Verschrikkelijke jeuk van Rituals

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Verschrikkelijke jeuk van Rituals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 00:52

Goedenavond!

Ik ben echt ten einde raad en ik word nu echt wel een beetje krankjorum.

Vanavond om een uur of acht ben ik vlug in bad gegaan, heb me afgespoeld en gesopt met Sanicur, wat ik altijd gebruik en heb na de douche wat van mijn nieuwe bodylotion (Rituals, Zenzation) gebruikt. Vlug naar beneden en aan het eten gegaan. Daarna richting bed gegaan en nog wat gebokt. Naar mate de avond verstreek, kreeg ik steeds meer jeuk en rond de klok van elf lag ik als rups op de vloer mezelf te kriebelen met de vloerbedekking omdat ik zulke verschrikkelijke jeuk had.

Ik ben zojuist voor de tweede keer na de bodylotion onder de douche geweest en heb mezelf flink gesopt en gescrubd. Ik heb mijn kleding die ik na de bodylotion aandeed uitgetrokken en bij de was gedaan, ook lingerie en sokken. Bed afgehaald en opnieuw opgespreid en ook wat verkoelende zalf op de meest "urgente" gebieden gesmeerd. Ik kan niet stoppen met krabbelen en dit typen is dat ook zwaar frustrerend, maar ik móet hier vanaf! Het is geen netelroos, hiermee ben ik wel bekend. Wat kan ik nog doen? Ik heb alles wat in contact is geweest met de bodylotion in de wasmachine gedaan en heb mezelf goed gewassen, maar de jeuk verdwijnt niet. De uitspraak "jeuk is erger dan pijn" kan ik nu alleen maar beamen!

Is er iemand die nog een goede tip heeft? Ik wil slapen, maar met deze jeuk gaat dat écht niet lukken.
Heel graag tips!

denice

Re: Verschrikkelijke jeuk van Rituals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:54

Stom! Koud douchen misschien?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:57

Je zegt dat je bekend bent met netelroos, heb je daar toevallig allergietabletjes voor gekregen die je nog hebt liggen?

Koud douchen. Heb je mentholgel in huis? Warmte vermijden.

Oh en iemand anders blij maken met die Rituals. :)) Maar daar had je al aan gedacht denk ik zo.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 00:58

denice schreef:
Stom! Koud douchen misschien?

Ik heb de eerste keer na de bodylotion koud gedoucht, de tweede keer warm omdat het niet overging.
Zoutscrub, suikerscrub... Ik weet het allemaal niet meer!

Roosch schreef:
Je zegt dat je bekend bent met netelroos, heb je daar toevallig allergietabletjes voor gekregen die je nog hebt liggen?

Oh en iemand anders blij maken met die Rituals. :)) Maar daar had je al aan gedacht denk ik zo.

Ik heb geen tabletjes voor netelroos gekregen, ik moet simpelweg geen walnoten eten, zegt de HA.
Mentholgel heb ik zo niet liggen, geloof ik. Wel dampopleisters voor op de borst, geen idee of dat zin heeft.

Die Rituals kan me gestolen worden. Complete cadeauset waar ik afscheid van kan nemen. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:01

Afsponzen met azijnwater en daarna nog even lekker koel douchen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:01

Geen dampo gebruiken, dat gaat nog meer jeuken.

Is er heel toevallig iemand in huis die hooikoorts heeft? Citirizine in huis?
Dan is het enige wat ik je aan kan raden een koude douche nemen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:04

minikatje schreef:

Thank god, ik heb nog azijn in de keuken staan.

Ik ga weer even douchen, dankjewel allemaal!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:04

Uitzitten dus :=

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:05

Een icepack op de meest jeukende plekken. Of anders mss nog een keer onder een lauwe douche wat langere tijd. Is het enige wat ik zo kan bedenken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:07

minikatje schreef:
ik zou dit ook proberen... verder niet meer scrubben en schrobben , dat zal ju niet meer helpen maar wel je huid belasten/beschadigen

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:09

Hooikoortspilletjes inderdaad! Heb ook zelf levocetirizine(van ha) voor jeuk door eczeem en werkt erg goed.

