'Op gloeiende' knie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

'Op gloeiende' knie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:33

Heel raar, weet het ook niet beter te omschrijven.
De laatste paar weken heb ik op verschillende momenten op de dag ineens een 'gloeiende' knie. Het voelt alsof er ineens heet water doorheen stroomt. Het duurt maar een aantal seconden.. Het is altijd in mijn rechter knie (binnenkant)
Ik heb geen pijn of mijn knie gestoten/verdraaid. Wel heb ik al een aantal jaar slechte knieën waarvan de rechter de slechtste is. Bijvoorbeeld slecht kunnen bewegen na paardrijden of na een intensieve werkdag op de bank gaan zitten en dan na 30 minuten rust met een zere knie moeten opstaan. Ik weet alleen niet of dit er mee te maken heeft.

Weet iemand wat dit kan zijn? Op internet krijg ik niet veel te zien hier over dus ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. :+

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:35

Ik heb precies dit! Maar dan in beide knieën! En ik heb ook slechte knieën en bij mij komt dit vaak na lang met gebogen knieën zitten of lang staan/lopen. En dan ook pijn. Dus het kan zeer goed van je slechte knieën zijn!
Wel duurt dit bij mij wat langer dan een paar seconden, maar dat verschilt ook per persoon natuurlijk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:43

Hoelang duurt het bij jou dan? Bij mij echt max 10/15 seconden.. Het begint heel langzaam, wordt steeds 'heter' en dan zakt het weer af. Ik heb het vooral na intensief .... 'kniegebruik'. :+ Dus als ik op werk even stil sta, of na een lange werkdag. Maar onder sport of lopen eigenlijk nooit. Verrek, nu ik het er over heb... ^) Dit was wel een snelle; 2 seconden.

Mijn beide knieën zijn slecht, maar de rechter is echt compleet verne*ukt heb ik het idee. Hij kraakt, piept en doet vaak echt zeer. Leuk, 18 jaar en versleten knieën.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:45

Ja, duurt 10 minuten, soms langer en soms korter. Ik krijg dan ook echt rode knieën haha, en soms na het douchen is het helemaal erg, als ik lang stilsta :(
Ik heb er nu ook een beetje last van, wel minder heet dan normaal.
Mijn knieën knakken altijd keihard haha, en ze kraken ook idd.
en volgens de dokter heb ik ruwe knieschijven wat dus steeds de boel behoorlijk irriteert.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:46

Dat is echt lang! Dan kun je het niet meer negeren lijkt me? Ik heb wel eens gevoeld of ze ook warm worden maar dat idee heb ik niet. Is ook moeilijk te pijlen in die paar seconden.

Lady24

Re: 'Op gloeiende' knie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:49

Zolang het niet veel pijn doet is het wel te overzien :)
Bij mij worden ze dan dus wel echt warm, maar dat krijgt bij jou de kans niet denk ik :p
Maar heb je dan wel of geen pijn tijdens die gloeimomenten?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:55

Nee het doet geen zeer tijdens de gloei momenten. Maar m'n knie zelf doet wel heel regelmatig zeer. Hij voelt gewoon oud en krakkemikkig.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:56

Heel herkenbaar :) helaas weet ik verder ook niet wat het nou precies is en wat eraan te doen is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:58

Ik heb dat ook.
Bij mij wordt mijn knie ook rood, en je kunt ook echt voelen dat ie warm wordt. Ik heb niet echt pijn in mijn knie, maar voel 'm wel.
Geen idee waar het vandaan komt...

Edit: bij mij blijft m'n knie wel meerdere uren warm. Heb het na een half uurtje staan al of een kwartiertje paardrijden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 11:51

Wat apart, schijnbaar toch meer mensen die hier last van hebben. Ik ga binnenkort toch maar eens naar de huisarts denk ik...
Na lang autorijden heb ik het trouwens ook.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:21

Dan heb ik er weer geen last van gelukkig. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt! Laat je het weten? :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:38

TS nog een vraagje, heb je ook dat als je knie gloeit dat het dan klopt? (Zoals een ontstoken wond kan kloppen zeg maar)? Dat heb ik dus wel, en dat is het vervelendste... (Of iemand anders die dit ook heeft?)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:12

Ik heb dat wel als ik lang sta.
Komende week een weekje snowboarden, ben benieuwd hoe mijn knie dat gaat vinden...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 22:30

Ik ben naar de HA geweest, zal later even uitgebreid antwoord geven. Gloeien = klem van zenuw
Bij mij omdat de binnenste dikke spier boven mijn knie onder ontwikkeld is (verkeerd lopen) dus knieschijf kantelt steeds.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:27

En wat kun je daaraan doen? Fysio?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 15:45

Jep. Ik moet nu 6 weken lang zelf oefeningen doen en als dat niet werkt naar de fysio. Voel me niets wijzer en het is nog niets beter. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:00

Kan je vertellen dat de fysio ook niet echt gaat helpen.
Ik heb het ook in ernstige mate, bij mij is het niet gloeien maar echt stekende pijn.
alsof er een mes in gestoken wordt.

Ze hebben bij mij na jaren fysio oefening voor te schrijven toch een diagnose gesteld.
Ik heb patella femoraal pijnsyndroom.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:57

Ach, ik denk maar zo, als het gloeien geen pijn doet dan kan ik er prima mee leven... Daarbuiten gelaten dat ie verder wel vaak pijn doet maar daar moet ik ook maar mee leren leven :p ben benieuwd of t gaat helpen bij jou!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:59

Ik heb dat ook eens in de zoveel tijd de eerste x was in de auto en heb ik mijn auto aan de kant gezet schrok me rot dacht dat er bloed uit gutste ofzo ;) nu al een tijdje niet gehad ben er ook nooit achteraan gegaan wat het kon zijn.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:05

Ik moet binnenkort toch naar de HA, dan zal ik het eens bij hem ook voorleggen, (als ik het niet vergeet :P )

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:51

Ik heb dit ook wel eens :oo
bij mij houdt dit echt wel enkele uren aan := Dan voelen mijn knieën heel warm en soms kan het ook pijn gaan doen. Dan voelen ze heel zwaar. Echt een zeurende pijn :=

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:19

iloonaa__ schreef:
Ik heb dit ook wel eens :oo
bij mij houdt dit echt wel enkele uren aan := Dan voelen mijn knieën heel warm en soms kan het ook pijn gaan doen. Dan voelen ze heel zwaar. Echt een zeurende pijn :=

Herkenbaar hier ook !