rood haar laten verven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

rood haar laten verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:31

Hallo allemaal.

Ik heb van mijn eigen rood haar en blauwe ogen.
Ik zou het graag eens willen verven naar bruin/zwart blauwachtig. Zou dit kunnen? Ik heb zelf 3 jaar geleden een bruine spoeling gehadm die vond ik wat minder omdat het een beetje kastanje achtig was.
Ik hoor het wel

Anoniem

Re: rood haar laten verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:34

Ja dat kan. Ik zou alleen niet te donker gaan.
Je uitgroei valt dan wel heel erg op. Daarbij hebben wij roodharigen een erg bleek velletje, vind ik persoonlijk niet mooi met heel donker haar.
Zelf verf ik met perfect mouse, kleur chocolade bruin.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:35

Ik denk dat zwart wat te hard staat omdat je ook lichte ogen hebt. Kun je niet beginnen met bruin en dan naar steeds donkerder bruin om te kijken hoe het staat? Bedenk wel dat als je weer terug wil naar je eigen kleur je donkere kleuren er erg moeilijk uit gaat krijgen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:37

Captain schreef:
Ik denk dat zwart wat te hard staat omdat je ook lichte ogen hebt. Kun je niet beginnen met bruin en dan naar steeds donkerder bruin om te kijken hoe het staat? Bedenk wel dat als je weer terug wil naar je eigen kleur je donkere kleuren er erg moeilijk uit gaat krijgen.

Ja daarom lijkt een spoeling mij wel handig. Alleen ik ben wel een schijterd hoor haha. Ik zal is even een voorbeeld opzoeken

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:48

Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 13-02-15 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:54

Je haar is nu blond?
Mooiste vind ik toch een kleur met iets koper bij een echte rooie.
Dat zwart zou ik echt niet doen (tenzij je op Morticia Addams wilt lijken, no offence).

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:56

Ik zou het sowieso bij de kapper laten doen. Een goeie kapper weet precies de juiste tonen te mengen. Kans is anders dat het lelijk uit pakt en je alsnog naar de kapper moet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:58

Hier ook een rossige die de verf in wil duiken maar niet weet welke kleur ze moet pakken :=

Het liefste wil ik wat intenser rood. Richting de echte koperbuizenkleur maar ben bang voor verschrikkelijke uitgroei :=

Heb ooit eens model mogen zitten bij de kapster. Toen hadden ze een klein beetje rode verf met oranje spoeling gepakt en die kleur was prachtig! Helaas was het er na 7 wasbeurten uit. Ik zou het graag nogmaals willen doen maar dat geintje gaat mij 160 euro kosten. Ik pas...

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:58

RoosG schreef:
Ik zou het sowieso bij de kapper laten doen. Een goeie kapper weet precies de juiste tonen te mengen. Kans is anders dat het lelijk uit pakt en je alsnog naar de kapper moet.

Ja dat moet ik denk ook maar doen ja. Maar ben wel een beetje een doos wat dat betreft. Ff de moet bij elkaar verzamelen haha

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:00

Maar... de kleur die ik zou willen zoals op de foto zou dat kunnen met mijn haar?

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:03

Ik heb ook rossig haar en ik heb het nu bruin geverd. Het kan goed hoor. Je moet er alleen voor zorgen dat je geen verf gebruikt met een roodtint. Ik heb l'orial gebruikt en dan kleur 6. Later heb ik het met 7.0 geverfd maar dat was echt te donker

De kleur van de foto gaat niet met je haar. Het word dan zwart met een rode gloed. Het zou je denk ik ook niet echt staan of je moet voor gotic willen gaan.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:05

Huni schreef:
Ik heb ook rossig haar en ik heb het nu bruin geverd. Het kan goed hoor. Je moet er alleen voor zorgen dat je geen verf gebruikt met een roodtint. Ik heb l'orial gebruikt en dan kleur 6. Later heb ik het met 7.0 geverfd maar dat was echt te donker

De kleur van de foto gaat niet met je haar. Het word dan zwart met een rode gloed. Het zou je denk ik ook niet echt staan of je moet voor gotic willen gaan.

aaah jammer pfff was er al bang voor. Spaug soms wel van me rode haar hihi. Nee gothic sla ik wel over

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:06

Ja ik weet het. Het nadeel van een rooie zijn is dat de rode gloed overal doorheen komt. Alleen als ik het blond verf zie je geen rode gloed.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:07

Huni schreef:
Ja ik weet het. Het nadeel van een rooie zijn is dat de rode gloed overal doorheen komt. Alleen als ik het blond verf zie je geen rode gloed.

