Letselschade, ervaringen met schadebedrag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Letselschade, ervaringen met schadebedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:00

Hoi Bokkers :)

Een aantal jaar geleden heb ik een ongeval gehad waardoor ik nu blijvende littekens heb :( Dit was niet mijn schuld, maar dat van iemand anders... :n

Mijn vraag is aan jullie, hebben er mensen ervaring met letselschade? Ik moet nu een bedrag opstellen wat we gaan eisen van de tegenpartij, maar ik heb geen enkel idee wat dat kan zijn :x

Kan iemand mij helpen? Via PB verschaf ik graag verdere informatie. Alvast super bedankt!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:01

in hoeverre was er schuld of was het echt een ongeluk?

M_i_R

Re: Letselschade, ervaringen met schadebedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:08

Kijk eens in de smartengeldbundel en laat je adviseren door een letselschade Advocaat, of als je die niet kan of wil betalen, slachtofferhulp.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:13

M_i_R schreef:
Kijk eens in de smartengeldbundel en laat je adviseren door een letselschade Advocaat, of als je die niet kan of wil betalen, slachtofferhulp.

Idd jurispondentie in soortgelijke zaak opzoeken in de smartengeldbundel. Over het algemeen is smartegeld niet zo hoog in Nederland. Wel kan je alle gemiste inkomsten (werk), gemiste trainingen / lessen etc verhalen op de tegenpartij (maar ik begrijp dat het al jaren later is?).
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Laatst bijgewerkt door jorretje op 12-02-15 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:15

letselschade is afhankelijk van de blijvende problemen die je eraan ondervindt. Stel je kunt niet meer bukken en moet daarvoor later een iemand inhuren om je huis te poetsen dan kun je dit verrekenen in het bedrag dat je eist. En het ligt er ook aan in hoevere jou letsel risico's meebrengt in de toekomst. Ik zou als ik jou was een goede advocaat nemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:54

Zonder verdere info lijkt dit me moeilijk te zeggen. Ik neem aan dat je hier enige juridische bijstand in hebt, of in elk geval advies hebt gevraagd bij een advocaat of het juridisch loket?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:57

Contact opnemen met een letselschadeadvocaat. Zij kunnen je veel beter helpen dan 100 Bokkers bij elkaar.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 20:01

Ik heb een advocaat en zij heeft een bedrag voorgesteld, echter vraagt ze aan mij of ik akkoord ga met het bedrag en daar heb ik dus geen flauw benul van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:14

Ik denk dat zij een vrij goed beeld heeft van wat je kunt eisen :j Vraag desnoods om een toelichting en kijk of je je daarin kunt vinden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:16

Ja. Ervaringsdeskundige. Heb jaren rechtzaken gevoerd als gemachtigde van geweldsslachtoffers voor een grote gemeente.
Je kan me pbben.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:16

Om je een idee te geven: ik heb voor mijn whiplash 30.000€ gehad. Smartengeld is max €600

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:18

Whiplash en blijvende littekens is niet te vergelijken

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:20

Vumana89 schreef:
Whiplash en blijvende littekens is niet te vergelijken

Excuus.. Ik was even in de veronderstelling dat het om de figuurlijke littekens ging ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:22

Ook die komen voor vergoeding in aanmerking....
zolang alles goed overkomt op de rechter... maar de verschillen zijn immens... zo heeft een familielid 15.000 euro ontvangen voor een gebroken elleboog. En ik heb zelf zaken gedaan waar eenzelfde bedrag uitgekeerd werd voor een schotwond....

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:24

Suusenmalvin schreef:
Om je een idee te geven: ik heb voor mijn whiplash 30.000€ gehad. Smartengeld is max €600

zo.. dat is netjes. Ik heb met alle kosten net de helft gehad. Ook whiplash, nu na 4 jaar nog blijvende klachten. Maar kan er mee omgaan. Ben vorig jaar ermee gestopt metdie letseladviseur en laten uitbetalen.
ik was 19, bijna 20 op moment van auto aanrijding door een ander.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:27

x_Jeanine_x schreef:
Suusenmalvin schreef:

zo.. dat is netjes. Ik heb met alle kosten net de helft gehad. Ook whiplash, nu na 4 jaar nog blijvende klachten. Maar kan er mee omgaan. Ben vorig jaar ermee gestopt metdie letseladviseur en laten uitbetalen.
ik was 19, bijna 20 op moment van auto aanrijding door een ander.

Hier 18 ten tijde van ongeluk en nog studerend op dat moment. Bijna vijf jaar later uit laten betalen. Nu 12 jaar verder kan ik nog steeds (bijna) niet werken, maar die kosten waren toen nog niet te overzien. Was er na al die jaren ook wel klaar mee en daardoor uit laten betalen

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 20:43

Bedankt voor jullie reacties :) Interessant om te lezen en ik ga ermee aan de slag!

De littekens zijn in dit geval brandwonden, dus ik heb er zowel lichamelijk als geestelijk last van.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:52

Heb toevallg vorige week een gesprek gevoerd met mijn rechtsbijstand voor letselschade bemiddeling.

Al 2,5 jr krijg ik alles vergoedt, eigen bijdrage, huish hulp, rekeningen, fysio etc. Ze gaf aan dat ik me niet veel moest voorstellen van het smartengeld.

2,5 jaar later kan ik nog niet goed functioneren, pijnklachten en zwellingen rondom enkels.. Half maart hoor ik meer, zou ook niet weten wat ik ervan moet verwachten.

Ik heb restschade, zal nooit meer volledig herstellen...

Heb je vooraf voor jezelf een bedrag bepaald wat je reeel vind? Ik vind het lastig inschatten.

Misschien kun je googelen wat reeel is? Om een beeld te krijgen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:44

Suusenmalvin,

Ik was ook studerend tweede jaars CIOS/sportopleiding. Niet kunnen doen wat ik wilde. Wel afgemaakt op niveau 4, met veel aanpassingen.

Bepaalde dingen kan ik goed, bepaalde zakem minder. Nog steeds blijvende klachten, maar met pijnstillers redelijk. Werk nu 24 uur per week. Maar ben gesloopt naar een dag werken en duidelijk rust nodig erna.