je zelf waarschijnlijk het best aan ;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:19

antje_vip schreef:
Ik had het zelf wel van spanning, kneep onbewust mijn keel gewoon dicht... Maar dat voel je zelf waarschijnlijk het best aan ;)

Met beide posts van Antje eens. Ik ben ook ruim een half jaar misselijk geweest als ik in bed lag. Allemaal spanning, zodra ik ging rusten dan ging mijn lijf zich gespannen en angstig gedragen. Nu ik uit de situatie(s) ben die dat veroorzaakten, heb ik het nooit meer :j

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:40

Zie net dat dit alweer een wat ouder topic is,maar ik ben even benieuwd of je nog naar de huisarts bent geweest, en uitslag hebt gehad, en is het nu helemaal over?

Ikzelf zit op dit moment ook met een soort van globusgevoel in mijn keel.Huisarts zegt dat het van spanning komt(vader overleden in sept. en nog wat andere dingetjes).
Mijn keel voelt wat branderig aan,en het is net alsof mijn tong ook wat branderig is, en een brokgevoel in de keel dus en steeds slikken,en slaap daar ook weer slecht van, zo irrie....
Aan de ene kant heb ik zoiets van laat me maar doorsturen naar de kno arts,maar omdat ik al zovaak bij de ha ben geweest voor mijn maag enz(wat ook maagzuur was door spanning,rexlux)dan denk ik van ach het zou wel spanning zijn,laat eerst maar zitten....
Sta steeds op het punt om naar een haptonoom toe te gaan voor wat ontspanning, maar dan denk ik ik wacht eerst nog maar even af...

Ben erg benieuwd of het over is bij jou en wat je eraan gedaan hebt, of voor gekregen..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 06:24

Ik heb er eigenlijk niks aan gedaan. Het is nu gelukkig zo goed als over, zo nu en dan nog wel eens last van maar niet meer elke ochtend.
Ik denk dat het bij mij ook spanning is geweest.

Ik wil jou in ieder geval sterkte wensen. Als het niet goed zit gewoon naar de ha gaan, beter 1x te veel dan te weinig!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:40

Iejoorr schreef:
Ik heb er eigenlijk niks aan gedaan. Het is nu gelukkig zo goed als over, zo nu en dan nog wel eens last van maar niet meer elke ochtend.
Ik denk dat het bij mij ook spanning is geweest.

Ik wil jou in ieder geval sterkte wensen. Als het niet goed zit gewoon naar de ha gaan, beter 1x te veel dan te weinig!

Gelukkig maar dat het nu over is bij jou :j
Ik merk dat er momenten zijn dat het al ietsje minder is soms.
Als je eraan denkt is het er ook,maar als ik iets leuks aan het doen ben, en ik er nadietijd aan terugdenk merk ik dat ik even geen last heb gehad,dus dan is het wel degelijk spanning :=