Het liefts totaal niet krabben, maar weet dat dat soms gewoon geen optie is..(als zelfs op je handen gaan zitten of je vast laten houden niet meer helpt... Dan maar even krabben.. ;) )

Om je huid wat te sparen wat betreft schade door krabben : nagels kortknippen en gladveilen, en op sterkst jeukende plekken wat vaseline(of andere vette creme) smeren indien nodig. Dan beschadig je je huid minder ;) Krabben met knokkels ipv nagels scheelt ook al een boel.

edit: boel! spelfouten met dank aan mobiel... zucht.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 15-02-15 01:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:10

Ik weet het, heel makkelijk gezegd maar NIET KRABBEN. (zegt degene die net haar netelroos na een periode van 2 maanden onder controle heeft dankzij tabletjes)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:12

Misschien kan je even een handdoek nat maken in de azijn en deze op je rug leggen? Azijn kan erg goed werken! Anders wellicht nog vaseline erop smeren? Sterkte..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:13

Roosch schreef:

Roosch is dol op Rituals!! :j
Dus als je iemand blij wil maken........houdt zij zich vast aanbevolen! *\o/*

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:15

En, helpt het azijn?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:18

Ik heb net weer koud gedoucht en ben nu een gastendoekje aan het laten drenken in de azijn met water.

Jammer genoeg (of eigenlijk gelukkig) heeft niemand hier hooikoorts of allergieën, behalve ik met m'n netelroosje, dus niets aan pilletjes of goedjes die ik kan gebruiken. Het wordt dus wachten op m'n handdoekje met azijn.

Net al met een natte koude handdoek gezeten, op aanraden van een bokker via de app. Gelukkig bijt ik dusdanig nagels dat ik geen wondjes op m'n huid heb. Slechts een soort vage striemen (zo zien ze eruit).

Roosch en ik hebben al pb-contact over de set, die gaat er écht uit. :')

Bedankt voor het meedenken, ik waardeer het enorm.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:18

Als je toch loopt, neem gelijk de yoghurt mee.
Even insmeren, intrekken en dan koel douchen.

Daarna huid insmeren met een goede hydraterende creme en lekker gaan slapen met je handen in handschoenen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:20

Heb je talkpoeder in huis? Dat kan ook nog wel helpen. Wat een hel zeg, jeetje!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:22

Ik heb alleen Griekse Yoghurt hier liggen, maar dat is weer heel een ander idee. -O-
De azijn verlicht wel, merk ik, maar het blijft gewoon vreselijk vervelend!

Ik heb wel basic bodylotion liggen van Etos, niks geen poespas... Kan ik dat erop smeren zonder dat ik straks tegen het plafond vlieg van de jeuk?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:23

Talkpoeder of babypoeder inderdaad, dat kan ook nog verlichten!
Hopelijk is het morgenochtend over, niks aan zo. :(:)

Zou er geen gewone bodylotion op gaan smeren, gewoon zo laten en gaan slapen, hopelijk is het morgen over!

En ja, zonde van de Rituals. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:24

Punt is dat alleen water je niet gat helpen tegen de jeuk, aangezien de olie en parfum waarschijnlijk de reactie veroorzaken.

Vandaar de azijn (breekt zeepresten) en de yoghurt (neemt de olie mee en werkt verkoelend).
Veel succes ts, dit bericht naar aanleiding van een pb waar iemand uitleg vroeg.

Grieks of niet, smeren maar :9
Edit: de yoghurt hydrateert ook, laat de bodylotion maar ff liggen ;)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:26

Geen talgpoeder in huis?
Yoghurt verkoeld en verzacht de jeuk normaal ook (deed ik als ik verbrand was van de zon)
Ik zou momenteel geen andere producten van lotion enz smeren, huid is al geïrriteerd.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:27

Toen ik op vakantie in venetie 50 x op mijn benen was gestoken hadden we ook niks bij wat de jeuk kon wegnemen. Het enige wat bij mij hielp was op een suuuuper koude handdoek gaan zitten, het verdoofde de huid een beetje

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 01:29

Ik heb inmiddels mijn moeder gebeld en die komt zo even mijn rug inmasseren met Griekse yoghurt.
M'n rug is namelijk het ergste en het vervelendste is dat ik niet tussen mijn schouderbladen kan komen.
Niet om te krabbelen (ook al mag dat niet), niet om te smeren of om te wrijven. Ze komt er zo aan (godzijdank) en dan wacht ik dat weer eventjes af.
Blegh, dit is toch wel echt verschrikkelijk.

Ik zit nog te denken aan aftersun?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:31

Ik zou, als het te erg wordt, de HAP bellen en uitleggen dat je een allergische reactie hebt en of ze misschien pilletjes voor kunnen schrijven. Niet geschoten is altijd mis want slapen wordt het zo ook niet vrees ik. Sterkte ermee!