Ja ik denk dat als ik het blond laat verven er niet veel meer van mij haar meer over is :)

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:08

Je hebt niet zulk heel dik haar?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:09

Huni schreef:
Je hebt niet zulk heel dik haar?

Nee niet heel erg dik en merk het al met blonde highlights.. dat mijn haar dan pluizig en doffer word :p

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:09

Even een alternatief idee: juist voor intenster rood gaan en complementeren met rode lippenstift, dat vind ik echt heel mooi! :j zoals:
Afbeelding

En wat minder heftig:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 13-02-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:10

Je mag wel wat van mij lenen :P Ik heb nu de langste lagen tot tussen mn schouderbladen en word er gek van!!! Het is zooo zwaar. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. Snel maar naar de kapper :-)
Laatst bijgewerkt door Huni op 13-02-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:11

Thesserd schreef:
Even een alternatief idee: juist voor intenster rood gaan en complementeren met rode lippenstift, dat vind ik echt heel mooi! :j zoals:
[ Afbeelding ]

Ja vind ik persoonlijk niet zo, :D

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:11

Huni schreef:
Je mag wel wat van mij lenen :P Ik heb nu de langste lagen tot tussen mn schouders en word er gek van!!! Het is zooo zwaar. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. Snel maar naar de kapper :-)

Oke ja ik heb geen lagen, heb het gewoon op 1 lengte :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:12

Wrs omdat je zelf rood bent? :P ik denk altijd, als je een bijzondere haarkleur hebt zoals rood en blond (blond is dan nog wat minder speciaal) embrace it! Waarom bruin verven zoals het overgrote deel van de mensen op de wereld al hebben :+

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:13

Thesserd schreef:
Wrs omdat je zelf rood bent? :P ik denk altijd, als je een bijzondere haarkleur hebt zoals rood en blond (blond is dan nog wat minder speciaal) embrace it! Waarom bruin verven zoals het overgrote deel van de mensen op de wereld al hebben :+

Jaa ik ben der wel redelijk op uitgekeken even haha

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:17

Huni schreef:
Je mag wel wat van mij lenen :P Ik heb nu de langste lagen tot tussen mn schouderbladen en word er gek van!!! Het is zooo zwaar. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. Snel maar naar de kapper :-)

Ja, zwaar haar doe je zelf := Een schaar kan heel veel verlichting geven.

Vriendin loopt ook regelmatig te zeuren dat ze haarpijn heeft. Met haar haar tot aan haar billen vind ik het niet heel gek nee :+ Heb al regelmatig geopperd om te knippen maar daar wil ze niets van weten. Tjah, dan moet je ook niet zeuren :Y)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:18

Ik ben zelf van nature ook een redhead maar verf het eens in de 2 jaar bruin. Bij mij werkt een lichte kleur bruin het beste. Choclate brown is wel een beetje de donkerste kleur bruin die vaak goed staat.
Ik ben benieuwd waarvoor je gaat kiezen!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:18

Als je naar een goede kapper gaat moet het lukken. Zij houden er rekening mee dat jou eigen haar al een warme kleur heeft dus dat alle kleuren standaard warmer uitvallen.
En zij kunnen je vaak ook wel advies geven qua hoe donker je het wil en wat staaltjes bij jou gezicht houden. Zo krijg je een klein beetje een idee.
Spoeling is vaak wel beter voor je haar want dat legt een laag om je haar heen. En verf gaat in je haar zitten. En bij spoeling vervaagt het, wat een voordeel is als je niet elke zes weken ofzo je uitgroei wil bij werken. Maar de kapper kan je vast meer vertellen. Voor mij allemaal weer een paar jaar geleden.